سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۵۰
 |  10/ دی/ 1395 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
1,733 بازدید بازدید

شناسایی کارچاق کن حرفه ای در یزد


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، غلامعلی دهشیری افزود: با مراجعه فردی به یکی از شعب دادگاه انقلاب یزد پیرامون پرونده حمل و نگهداری قریب به ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و پیگیری وضعیت پرونده ،از آنجا که نامبرده هیچ سمتی در این پرونده نداشت مساله برای بررسی دقیق به حفاظت و اطلاعات دادگستری سپرده شد .
وی ادامه داد: پس از بررسی دقیق و انجام بازجویی های اولیه مشخص شد فرد مشکوک به همراه پدر یکی از متهمان در محل دادگاه انقلاب حاضر شده است و قصد داشته در پرونده اعمال نفوذ نماید .
وی گفت : این فرد با استفاده از سادگی پدر یکی از متهمان زندانی و عقد قرارداد در ازای حل و فصل پرونده قضایی آنان خارج از سیکل عادی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال درخواست کرده و ۲۵۰ میلیون ریال را همان ابتدای امر دریافت کرده است .
دهشیری با اشاره به اینکه بررسی های اولیه نشان می داد که مغز متفکر این کارچاق کنی فرد دیگری است که از پشت قصه این قضیه را مدیریت می کند موضوع با جدیت دنبال شد.
وی گفت: با اعتراف فرد دستگیر شده و بررسی ابعاد مختلف و اسناد و مدارک همراه این متهم مشخص شد فرد دیگری با غصب عنوان یکی از کارکنان دادگاه انتظامی قضات تهران قصد اعمال نفوذ داشته و تمام این مراحل را نیز بدون حضور در یزد و فقط به صورت مدیریت از راه دور دنبال می کرده است .
این مسئول افزود: با ارجاع پرونده به شعبه ششم بازپرسی دادسرای یزد و بررسی مجدد ادله جرم با صدور نیابت قضایی و هماهنگی با حفاظت و اطلاعات مرکز متهم در تهران دستگیر و به این مرجع قضایی اعزام گردید .
دهشیری گفت: تمام تلاش حفاظت و اطلاعات دادگستری بر شناسایی افرادی که است که با غصب عناوین ، جعل اسناد و دیگر دروغ های مرسوم با دعوی اعمال نفوذ به غیر حق به دستگاه قضایی وارد می شوند .
وی ادامه داد: گرچه در این مسیر نیز تاکنون موفق بوده است اما شهروندان باید دقت خود را در اینگونه مسائل بیشتر کنند چون چنین مجرمانی از دست قانون و چشمان تیز بین حفاظت و اطلاعات بگریزند تنها کسی که متضرر خواهد شد همان افرادی هستند که توسل به این افراد شیاد و کلاهبردار را به پیگیری امور خود در چارچوب قانون ترجیح داده اند .
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد یادآور شد: راهکاری برای اعمال نفوذ به غیر حق در دستگاه قضایی وجود ندارد و این افراد با سرکیسه کردن شهروندان درگیر پرونده های قضایی بار دیگری را بر دوش شهروندان و پرونده جدیدی را نیز به پرونده های آنان اضافه می کنند.
دهشیری گفت: اگر در مواردی دستگاه قضایی موفق به شناسایی و دستگیری این افراد نشود به طور معمول شهروندان نیز هرگز نمی توانند ضررهای مادی و روانی ناشی از تکیه به این افراد را جبران نمایند.
۷۵۳۶/ ۵۰۵۴ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8082 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1489465 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر