پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۹
 |  10/ دی/ 1395 - 5:24
  |   نظرات: بدون نظر
919 بازدید بازدید

رییس قوه قضاییه: غرب به دنبال فروریختن پایگاه‌های خانوادگی است


رییس قوه قضاییه: غرب به دنبال فروریختن پایگاه‌های خانوادگی است

رئیس قوه قضاییه گفت: کشورهای سلطه به دنبال ورود با جنگ نرم هستند نه جنگ با سلاح، دشمن به دنبال فروریختن پایگاه‌های خانوادگی و فرزندان و از میان بردن نظام ارزشی در خانواده‌ها است.

به گزارش ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش بصیرتی ۹ دی و یادواره شهدای روحانی شهرستان آمل با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهدای شهرستان و یوم الله ۹ دی را گرامی می‌داریم، تصریح کرد: شهادت عنایت خاصی از خداوند است که به آسانی حاصل نمی‌شود. شهادت و جهاد در راه حق از بزرگترین سعادت‌های بشری است و تا حقیقت او بر انسان معلوم نباشد قدر آن شناخته شده نیست. در جایی که حق تعالی که سخن او حق است معامله با شهید را بشارت می‌داند در ازای ارائه جان و مال، بهشت و مقامات بهشتی را به او ارزانی کرده است که نتیجه‌اش فوز عظیم است.

وی با بیان اینکه در ازای مال و جان که بالاترین دارایی انسان است خداوند بهشت را تقدیم او می‌کند، تصریح کرد: کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند و کفار را به نیستی می‌کشانند در ازای  آن بهشت را به آنان ارزانی می‌دانند، البته بهشت برای مراتبی از انسان‌ها که لیاقت آن را دارند مژده داده شده است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: آیات الهی جای تامل دارد. ما انسان‌ها در حجاب هستیم و وقتی خود در حجابیم نمی‌توانیم تشخیص دهیم که انسانی تمام دارایی خود را تقدیم می‌کند یعنی چه! این کلام حق است که هیچ باطلی در آن راه ندارد و می‌فرماید: شهید عندالله یرزقون است. یعنی در مقام بسیار عالی قرار دارد. ما انسان‌ها در غفلت هستیم، مشکل این است که زرق و برق دنیا اجازه نمی‌دهد به باطن و حقیقت دسترسی داشته باشیم، از خودمان در غفلتیم اما باید باور کنیم در برابر مقام شهید سر تکریم فرود آوریم و با قدردانی از خانواده‌های شهدا که با آنان همراهی کردند از خداوند بخواهیم نورانیت عوالم شهدا شامل حال آنها شود.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ انقلاب به روشنی دیدیم هر کجا سختی‌ها گشوده شد، نام شهید آنجا بود و جهاد فی سبیل الله راه پیروزی در انقلاب بود. عقبه‌های سخت انقلاب با جهاد آسان شد. امروز کشور نورانی امام زمان (عج)، قدرت منطقه است و با وجود همه دشمنی‌ها که نظام سلطه آمریکا بر این روا می‌دارد، با جهاد جهادگران،  ایران حرف نخست را در منطقه می‌زند.

آملی لاریجانی بیان کرد: ما می‌دانیم دشمن و آمریکای خبیث در طول ایام با ملت ایران چه کردند. امروز منافقان دیروز به رئیس جمهور آمریکا نامه می‌نویسند که تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دهند. این نامه برای افزایش فشار به ملت ایران نوشته شد، اما نمی‌دانند این کشور تا زمانی که شهادت دارد، تا زمانی که جهاد دارد با استقامت خواهد ایستاد؛ امروز جمهوری اسلامی از هر زمان دیگری مقتدرتر ایستاده است؛ جمهوری اسلامی بر اساس موازین الهی و ارزش‌های اخلاقی و اسلامی به ندای مظلومان جهان جواب می‌دهد، در عراق و سوریه به خواست سران آنها مشاوره داده شده و کمک کردیم؛ حلب به یمن جهادگران جمهوری اسلامی و برادران سوری سربلند ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایران پناه کشورهای مسلمانان در منطقه است و حکومت‌های مرتجع منطقه بدانند تا زمانی که جهاد یک ارزش برای مردم است و تا زمانی که به حب اهل بیت مفتخر هستیم کشور ایران بیمه است، ادامه داد: همان طور که بصیرت مثل شهادت و جهاد درک و دانستن می‌خواهد،  در ۹ دی بصیرت ملت ایران بود که بساط فتنه را جمع کرد؛ فتنه‌گران با بهانه های واهی به دنبال تصاحب رای مردم بودند و به ادعای صیانت از آرای مردم به دنبال تغییر آرای ملت بودند اما پشت  آن ماجرای دیگر بود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: فردی که وارد انتخابات می‌شود یعنی اصول نظام را پذیرفته است و نظام را قبول دارد، آن زمان بنده در شورای نگهبان بودم، گفتیم درصدی از صندوق‌ها را بازگشایی کنیم، اگر تقلبی که شما گفتید محرز شد تمام صندوق‌ها را باز می کنیم زیرا قانون برای تخلف در انتخابات مسیر تعیین کرده است. حتی جلسه‌ای در محضر رهبری تشکیل شد و با درایت و ملاطفت ایشان، نمایندگان کاندیداها حضور پیدا کردند. برخی آقایان نماینده کاندیداها در محضر رهبر گفتند نمی‌گوییم اینگونه تقلب شده بلکه استفاده از امکانات به نفع یکی بوده و این نشان داد که استفاده از واژه تقلب بهانه بود.

وی عنوان کرد: امروز که به عقب نگاه می‌کنیم و حمایت از فتنه‌گران را می بینیم متوجه می شویم، افرادی که عده‌ای را به خیابان‌ها کشاندند می‌خواستند با زور انتخابات را در مسیر دیگری قرار دهند. امروز تحلیل روشنی درباره آن ایام وجود دارد زیرا آن روز آمریکایی‌ها از اغتشاش حمایت کردند، وزیر خارجه آمریکا بعدها ناراحت بود که چرا کم حمایت کردیم و این داستان فتنه ۸۸ بود.

آملی لاریجانی تاکید کرد: اروپایی‌هایی که از اغتشاش در ایران حمایت کردند به این دلیل بود که نمونه‌های آن را در اطراف ایران پیاده کرده بودند و گمان می‌کردند می توانند آن را در ایران نیز پیاده کنند. در برخی کشورها این انقلاب نارنجی بود و آن‌ها به دنبال انقلاب سبز در ایران بودند؛ این‌ها مردم و عمق ایمان آنها و عمق وفاداری مردم را به نظام نشناخته بودند.

وی یادآور شد: این گروه فتنه‌گران به دنبال درست کردن هزینه برای کشور بودند. به غربی‌ها گفتند بین مردم شکاف ایجاد شده و حالا فرصت ایجاد شده است در حالی که نمی‌دانستند ملتی که عمری با جهاد سر کرده از این حرف‌ها و از فتنه نمی‌ترسد. امروز برنامه‌های براندازان مشخص می‌شود زیرا  به راحتی حکومت‌های قانونی را سرنگون می‌کنند؛ مسئولان آمریکایی از هزاران کیلومتر دورتر در میان مردم منطقه حاضر می‌شوند و از اغتشاشات در میان آنها حمایت می‌کنند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: در زمان فتنه تمام بوق‌های تبلیغاتی علیه ایران بسیج شد و به آن‌ها گزارش شده بود که چه بگویند اما  مردم در صحنه آمدند و بساط آنها را جمع کردند و این فتنه فقط با بصیرت مردم جمع می‌شود. برای حمایت از ولی زمان نیاز به بصیرت است که آن نیز با عنایت خاص خدا حاصل می‌شود. جهاد فقط شمشیر زدن نیست حمایت کردن از ولی زمان جهاد است.

وی ادامه داد: شناخت دشمن در زمان خود بصیرت عظیمی است و  همیشه این نیست که حق و باطل مشخص باشد. فتنه از فضای گردوغبار حاصل می‌شود و فقط موهبت خاص است که انسان را هدایت می کند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه  رسانه‌های بیگانه با بیش از ۱۰۰ رسانه فارسی زبان به قصد قربت و برای مسموم شدن فضای کشور ایجاد شدند، افزود:  این شبکه‌ها فضا را چنان غبار آلود کردند که حق و باطل را نتوان تشخیص داد. امروز می‌گوییم سرمایه‌های عظیم انقلاب در تیررس دشمن قرار دارد و مراقب خود و اهل عیال باشید و آنان را از کانال‌های مسموم برحذر دارید، اینها تیرهای شیطان علیه اسلام و علیه ارزش‌های اخلاقی رها می‌کنند. می‌دانند تا زمانی که به سمت ارزش‌های اخلاقی و اسلامی رهسپار باشیم این کشور قابل تسخیر نیست.

وی اظهار کرد: کشورهای سلطه به دنبال ورود با جنگ نرم هستند نه جنگ با سلاح. دشمن به دنبال فروریختن پایگاه‌های خانوادگی و فرزندان و از میان بردن نظام ارزشی در خانواده‌ها است. کانال‌های مسموم ماهواره‌ای که دائما فیلم‌هایی که ارزش‌های سلامی را بی ارزش کنند پخش می‌کنند، راه سعادت را بر ما می‌بندد. غرب در منجلاب خود فرورفته ولی این نسخه‌های فاسد را برای ایران می پیچد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 588 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600628 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر