سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۶
 |  10/ دی/ 1395 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
1,213 بازدید بازدید

انتقال زندانیان ایرانی از ارمنستان و همکاری های قضایی بررسی شد


به گزارش ایرنا، در این دیدار که روز پنجشنبه در شهر ایروان انجام گرفت، نتایج مذاکرات اخیر رئیس کمیته بازپرسی ارمنستان در تهران با هدف گسترش همکاری های قضایی و همچنین پیگیری امور زندانیان ایرانی و انتقال آنان به کشور مورد مذاکره قرار گرفت.
هوسپیان ضمن ارزشمند خواندن دستاوردهای سفر اخیر خود به تهران افزود: محورها و نتایج مذاکرات انجام شده، توسعه همکاری ها میان دستگاههای قاضی و نظارتی دوکشور بود.
وی همچنین گسترش روابط در این حوزه را برای هر دو طرف بسیار سودمند خواند و بر ادامه رایزنی ها تاکید کرد.
سجادی نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات ناشی از نگهداری زندانیان ایرانی در ارمنستان برای خانواده های آنان، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و سپس انتقال به کشور برای گذراندن دوره محکومیت را خواستار شد.
هوسپیان در پاسخ به سفر تیرماه سال ۱۳۹۵ ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارمنستان، سوم دی ماه برای پیگیری و ادامه مذاکرات به تهران سفر کرد.
تاکنون با تلاش و برنامه ریزی سفارت جمهوری اسلامی در ارمنستان، شماری از زندانیان به ایران منتقل شده اند و همچنین قرار است در آینده نزدیک یک گروه دیگر نیز شامل برنامه انتقال شوند.
ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
اروپام ۱۵۱۶** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9924 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1491307 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر