پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۶
 |  16/ فروردین/ 1401 - 2:37
  |   نظرات: بدون نظر
108 بازدید بازدید

مشکلات اقتصادی عامل افزایش ورودی پرونده‌ها/ دامغان صاحب دادگاه خانواده می‌شود


مشکلات اقتصادی عامل افزایش ورودی پرونده‌ها/ دامغان صاحب دادگاه خانواده می‌شود

ایسنا/سمنان رئیس دادگستری شهرستان دامغان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دادگاه خانواده در دامغان در سال ۱۴۰۱ خهبر داد.

علی تقی خاکی در جمع خبرنگاران شهرستان دامغان با اعلام این خبر اظهار کرد: ریشه و عامل اصلی پرونده‌های قضایی در این شهرستان، مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به تعدد پرونده‌ها در دادگستری دامغان افزود: تعداد پرونده های رسیدگی شده در مجموعه قضایی شهرستان دامغان در یک سال اخیر ۲۱ هزار و ۲۶۴ فقره بوده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۴۴۶ فقره از این پرونده‌ها در مجموعه دادگاه شهرستان رسیدگی شده تصریح کرد: هفت هزار و ۸۳۷ فقره نیز در این مدت در دادسرای شهرستان و ۶ هزار و ۹۸۱  فقره نیز در شورای حل اختلاف دامغان رسیدگی شدند.

رئیس دادگستری شهرستان دامغان با اشاره به میانگین بالای پرونده‌ها در دامغان گفت: ورود این حجم از پرونده‌ها به دستگاه قضا شهرستان نسبت به جمعیت دامغان آمار بالایی است.

خاکی از افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری دامغان در مقایسه با سال پیش از آن خبر داد و اظهار کرد: اکثر این پرونده‌ها ریشه در مشکلات معیشتی و اقتصادی خانوارها دارد و لذا رفع این مشکلات می‌تواند به کاهش ورودی پرونده‌ها کمک کند.

 رئیس دادگستری شهرستان دامغان با اشاره به شمار بالای پرونده‌های خانوادگی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار دادگاه خانواده در شهرستان دامغان راه اندازی خواهد شد .

وی بر برخورد قانونی با مجرمان تاکید و خاطرنشان کرد: برخوردهای سخت و بازدارنده ای در تجاوز به عنف و جرائم منافی عفت داریم . در پرونده‌ها و جرائمی که وجدان عمومی را جریحه‌دار می‌کند اشد مجازات تا حد اعدام نیز پیش‌بینی شده، هیچگونه مسامحه ای نخواهیم داشت.

 رئیس دادگستری شهرستان دامغان تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۱۷۹ جلسه دادرسی به‌صورت مجازی در حوزه قضایی شهرستان دامغان برگزار شده است .

این مسوول قضایی از باز بودن درب اتاق رئیس دادگستری به روی عموم مردم خبر داد و افزود: دادگستری شهرستان دامغان به‌دنبال جذب حداکثری مردم از طریق خدمات‌دهی مبتنی بر قانون به ارباب رجوع است.

وی از کسب رتبه اول دادگستری شهرستان دامغان در ابلاغ الکترونیکی در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد ابلاغی‌ها در حوزه قضایی شهرستان دامغان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13267 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1728131 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر