دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
 |  23/ فروردین/ 1401 - 11:27
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

در سال گذشته ۷۹۳ پرونده قتل منتهی به صلح شد


سخنگوی قوه قضاییه

در سال گذشته ۷۹۳ پرونده قتل منتهی به صلح شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته با تلاش همکاران ما در سراسر کشور و با کمک شوراهای حل اختلاف ۷۹۳ پرونده قتل به صلح و سازش منتهی شد و از اجرای حکم این تعداد پرونده ها جلوگیری شد.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خدائیان در اولین  نشست خبری در سال جدید ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و سال جدید گفت: در ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای را داشتیم و به همه عزیزان و  دانشمندانی که در این عرصه فعالیت دارند این روز را تبریک می گویم و یاد شهدای انقلاب را گرامی می دارم.  

وی ضمن تسلیت “شهادت دو تن از روحانیون انقلابی در صحن رضوی” گفت: متاسفانه در یک اقدام تروریستی توسط فردی به صورت مسلحانه وخودسرانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به عملکرد قوه قضاییه در سال گذشته  ادامه داد: قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ که با تغییر مدیریتی روبرو شد با ریل گذاری خوب در بخش های مختلف از عملکرد قابل قبولی برخوردار بود. در دوره تحول موضوع رویکرد کاربردی در مسایل مختلف مورد جدی قوه قضاییه قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش همکاران ما در سراسر کشور و با کمک شوراهای حل اختلاف ۷۹۳ پرونده قتل به صلح منتهی شد و از اجرای حکم این تعداد پرونده جلوگیری شد.

وی افزود: از ۵۴ هزار و ۷۰ هکتار اراضی ملی از سواحل رودخانه ها رفع تصرف شد. همچنین حدود ۵ هزار و ۳۸ پرونده کثیرالشاکی تعیین تکلیف شد و اقدام مثبتی بود.

خداییان ادامه داد: از دیگر اقدامات ساماندهی وضع زندان‌ها بود.  حدود ۲۵ هزار بازدید از زندان داشتیم و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافت. همچنین با کاهش ۱۸ درصدی ورود به زندان‌ها روبرو بودیم. دو زندان هم  در کرمان و بوشهر تعطیل شدند و حدود ۸۰ هزار زندانی مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

وی افزود: ۳۵۱۴ واحد تولیدی پیگیری و مشکلشان رفع شد و با رفع مشکل این  واحدها از تعطیلی آنها جلوگیری شد. یکی دیگر از اقدامات در سال ۱۴۰۰ این بود که بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار ملاقات مردمی داشتیم.

ادامه دارد…



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12403 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1799792 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر