سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۹
 |  10/ دی/ 1395 - 6:07
  |   نظرات: بدون نظر
1,204 بازدید بازدید

دشمن بارها از مردم ایران شکست خورده/تاکتیک امروزی دشمن نفوذ است


دادستان کل کشور مطرح کرد

دشمن بارها از مردم ایران شکست خورده/تاکتیک امروزی دشمن نفوذ است

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه ریشه‌ فتنه ۸۸ در دستان استکبار جهانی است، بیان کرد: ریشه فتنه و آبشخور آن در اتاق فکر آمریکا، انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای دیگر بوده و اسناد آن نیز به صورت مبین موجود است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش بصیرت، میثاق با امت و ولایت در تبریز، اظهار کرد: حماسه‌ مردم ولایتمدار تبریز در ۸ دی ماه و حضور حماسی مردم شریف ایران در ۹ دی ماه ۸۸ یکی از نقاط عطف و ارزشمند تاریخ انقلاب است.

وی ادامه داد: حضور امروز مردم تبریز در گرامیداشت روز بصیرت، برگ زرین دیگری بر کتاب قطور پرافتخار سرزمین ولایتمدار آذربایجان‌ شرقی و به ویژه شهر تبریز افزوده و در تاریخ ثبت می‌شود و همچنین برای آیندگان نیز برگ افتخار دیگری خواهد بود.

وی افزود: حماسه ۹ دی در سراسر کشور از ایام‌الله است که باید ضمن بزرگداشت این روز، این حماسه به طور مستمر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و خاطره آن زنده نگه داشته شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه حماسه ۹ دی سال ۸۸ حاوی درس‌ها و عبرت هاست، گفت: همانگونه که ذکر تاریخ و روزهای سرنوشت ساز تاریخ اسلام حاوی درس ها و عبرت‌های فراوانی برای ماست، این حوادث و حماسه‌ها نیز باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و تبیین شوند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اینکه به بیان تاریخ گذشگان می‌پردازند، این است که مردم در عصر خود از آن حوادث و وقایع درس عبرت بگیرند.

وی با اشاره به دوران نبوت پیامبر اکرم(ص) در طول ۲۳ سال، اظهار کرد: دشمن از همان نخستین روزهای حرکت اسلامی رسول اکرم(ص) به مقابله برخواسته و به هر طریق و ترتیبی که می توانست در جهت مقابله با حرکت جهانی پیامبر توطئه‌چینی کرد.

منتظری با تاکید بر نقشه‌های خبیثانه‌ دشمنان اسلام در جهت مقابله با اشاعه‌ دین اسلام، یادآور شد: از زمان فتح مکه که دیگر دشمن نتوانسته بود پیامبر را از مسیر درست خود باز دارد، در نتیجه با همان استراتژی، تاکتیک خود را عوض کرده و حرکت‌های شیطانی خود را نه با پرچم کفر و شرک بلکه با پرچم اسلام آغاز کردند. اینجا بود که پیامبر در زمان حیات به این موضوع اشاره کرده و خطاب به عمار گفتند بعد من فتنه‌ای خواهد افتاد.

وی در تعریف فتنه و با بیان اینکه فتنه در قرآن کریم به معانی مختلفی آمده است، خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که موجب اثرات بسیار شکننده در جامعه شده و موجب شکاف و اختلاف می‌شود، فتنه بوده و دقیقا مصداق همان چیزی است که خداوند در قرآن نسبت به آن هشدار داده است.

وی در این راستا یادآور شد: فتنه از اینجا آغاز می شود که حادثه‌ای منجر به اختلاف، شکاف، دسته دسته کردن جامعه و قدرت را از تمرکز درآوردن شود؛ این همان طریقی است که از صدر اسلام تا امروز دشمن از ان استفاده می کند.

منتظری اضافه کرد: اسلام از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا امروز دچار فتنه‌های عظیم بوده و در تاریخ نیز اسناد آن موجود است. این حرکت عمومی بوده و شامل حال کلیه مسلمانان است؛ از این رو ما همواره باید مراقب توطئه‌های دشمن باشیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه داشتن بصیرت لازمه‌ مقابله با فتنه‌هاست، تاکید کرد: آن چیزی که مورد تاکید پیشوایان دینی و رهبران راستین ما بوده، داشتن بصیرت است؛ چرا که بصیرت همان دید بلند، عمیق و صحیح است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) به عمار در خصوص فتنه، یادآور شد: طبق فرمایش نبی اکرم (ص) در مواجهه با حوادث و فتنه‌ها، مسلمانان باید معیار و ملاک داشته باشند و این چنین نباشد که هر کس هر چه گفت از آن تبعیت کنیم؛ چرا که داشتن ملاک و معیار برای تشخیص راه درست، دستور رسول خداست.

وی با اشاره به فرمایشات رسول اکرم (ص) ادامه داد: وقتی فتنه واقع شد، معیار و ملاک برای تشخیص خط صحیح، امام علی(ع) و مسیر آن است؛ چرا که طبق گفته‌ رسول خدا، حضرت علی(ع) از مسیر حق خارج نمی‌شود و همواره حق و حقیقت با امام علی(ع) است.

دادستان کشور با اشاره به فرموده‌های رسول خدا و ارتباط آن با فتنه‌ ۸۸ تاکید کرد: در مواجهه با فتنه‌ها، اولین معیار ما رسول خدا، احکام الهی و روش ائمه اطهار(ع) است؛ در مرحله‌ بعدی و در زمان غیبت اولیای الهی تبعیت از خط امام راحل بوده که خطش خط انقلاب است؛ از این رو معیار برای ما کلمات امام(ره)، وصیت‌های ایشان و همچنین جانشین صالح او رهبر معظم انقلاب است که همواره در مسیر امام خمینی (ره) حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: نکند حرف‌هایی که مقامات در تربیون ها در هر جایگاهی می‌گویند، موجب اختلاف و دودستگی در جامعه شود؛ چرا که حرکت تمامی ما در مسیری است که امام خمینی (ره) رهبر و مقام معظم رهبری راهنمایان آن است.

وی تشریح کرد: از سال ۵۷ تا سال ۸۷، استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه جو از ناحیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکست‌ها و ضربه های فراوانی خورده‌اند؛ از این رو تقابل ما با استکبار یک تقابل راهبردی است که با دادن هزینه های فراوان محقق شده و همواره نیز مردم ایران پیروز میدان بوده‌اند.

وی در بیان پیروزی‌های مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تقابل با سلطه، اظهار کرد:به زباله دان تاریخ سپردن رژیم شاهنشاهی پله‌ نخست پیروزی بود که با تمام پشتیبانی‌های امریکا از رژیم شاه، ملت ایران توانستند بر سلطه پیروز شوند. پیروزی مردم ایران در تقابل با کودتای نظامی بعد از انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و ماجرای صحرای طبس و همچنین مقابله با گروه های تفرقه افکن داخلی که توسط عوامل آمریکا و انگلیس که در گوشه گوشه ایران سربرآوردند، از جمله دیگر پیروزی‌های مردم ایران است.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: این پیروزی دنیا را به حیرت واداشت و هشت سال تمام، آمریکا و بسیاری از کشورها دست به دست هم دادند تا به صورت نظامی ایران را از پای درآورند که در نهایت شکست خورده و صدام نیز در نتیجه مانند یک موش مرده از زیر زمین درآمده و به سرنوشت شوم خود گرفتار شد.

وی در رابطه با فلسطین و نقش‌ جمهوری اسلامی ایران در مقاومت این سرزمین، ادامه داد: امام راحل قبل از انقلاب روی فلسطین حساس بود و بعد از انقلاب نیز حساسیت ویژه‌ای بر روی موضوع فلسطین داشت؛ بعد از امام راحل نیز یکی از محورهای اساسی سیاست خارجی ایران حمایت از مردم فلسطین بوده و هر جا که ایران در این موضوع ورود پیدا کرد موجب شکست سلطه شده است.

دادستان کشور در خصوص لبنان و نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با سلطه در این کشور، یادآور شد: تا به امروز حماسه هایی که توسط حزب‌الله لبنان که پیرو خط امام است در لبنان به وجود آمده، بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش‌هایی از این پیروزی‌ها نقش داشته است.

وی افزود: در عراق نیز با اینکه زمانی میان این دو کشور جنگ بود اما اکنون  وضعیت ۱۸۰ درجه تغییر یافته و همگان می دانند که ایران حرف را در این منطقه می‌زند و امروز کسی نیست که در پیروزی عراق مقابل داعش، بخشی را به پای ایران ننویسد؛ در میدان سوریه نیز ایران از جمله عناصر موثر است.

وی با اشاره به حضور مردم در ۹ دی ۸۸ و محکوم کردن جریان فتنه، بیان کرد: امروز دیگر کسی نمی‌تواند انکار کند که صحنه گردان فتنه ۸۸ آمریکا، انگلیس، فرانسه و صهیونیست‌ها بودند که مستندات این صحنه‌گردانی ها در رسانه‌ها موجود است و چه کسی می تواند انکار کند آتش بیار فتنه ۸۸،  آمریکا و انگلیس و هم پیمانان‌شان نبود.

منتظری با بیان اینکه در جریان فتنه‌ی ۸۸ دو گروه “فتنه گران و فتنه زده شده ها” حضور داشتند، گفت: بسیاری از مردمی که به حمایت از جریان سبز به صحنه آمده بودند در نتیجه متوجه شدند که مساله‌ دیگری است و تقلب در انتخابات بهانه بود از این رو همین افراد پشیمان شده و به مقابله با جریان فتنه پرداختند؛ اما عده ای هنوز بر مواضع خود پایدارند.

وی در این راستا تاکید کرد: ای کسانی که صحنه گردان داخلی بودید، چرا وقتی که متوجه شدید ناخواسته در دام آمریکا و انگلیس افتاده‌اید، از مردم شریف ایران عذرخواهی نکردید و آتش فتنه‌ دشمن را شعله‌ورتر کردید؟

 وی گفت: همان هایی که به نام سران فتنه مطرح اند هنوز هم به حرکت خلاف قانون، عرف و منطق اصرار داشته و بر طریق خویش لج بازی کرده و می‌کنند، در فتنه ۸۸ چه تعداد مردم کشته شدند؟ و چه کسانی این مردم را به صحنه کشاندند؟ در این جریان، خساراتی به جان و اعتقادات مردم و از همه بدتر جسارت هایی که به مقدسات شد و اوج آن در عاشورا بود، هرگز گذشتنی نیست!

دادستان کشور اظهار کرد: دیدیم در خیابان ها چه جسارت هایی که به ساحت مقدس حسینی نشد و عده‌ای به عاشورایی که در گوشت و خون مردم جریان دارد توهین کردند و اینجا بود که غیرت و انزجار مردم از جریان فتنه مردم ایران را منفجر کرده و حماسه ۹ دی به وقوع پیوست و حماسه هشت و نهم دی ماه فتنه را خاموش کرد و فتنه گران را از صحنه خارج کرد.

وی بیان کرد: ای کاش افرادی که مدعی حمایت از آرای مردم بودند،  حضور بیش از ۴۰ میلیونی مردم را دیده و می گفتند که ما اشتباه کردیم و مقابل جریان فتنه و توطئه‌های دشمن را می‌گرفتند؛ اما متاسفانه تا به امروز حاضر نشدند بر اشتباه خود اقرار کنند.

وی ادامه داد: بنا بر حرف عده‌ای اگر بنا باشد دادگاهی در این راستا تشکیل ‌شود به سرنوشتی شدیدتر و سخت‌تر از این دچار می‌شوند؛ چرا که اکنون به لطف نظام و انقلاب، به کسانی که سابقه‌ انقلابی دارند این فرصت داده شده در حالی که ما دلایل محکمه پسندی برای محاکمه‌شان داریم.

منتظری تاکید کرد: اگر این افراد محاکمه شوند باید تقاص خون افراد، جسارت‌ به مقدسات و … را به موجب قانون پس دهند؛ چرا که مسبب جریان ۸۸ همین‌ها بودند و اگر چنانچه نظام و عالی‌ترین مقام نظام مصلحت را در این تشخیص دادند که این افراد در خانه مانده و آزاد نباشند تا دشمن روی‌شان زوم نکند؛ باید حقیقت را پذیرفت.

وی ادامه داد: کسانی که مدعی رفع حصر هستند، سند اعتراف سران فتنه به اشتباه خود و میدان ندادنشان به دشمنان را بیاورند. اگر چنین سندی باشد ما با تمام توان حصر را برمی‌داریم؛ اما نه تنها این کار را نکرده بلکه هنوز هم بر آن اصرار دارند.

وی تاکید کرد: اگر چنانچه محکمه‌ای گشوده شود، نتایج آن بسیار شدیدتر از این خواهد بود و اگر اعتقاد دارند که طرف مقابل انتخابات ۸۸ نیز مجازات شود، باید بدانند که طرف مقابل‌شان هرگز در جهت از بین بردن نظام حرکت نکرده و چنین مواردی را در پرونده خود ندارد.

منتظری تصریح کرد: افرادی که اکنون با عنوان  سران فتنه مطرح‌ هستند، وقتی دیدند که آمریکا، انگلیس و فرانسه بر حضور مردم در فتنه ۸۸ تاکید داشته و حمایت می‌کنند، چرا خود را کنار نکشیده و به دشمن میدان دادند؟ در فتنه۸۸، ماموران سفارت انگلیس نیز به صحنه آمده بودند و هدف براندازی نظام را داشتند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب نیز کسانی را شاهد بودیم که در لباس مرجع تقلید به دنبال براندازی نظام بودند، اما امام راحل چگونه با این افراد برخورد کردند؟ باید بدانیم که این ملت خون داده و هزینه کرده است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن بارها از مردم ایران شکست خورده است، از این رو بیکار ننشسته و در اتاق فکر خود علل شکست‌های خود را تحلیل کرده و راه‌های دیگری را در جهت تضعیف انقلاب اسلامی ایران انتخاب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی دشمن یکی است، اما تاکتیک‌شان متفاوت می‌باشد، گفت: تاکتیک امروزی دشمن نفوذ است که با بکارگیری صدها فرستنده رادیویی و تلویزیونی، حضور در فضای مجازی و … برای به تباهی کشاندن جوانان ما تلاش می کند.

منتظری تاکید کرد: دولت باید امکانات خود را در جهت مقابله با انحرافات در فضای مجازی به کار گرفته و همانند تشکیل ستاد بحران در مواقع زلزله و سیل در رابطه با فضای مجازی نیز ستاد بحران تشکیل داده و این حوزه را مورد اصلاح قرار دهد.

منتظری تصریح کرد: دشمن امروز در صدد سلب اعتماد جامعه از مقامات و مسئولان نظام است و به همین منظور بر روی پول‌های قوه قضائیه مانور دادند و در نهایت نیز طبق بررسی‌ها محرز شد که هیچ خلافی در آنجا انجام نگرفته است.

وی از توطئه‌ جدید دشمن در راستای تغییر ذهنیت مردم نسبت به مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: دشمن در این جهت نیز وارد عمل شده، از این رو مردم باید همواره بصیرت داشته باشند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9808 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1491191 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر