سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۴
 |  10/ دی/ 1395 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
1,294 بازدید بازدید

حماسه ۹ دی بصیرت و آگاهی ملت ایران را به جهان نشان داد


محسنی‌اژه‌ای:

حماسه ۹ دی بصیرت و آگاهی ملت ایران را به جهان نشان داد

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اهمیت حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸ گفت: حماسه ۹ دی بصیرت و آگاهی ملت ایران در برابر نقشه‌های شوم دشمنان را به جهانیان نشان داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای چهارشنبه شب در سومین نشست از سلسله نشست‌های بصیرتی بسیج مدرسه علمیه معصومیه گفت: ۹ دی تجلی گاه قدرت خداوند بود؛ زیرا این فتنه از سر ملت برطرف شد.

وی افزود: ریشه ابتدایی فتنه در ظاهر اعتراض طرف شکست خورده در انتخاباتی بود که از نظرهای گوناگون یکی از انتخابات خاص در تاریخ کشور ما بود؛ زیرا در این انتخابات علایق و سلایق بسیاری دخیل بودند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: انتخابات سال ۸۸ به صورت باشکوه و آزاد برگزار شد، ولی متاسفانه کسانی که رای نیاوردند مدعی تقلب شده و گفتند باید انتخابات باطل شود.

وی یادآور شد: در هر لحظه بیش از ۱۰ نفر از گروه‌های مختلف بر صندوق‌های رای نظارت داشتند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: سال‌ها قبل در موسسات آمریکایی برنامه‌ریزی هایی برای ایجاد انقلاب مخملی در ایران انجام شده بود و قطعا این کار از گذشته‌های دور نیز دنبال می‌شده است. استکبار ۸ ماه قبل از انتخابات به دنبال شبهه تقلب بود.

وی اظهار کرد: در این بین یک آسیب بزرگ شکل گرفت و آن هم این بود که سعی شد فتنه گران را مظلوم این حادثه نشان دهند؛ برخی از خارج‌نشین‌ها به صورت هدایت شده در فتنه ۸۸ به کشور بازگشتند و برخی غیر ایرانی‌ها با عنوان‌های توریست و عناوین مختلف به سمت ایران سفر کردند تا این نقشه را راهبری کنند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: در این جریانات بود که دشمنان ما به خصوص مسئولان آمریکایی حمایت علنی خود را از جریان فتنه به رخ کشیدند؛ آنها با توسعه فضای مجازی و شکل دهی به سایت های جدید به مخاطبان خود خط دهی می کردند؛ حتی آنها به طرفداران خود شیوه‌های مبارزه با نیروی انتظامی را آموزش می‌دادند و اراذل و اوباش را آموزش می دادند و تحریک می کردند که چگونه کشور را به آشوب بکشند.

وی گفت: در این بین این توهم برای عده‌ای ایجاد شد که تصور می کردند کار تمام شده و به همین دلیل علنا از این جریان حمایت می‌کردند؛ در همین حین بود که جریان‌های مارکسیستی و ضد انقلابی نیز در فتنه حضور یافتند و مباحث خاص خود را نیز مطرح کردند؛ آنها از آب گل آلود شده استفاده کردند و به تخریب اسلام و ولایت فقیه پرداختند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: مردم در این فتنه نشان دادند که انقلاب اسلامی چه ظرفیتی دارد، ولی متاسفانه عده ای راه خود را از مردم جدا کرده ولی از دشمن جدا نکردند؛ البته من نمی توانم ادعا کنم که همه آنها با سرویس های اطلاعاتی دشمن در ارتباط هستند، ولی موضع گیری‌ها تشکیک زیادی ایجاد کرد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده ها گفت: فرآیند رسیدگی به برخی پرونده ها طولانی است ولی اختصاص به مسائل اقتصادی ندارد. ما به ضعف کار خود اذعان داریم ولی حجم پرونده ها با قاضی و کارمندان ما تناسب ندارد.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم ۴ هزار قاضی قرار شد جذب شوند که این اتفاق افتاده ولی تا زمانی که آنها مشغول کار شوند طول می کشد، در برنامه ششم نیز ۴ هزار قاضی دیگر را پیشنهاد دادیم، البته دولت مخالف است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی از پرونده ها نیاز به کارشناسی دارد و دست قاضی بدون نیاز به نظر متخصص و کارشناس، بسته است. گاهی رسیدن به یک نظر قاطعانه، راهی جز نظر کارشناس و متخصص ندارد.

وی با اشاره به پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: در پرونده بابک زنجانی یک ملک را پنج مرتبه کارشناسی کردند. به همین علت قوه قضاییه باید این کارشناسی‌ها را بررسی و پرونده‌های دیگر را برای رفع مشکل تشکیل دهد و مقصران را دستگیر کند؛ ملک یکی دیگر از بدهکاران بانکی در منطقه میرداماد از ۶۰۰ میلیارد تومان تا هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کارشناسی شده بود.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه موضوع کارشناسی‌ها در پرونده‌های مختلف مشکل‌ساز شده است، گفت: در پرونده‌های غیر اقتصادی از جمله مباحث منکراتی که ادعای تجاوز به عنف می‌شود و شاکی خصوصی دارد چهار شاهد عادل یا چهار اقرار داوطلبانه وجود ندارد به همین علت قاضی با بررسی‌های خود به موضوع مورد نظر علم پیدا می‌کند، اما این علم در تجدید نظر مورد نقض قرار داده می‌شود.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: قانون در خصوص اموال کارگزاران دولت تدابیر خاصی اندیشیده است؛ از جمله اینکه بر اساس قانون وزیران باید داشته‌های خود را اعلام کنند اما قانون پیش‌بینی نکرده که اگر وزرا داشته‌های خود را اعلام نکردند یا در اعلام آنها تخلف کردند چه اقدامی باید انجام شود.

وی افزود: هر چند تاکنون به اصل ۱۴۲ مبنی بر اینکه چیزی از راه غیر مشروع به اموال آنها اضافه شده است، نرسیده‌ایم؛ اما قانون در مجلس تصویب شده و مورد تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.

وی گفت: اخیرا ۴۰ نفر از دارندگان حقوق‌های نجومی را احضار کرده‌ایم؛ هر روز به تعداد ممکن این افراد را دعوت و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم اما اینکه برخی از دولتی‌ها گفته‌اند هیچ اتفاقی نیافته است و یا اینکه قوه قضاییه حق ورود به دولت ندارد، اشتباه است؛ چرا که این قوه به موضوع تلفیق بودجه کاری ندارد، اما باید جرم‌ها و سوءاستفاده‌های شخصی از بیت‌المال را مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: یک سئوال در اینجا باید پاسخ داده شود که چگونه در سال ۹۳ و ۹۴ حقوق ۱۲ میلیون تومانی به ۵۷ میلیون رسیده است؟ تمام شرکت‌های دولتی و بانک‌ها سود دهنده هستند یا خیر؟ که قطعا جواب این سوال منفی است. پس چرا پاداش‌های پرداخت شده به افراد از شرکت‌هایی بوده که هیچ سود خاصی به دنبال نداشته‌اند؟ آیا یک کارمند دولت می‌تواند از چندین منبع دریافتی‌های مختلف داشته باشد؟

وی گفت: دولت نمی‌تواند مدعی بسته شدن پرونده دارندگان حقوق‌های نجومی باشد؛ برخی از دارندگان حقوق نجومی جرمی مرتکب نشده، اما باید حقوق‌های دریافتی را برگردانند؛ قوه قضاییه با قدرت به روند رسیدگی به پرونده های تخلفات در کشور می پردازد که یکی از آنها در خصوص تخلفات شهرداری است که در این راستا تاکنون ۵۰ نفر احضار شده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9296 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1490679 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر