سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
 |  2/ خرداد/ 1398 - 3:02
  |   نظرات: بدون نظر
1,708 بازدید بازدید

دادگاه به متهمان پرونده شرکت پدیده برای معرفی و بازگرداندن اموال مهلت داد


به گزارش ایرنا، در ابتدای جلسه امروز دوم خرداد ماه به دستور قاضی منصوری رئیس دادگاه، کیفرخواست متهم احسان بنائی فرزند علیرضا قرائت شد. وی متهم است که با تنظیم صورت وضعیتهای صوری اقدام به انجام معامله با شرکت پدیده ‌کرده است.
پس از دفاعیات متهم، رئیس دادگاه از متهم محمد وحیدی شعرباف فرزند علی نیز خواست تا در جایگاه متهم برای ادای توضیحات قرار گیرد. بر اساس کیفرخواست وی متهم به تحصیل مال نامشروع به واسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام شرکت پدیده است.
وحیدی در این دادگاه اظهارات پیشین خود نزد ضابطان و تحقیقات مقدماتی را قبول و بیان کرد: خانه خود را فروخته و سهام شرکت پدیده را خریدم.
در ادامه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز، نماینده مدعی العموم نیز گفت: نامبرده از نزدیکان متهم ردیف اول می باشد که فعالیت گسترده‌ای در امر دلالی سهام شرکت پدیده داشته است.
در ادامه کیفرخواست متهم محمد رفائی نجاران طبسی فرزند محسن نیز قرائت شد و متهم به پرسشهای دادگاه پاسخ گفت. رفائی نیز به تحصیل مال از طریق نامشروع بواسطه انجام معامله با شرکت پدیده متهم است.
قاضی منصوری رئیس دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز نیز در ادامه نشت امروز با اشاره به تلاش دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در راستای انجام وظایف، گفت: با دقت بالا نسبت به اجرای قانون اقدام خواهیم کرد.
در ادامه کیفرخواست سیدحسن میربمانی یزدی فرزند هادی نیز توسط نماینده دادستان قرائت شد.
وی که متهم به تحصیل مال نامشروع است گفت: اظهارات ثبت شده خود را در مرحله تحقیقات مقدماتی قبول دارم.
در ادامه یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز با قرائت موارد اتهامی سایر متهمان و استماع دفاعیات آنها و وکلای مدافع، پس از ۱۱ جلسه دادرسی رئیس دادگاه با تشریح روند دادرسی این پرونده گفت: امیدواریم متهمان از فرصت محدودی که در اختیارشان قرار گرفته برای بازگرداندن اموال سهامداران و جبران مافات استفاده کنند.
ادامه رسیدگی به پرونده شرکت پدیده شاندیز به تاریخ ۲۰ خرداد ماه جاری موکول شد تا در این فرصت وکلای مدافع و متهمان اسناد و مدارک مورد ادعا و همچنین لوایح دفاعیه را تقدیم دادگاه نموده و از این فرصت با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در جهت معرفی و بازگرداندن اموال شرکت استفاده کنند.
رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده در صحن دادگاه با حضور ۲۲ متهم در قالب پرونده ای ۱۰۰ جلدی به ریاست قاضی سید هادی منصوری از ۲۲ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده است.
عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده توسط سازمانهای مسئول، عدم دریافت مجوز‌های لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیرواقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی و عدم رعایت حقوق بیت المال از جمله مواردی بوده که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان امور اراضی کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شده است.
پیش از این با برپایی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی در مشهد دو پرونده مربوط به تخلفات شرکت سرمایه گذاری پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان هم رسیدگی و احکام مجرمان اعلام شد.
فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیتهای کل پروژه متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.
پیرو این اقدامات بود که مدیرعامل جدید گروه شرکتهای پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد ۴۵ شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده اند.
هم اکنون گروه شرکتهای پدیده در قالب شش شرکت اصلی و دو موسسه وابسته در حال فعالیت است و دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین دو هزار نفر در بخشهای مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11951 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1493334 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر