سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۸
 |  10/ دی/ 1395 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
1,209 بازدید بازدید

بلای زاویه گرفتن با ولایت در اصولگراها هم است


محمدجواد لاریجانی:

بلای زاویه گرفتن با ولایت در اصولگراها هم است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: بلای استنباط غلط در دین و زاویه گرفتن با ولایت در اصولگراها نیز وجود دارد و یکی از درس‌های سال ۸۸ همین بود که هر کسی در هر لحظه‌ای ممکن است از ولایت خارج شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد لاریجانی صبح امروز (پنج‌شنبه) در ساختمان کل دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: سیستم قضایی ایران مبتنی بر منطق اهل بیت (ع) و فقه جعفری است و حقوق بشر هم باید بر همین اساس باشد. باید حقوق بشر مبتنی بر اهل بیت را به جهان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اقامه دین فقط مربوط به نماز و روزه نیست و اگر اینطور بود هر کس نماز را به گونه‌ای می‌خواند. بعضی از سران فتنه معتقد بودند دین امری خصوصی است و دولت باید سکولار و منفک از دین باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: دروغ‌ها و افتراهایی که نسبت به قوه قضاییه وارد می‌کنند اتفاقی نیست و عده‌ای کاسبان دروغ هستند، پول می‌گیرند تا دروغ بگویند. این کاسبان دروغ از زمان پیامبر وجود داشته و امروز هم داغ‌تر از همیشه در سایت‌ها و شبکه‌های مختلف وجود دارند.

وی ادامه داد: از انقلاب دو حرکت زاییده شد؛ نخست تلاش ملت برای تشکیل یک نظام مدنی بر اساس اسلام اهل بیت و دوم نهضت جهانی احیای اسلام که پاسخی بود به کسانی که اعتقاد داشتند اسلام دینی مندرس و مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش است و تشکیل حکومت با دین همچون سفر به کره ماه با دوچرخه است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: بسیاری از سران فتنه اعتقاد داشتند با اسلام نمی‌شود پیشرفت کرد و کشورهایی همچون آمریکا و ژاپن بدون اسلام تا این اندازه پیشرفت کرده‌اند. این تفکرات ریشه ولایت و اسلام را هدف قرار گرفته‌اند.

لاریجانی گفت: فتنه ۸۸ یک فصل از کتاب فتنه‌ها علیه کشور اسلامی است. باید فتنه را درست فهمید نه برای مقابله و مبارزه، بلکه باید بدانیم چگونه کسانی که از ابتدای انقلاب با هم دوست بودیم و انس پیدا کرده بودیم حالا از مسیر ولایت فاصله گرفته‌اند و حتی در مقابل اصل ولایت ایستادند.

وی ادامه داد: برای مثال من امروز با آقای هاشمی رفسنجانی زاویه گرفتم و این بسیار برای من سخت است که با شخصی که از پیش و ابتدای انقلاب تا این اندازه دوست و مانوس بودیم و حتی زمانی هر روز هفته را با هم می‌گذارندیم امروز باید فاصله بگیرم و به خاطر زاویه‌ای که ایشان با ولایت گرفته‌اند از ایشان دوری کنم. این برای من بسیار سخت است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: این بلای استنباط غلط از دین و زاویه گرفتن از رهبری و ولایت در اصولگراها هم است و یکی از درس‌های سال ۸۸ این بود که هر لحظه ممکن است هر کسی از مسیر انقلاب منحرف شود و اصولگراها هم ممکن است منحرف شوند که البته مثال‌هایی هم داریم.

لاریجانی گفت: دشمن یک توهم نیست، دشمن یک حقیقت است. اتهامات به قوه قضاییه، نیروی انتظامی و … و اینکه بعضی‌ها ارکان نظام را مورد تهاجم قرار می‌دهند اتفاقی نیست.

وی خاطرنشان کرد: به گفته امام صادق (ع) استناد به اسلام درباره چیزی که در آن نیست و یا کتمان حقیقی که در اسلام است دروغی است که فرد را از اسلام خارج می‌کند. باید مصداق این سخن امام صادق را در دنیای امروز ببینیم که بعضی‌ها سعی دارند ولایت فقیه را در اسلام کتمان کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: مثلا در جریان اصلاحات گروهی قدرتمند از این جریان معتقد بودند دین حکومت ندارد، در حالیکه این تفکر اساسا یک استنباط غلط از دین است. مثلا مرحوم بازرگان از دین منحرف بود اگرچه منافق نبود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9064 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1490447 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر