جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
 |  16/ فروردین/ 1401 - 1:01
  |   نظرات: بدون نظر
113 بازدید بازدید

بازگشت ۹۳ هکتار از مراتع گنبدکاووس به بیت المال/ پایان چهار دهه مرتع خواری در چپرقویمه


رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر داد

بازگشت ۹۳ هکتار از مراتع گنبدکاووس به بیت المال/ پایان چهار دهه مرتع خواری در چپرقویمه

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به صدور رای نهایی دادگاه پیرامون تصرف ۹۳ هکتار از مراتع شهرستان گنبدکاووس، گفت: با این رای بعد از چهار دهه این مراتع به منابع طبیعی بازگردانده شد.

حیدر آسیابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دستگاه قضا با هر گونه تجاوز و تصرف به منابع ملی و عمومی توسط هر شخص و گروهی که باشد با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد کرد، افزود: عدالت مفهومی است که باید در همه زمینه ها و در همه موارد به اجرا درآمده و اگر زمینی متعلق به منابع ملی و عمومی است نباید به صورت شخصی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه رای خلع ید ۹۳ هکتار از مراتع گنبدکاووس در شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر گلستان صادر شد، اظهار کرد: با رای شعبه هفتم تجدیدنظر استان، این ۹۳ هکتار مرتع پس از چهار دهه کشمکش حقوقی به منابع طبیعی بازگردانده شد .

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه این رای دادگاه؛ به چهار دهه کشمکش منابع طبیعی با متصرفان مراتع در منطقه چپرقویمه پایان داد، خاطرنشان کرد: متصرفان در سه دعوای حقوقی جداگانه مدعی مالکیت ۷۶ هکتار، ۹۳ هکتار و ۶۲ هکتار از مراتع منطقه چپرقویمه گنبدکاووس  بودند که ۱۳۸ هکتار آن سال ۹۹ با رای دادگاه خلع ید شد.

آسیابی با بیان اینکه در پرونده  93 هکتاری هم دادگاه پس از بررسی شواهد و مدارک و نقشه های هوایی منطقه، رای  به ملی بودن این اراضی داد، تصریح کرد: آرای صادرشده در این پرونده ها قطعیست و به این ترتیب بیش از چهار دهه کشمکش منابع طبیعی با متصرفان در منطقه چپرقویمه به پایان رسید و این مراتع  به بیت المال بازگردانده شد .
وی از پس گرفته شدن بیش از  یک هزار و ۸۷ هکتار مرتع از متجاوزان با رای دادگاه های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۳۷۸ هکتار جنگل  و ۶ هکتار ساحل هم پارسال با رای قضات استان به بیت المال بازگشت.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2843 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1731882 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر