شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵
 |  16/ فروردین/ 1401 - 11:35
  |   نظرات: بدون نظر
376 بازدید بازدید

با عوامل اعمال نفوذ در دادگستری خوزستان برخورد جدی می‌شود


رئیس کل دادگستری استان:

با عوامل اعمال نفوذ در دادگستری خوزستان برخورد جدی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با قاطعیت با عواملی که با ادعای واهی قصد اعمال نفوذ را داشته باشند، برخورد جدی می‌کنیم.

علی دهقانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دادگستری خوزستان و دادستان مرکز استان که امروز (۱۶ فروردین‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: نام خوزستان تداعی‌کننده ایثار و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران و خدمتگزاری در این استان توفیقی برای بنده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدوارم با همفکری با مسئولان ارشد خوزستان، بزرگان و تمام کسانی که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند، ابتدا مشکلات و معضلات این استان را در کنار ظرفیت‌های عظیم خوزستان شناسایی ‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: همزمان با برنامه‌ریزی که معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد، برنامه‌ بومی  مدون و نظام‌مند مبتنی بر سند تحول و سیاست‌های دوره تحول و تعالی برای خوزستان ارائه خواهیم داد و امیدواریم با شناسایی نیروهای با دانش، با تدبیر، جهادی، انقلابی و جوانان و پای کار و همگام با این برنامه‌ها، مشکلات و معضلات این استان را حل و به نقطه مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به محورهای اصلی برنامه‌های قضایی استان خوزستان بیان کرد: ارتباط نظام‌مند و جامع با مردم و ساماندهی ارتباطات مردمی در برنامه است به نحوی که برخورد با هر مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی اعم از شاکی یا متهم، با رعایت کرامت، شأن و منزلت انسانی باشد و مراجعه‌کننده پاسخ ارشادی اقناعی دریافت کند.

دهقانی افزود: در مورد رسیدگی به پرونده‌ها، نظارت خواهیم کرد تا اصول و قواعد حاکم بر دادرسی در کلیه مراحل به بهترین نحو رعایت شود. آنچه هزینه مراجعه به دادگستری را افزایش دهد یا در جریان صحیح رسیدگی مانع شود یا انحراف ایجاد کند، باید حذف شود. با قاطعیت با عواملی که با ادعای واهی قصد اعمال نفوذ را داشته باشند، برخورد جدی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به پیگیری تشکیل ستاد ویژه برای رصد جرایم خاص و اجرای حکم بیان کرد: پرونده‌های معطل مانده نیز باید با سرعت و دقت لازم تعیین تکلیف شوند. در برخورد با فساد نیز دو رویکرد مقابله جدی با همه مظاهر فساد و رویکرد پیشگیرانه با کمک همه مدیران در دستور است؛ مدیران با نظارت درون سازمانی و نهادهای نظارتی خود سعی کنند گلوگاه‌ها و بسترهای فسادآمیز را ببندند.

وی با تاکید بر همکاری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان، افزود: تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، کاهش جمعیت کیفری، استفاده حداقلی از مجازات حبس و در مواقع ضروری حمایت از ضابطان عام و خاص برای ایجاد امنیت، استقرار و استمرار امنیت در برخورد با اشرار و مخلان نظم عمومی از دیگر برنامه‌های مورد نظر است.

دهقانی با اشاره به وظایف متعدد دادستان خطاب به دادستان جدید مرکز استان خوزستان گفت: حفظ و احیای حقوق عامه، ورود به مطالبات عمومی، نظارت بر اجرای قانون، نظارت بر انجام وظایف مدیران در راستای اجرای تکالیف قانونی‌شان و برخورد با ترک فعل‌ها، توجه به حقوق فردی و جمعی و نظارت قاطع برای برخورد با مخلان نظم عمومی از جمله موارد مورد انتظار از دادستان جدید اهواز است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7499 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1757429 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر