شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸
 |  29/ فروردین/ 1401 - 2:11
  |   نظرات: بدون نظر
390 بازدید بازدید

بازدید مستمر قضات ناظر زندان از بازداشتگاه های امنیتی و نظامی


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد

بازدید مستمر قضات ناظر زندان از بازداشتگاه های امنیتی و نظامی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در سال ۱۴۰۰ به طور منظم از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نظامی و امنیتی برابر برنامه توسط قضات ناظر زندان به صورت هفتگی و دادستان‎های نظامی هر ماه یک نوبت و روسای سازمان هر سه ماه، بازدید انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان با اشاره به عملکرد یک ساله آموزش و پیشگیری از وقوع جرم این سازمان در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته با توجه به برنامه‌ریزی‌های گسترده در بخش‌های مختلف سازمان قضایی نیروهای مسلح، تعدادی کارگاه آموزشی و دوره‌های تخصصی برای بخش‌های مختلف نیروهای مسلح سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی آگاه‌سازی قضایی و حقوقی ویژه کارکنان وظیفه و پایور نیروهای مسلح، گفت: در این دوره‌ها ۶۴۵ هزار و ۵۰۶ نفر ساعت آموزش درباره موضوعات مختلف حقوقی ارائه داده شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه دوره‌های آموزش ویژه ضابطان نیروهای مسلح سراسر یکی دیگر از اقدامات سازمان در سال گذشته بود، تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی ۱۰۶ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت آموزش لازم در حیطه فعالیت ضابطان ارائه شده است.

وی افزود: در سال گذشته برگزاری دوره‌های عرضی – تخصصی ویژه امیران و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح انجام شد که در این باره نیز ۲۸۵ نفر ساعت به فرماندهان ارشد یگان‌های انتظامی و نظامی آموزش ارائه شده است.

پورخاقان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی – تخصصی ویژه کارکنان صفی و ستادی سازمان قضایی سراسر کشور، اظهار کرد: در این دوره‌ها ۲۲۱ هزار و ۴۵۲ نفر ساعت پوشش داده شده و در این رابطه نیز اموزش‌های لازم به افراد حاضر در کارگاه‌های آموزشی ارائه شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی بهبود مدیریت ویژه مدیران پایه، میانی، عملیاتی سراسر کشور یکی دیگر از دوره‌هایی بود که در سال قبل برگزار شد که ۴ هزار و ۵۱۲ نفر در این دوره حضور داشتند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی – تخصصی ویژه قضات سراسر کشور به میزان ۵ هزار و ۵۶۸ نفر ساعت گفت: دوره‌های آموزشی عمومی و توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی برای کلیه کارکنان سراسر کشور به میزان ۵۱ هزار و ۴۴ نفر ساعت در سراسر کشور اجرا شده است.

به گفته وی هدف از اجرای این کارگاه‌ها ارتقای سطح کیفی و مهارتی بخش‌های مختلف سازمان و نیروهای نظامی و انتظامی است.

پورخاقان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در ۲۶ استان کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد، تصریح کرد: این کارگاه‌ها دو روزه بوده و در آن آخرین روش‌های مقابله با جرم مراحل و روش تدوین شیوه نامه مقابله با جرم آموزش داده شد.

وی افزود: در این کارگاه‌ها تقریبا هزار نفر از مدیران و مسئولان پیشگیری از جرم نیروهای مسلح در ۱۰۰ کارگروه با آخرین روش‌های پیشگیری از وقوع جرم آشنا شدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ به طور منظم از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نظامی و امنیتی برابر برنامه توسط قضات ناظر زندان به صورت هفتگی و دادستان‎های نظامی هر ماه یک نوبت و روسای سازمان هر سه ماه، بازدیدها انجام شده است.

وی افزود: تمام بازدیدهای سازمان قضایی در سامانه مربوطه ثبت و به اداره عفو گزارش و در ارزیابی عملکرد سالانه سازمان‌های قضایی استان‌ها لحاظ می‌شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 553 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614306 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر