به گزارش ایسنا، حمید رضا رستمی در حاشیه بازدید از دادگستری استان سمنان در جمع معاونین و مدیران ستادی دادگستری کل این استان اظهار کرد: برنامهریزی، محاسبه و نظم در تمهید تجهیزات و امکانات در اماکن قضایی استان سمنان به مرکز و سایر استانها معرفی و الگو سازی شود.
وی به تبیین مدل ارزیابی تکریم ارباب رجوع پرداخت و گفت: دادگستریها در رسیدن به اهداف و برنامههای تعالی قوه قضائیه و اقدام های تحول آفرین پیشرو می باشند.
وی با بیان این که بسیاری از نقاط قوت و مجاهدتهای قوه قضائیه خصوصا در پروندههای بزرگ اطلاع رسانی نشده است گفت: بخشی از نقاط ضعف در عدم آگاهی مردم از اقدام های صورت گرفته و ضرورت اطلاع رسانی و مستند سازی خدمات می باشد.
مشاور معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: مراجعان در پنج موضوع به بحث تکریم در قوه قضائیه نگاه میکنند از جمله شفاف سازی و اطلاعرسانی، تمهید امکانات، تجهیزات و تسهیلات جانبی، اخلاق و رفتار مناسب، خدمات الکترونیک و غیر ضروری، ارتباط و پاسخگویی به درخواستها که مورد دغدغه و پیگیری جدی است.
وی گفت: قوه قضائیه سومین دستگاه حاکمیتی در ایران است که به صورت علمی و با طراحی مدل و شاخصهای اختصاصی مرتبط به موضوع تکریم ارباب رجوع در قوه قضائیه میپردازد.
انتهای پیام