سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
 |  10/ دی/ 1395 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
1,392 بازدید بازدید

منشور حقوق شهروندی، حقوق فراموش شده اقشار جامعه را یادآوری می کند


فرامرز مرادی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا درخصوص رونمائی از منشور حقوق شهروندی افزود: رئیس دولت تدبیر و امید با امضای این منشور به طور رسمی به یکی دیگر از شعارهای انتخاباتی خود جامه عمل پوشاند و آن را جهت اجرا به دستگاه های اجرایی و جهت آگاهی به مردم ابلاغ کرد.
وی ادامه داد: بیانیه حقوق شهروندی با توجه به لحاظ کردن حقوق شهروندان در بیست سرفصل و ۱۲۰ ماده ضمن پاسداشت قانون اساسی بار دیگر حقوق اقلیت های اجتماعی،رسیاسی،رفرهنگی و مدنی را که بارها از سوی معارضان نظام مورد اعتراض قرار گرفته یادآور شده است.
مرادی افزود:رمنشور حقوق شهروندی بیانگر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخشی از جامعه است که نقش بسزائی در تامین امنیت و آرامش امروز و فردای جامعه دارند ولی متاسفانه در سالهای گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: درراین منشور به نیازهای زنان و دختران،رکودکان،راقلیت های قومی،ردینی و مذهبی،رحقوق سیاسی،رمدنی و اجتماعی کلیه شهروندان توجه شده و برای دسترسی شهروندان به حق آزادی بیان، اندیشه، دسترسی به فضای مجازی و اطلاعات تلاش شده است.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین با نقد برخی رویکردها نسبت به رونمائی از منشور حقوق شهروندی افزود:متاسفانه عده ای از آگاهی و اشراف مردم به حقوق خود و تکالیف دولت و نظام در قبال مردم چنان آشفته شده اند که گویا این منشور زمینه ایجاد رانت و فساد را در جامعه به وجود آورده و بدون مطالعه آن را مغایر قانون اساسی می دانند.
مرادی با بیان اینکه اولین حقوق بشر که شامل حقوق شهروندی نیز بوده ۵۳۸ سال قبل از میلاد مسیح توسط کوروش کبیر نوشته شد ادامه داد: بعد از گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی اولین بار در سال ۸۳ واژه حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری دولت اصلاحات در حوزه قضائی مطرح شد و برای بار دوم این اصطلاح توسط دولت تدبیر و امید در فضای اجتماعی وسیاسی بازگو شد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم مدیران، فرمانداران، بخشداران و اساتید علوم انسانی و حقوق در تبیین حقوق شهروندی و پاسداشت آن گام بردارند تا شاهد تحقق روشنگری در حقوق ملت ایران و رفع جفا در حق مردم باشیم.
۶۱۰۱/ ۶۱۲۸ *خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13103 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1494486 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر