چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۰
 |  27/ اسفند/ 1400 - 5:29
  |   نظرات: بدون نظر
151 بازدید بازدید

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت


آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

چرایی ابطال پروانه وکالت اکبر گرجی، برگزاری دومین دادگاه مطالبه خسارات ناشی از شهادت سردار سلیمانی، آزادی نازنین راغری و … مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته ایسنا را در این گزارش می خوانید: 

«نازنین زاغری» و انوشه آشوری آزاد شد

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه درباره آزادی نازنین زاغری در هفته گذشته گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسید و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو شد و از زندان آزاد شد. وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده بود ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو زندانی دو تابعیتی بودند که دوران محکومیتشان را در ایران گذراندند.

خداییان همچنین در آخرین نشست خبری  سال ۱۴۰۰ در پاسخ به ایسنا درباره اینکه آیا نرخ دیه سال آینده تعیین شده است؟  گفت: هنوز اعلام نشده است.

درباره چگونگی حمایت از تولید ملی اختلاف‌نظرهای شدیدی هست

رئیس قوه قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد فهم واحد و مشترک در راستای حمایت همه‌جانبه از تولید ملی، تصریح کرد: همگان در سطوح مختلف بر حمایت از تولید تاکید و تکیه دارند، اما در چگونگی انجام این حمایت نظر واحدی ارائه نمی‌شود و بعضا اختلاف‌نظرهای شدیدی مشاهده می‌شود.

بهترین راه برای ثبت دادخواست، دفاتر خدمات الکترونیک است

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

حجت الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین راه جهت ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک است.             

 ورود دادستانی تهران به نظارت میدانی بر کسب و کارهای مجازی

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

 با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و دستور دادستان تهران مبنی بر نظارت بر کسب و کارهای مجازی در آستانه نوروز، معاون دادستان به همراه گشت تعزیرات حکومتی و پلیس فتا از تعدادی از انبارهای فروشگاه های بزرگ مجازی تهران به طور سرزده بازدید کرد.    

در نتیجه بازدید میدانی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم اقتصادی تهران در گشت مشترک با نمایندگان سازمان های متولی از انبارها و مغازه های واقع در خیابان مولوی، دستور پلمب دو انبار به علت احتکار عمده کالا ازجمله برنج، عدم گزارش موجودی و همچنین تقلب در کسب و عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی صادر شد.

در تداوم اجرای منویات ریاست محترم قوه قضاییه و دستور دادستان تهران به منظور نظارت بر بازار شب عید و تامین کالاهای اساسی، گشت مشترک نظارت و تنظیم بازارمنطقه یک تهران با حضور سرپرست دادسرای شمیرانات و همراهی نمایندگان سازمان های متولی اجرا شد.

حمید نوری بدون انجام تحقیقات جامع دستگیر شد

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

کاظم غریب آبادی  دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از اقدام دولت و دستگاه قضایی سوئد، گفت: دادستان سوئدی بدون انجام تحقیقات جامع، از دادگاه درخواست حکم دستگیری و بازداشت نوری را کرد و مبنای این درخواست صرفا اظهارات و خاطرات واهی چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود.  

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دانشنامه حقوق بشر اسلامی تدوین می‌شود.

غریب آبادی افزود: عربستان باید در خصوص اعدام‌های اخیر در رابطه با اینکه که این افراد با چه جرایمی به حکم اعدام محکوم شده اند، پاسخگو باشد.

وکیلی که برابر نظام می‌ایستد در حوزه وکالت جایی نخواهد داشت

 حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته در پاسخ به ایسنا در خصوص جزئیات پرونده ابطال پروانه وکالت علی اکبر گرجی -استاد حقوق- و این‌که آیا انتقاد از نظام منجر به ابطال پروانه وکالت می‌شود گفت: این یک اصل است که برای وکیلی که در مقابل نظام می‌ایستد باید محدودیت‌هایی ایجاد شود. وکیلی که به صورت علنی در برابر نظام می‌ایستد و با بیگانگان در ارتباط است در حوزه وکالت جا نخواهد داشت. در خصوص دکتر گرجی، پرونده ایشان در یک فرایند عادلانه و انتظامی بررسی شده است. یک قاضی در دادگاه بدوی و سه قاضی در دادگاه تجدیدنظر پرونده ایشان را بررسی کردند و من فکر نمی‌کنم وقتی ۴ قاضی روی یک پرونده نظر دهند پرونده موردی داشته باشد و پرونده در یک فرایند عادلانه رسیدگی و منجر به صدور رای شده است‌.

برای جلب “محکومان متواری” نیاز به وضع یا اصلاح قانون نداریم

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: برای عملیاتی‌سازی راهکارهای «جلب محکومان متواری» در بسیاری از موارد نیاز به وضع یا اصلاح قانون نداریم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توانیم امر مزبور را پیش ببریم.

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسولان عالی قضایی در هفته گذشته گفت: حضور مقامات قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلاتشان و پیگیری مسائل مطرح شده تبدیل به رویه شود و بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد.

دومین دادگاه مطالبه خسارات‌ ناشی از شهادت سردار سلیمانی برگزار شد

در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت‌های ناشی از شهادت سردار سلیمانی، مهدی معتمدنیا وکیل تعدادی از خواهان مردم خوزستان گفت: نقش و محبوبیت سردار سلیمانی در دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت و دفاع از مردم سایه‌ای از غیرت را برای مردم خوزستان نشان داده است و باعث شد که او به چهره‌ای محبوب در میان مردم تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی برای تمام ایران و جهان شناخته شده بود، تأکید کرد که  ایستادگی او در برابر گروه‌های تکفیری نشان از شهامت و رشادت این سردار عزیز داشت و نقش او در مبارزه با اقدامات تروریستی بسیار پررنگ است.

معاندین درباره وضع زندان‌های ما سیاه نمایی می‌کنند

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

غلامعلی محمدی رییس سازمان زندان‌ها گفت: معاندین درباره وضعیت زندان‌های جمهوری اسلامی سیاه نمایی می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در ندامتگاه تهران بزرگ و سرکشی از بخش‌های مختلف، نحوه اجرای برنامه‌های اصلاحی و بازپروری مددجویان و همچنین وضعیت امکانات رفاهی و نحوه رسیدگی به درخواست‌های مراجعین به زندان را مورد بررسی قرار داد.

اولین اولویت برنامه‌های اجرایی اصلاح و تربیت زندانیان است

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در آخرین جلسه شورای اداری سال جاری با اشاره به لزوم اعتلای کار زندانبانی و اعتباربخشی به آن به عنوان ضامن اجرای موثر مجازات حبس، طبقه بندی فراگیر و تخصصی زندانیان با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از حبس گفت: اصلاح و تربیت، بایستی سرلوحه خدمات ماست و زندانی نباید دغدغه ای جز محدودیت آزادی داشته باشد.

مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران دستگاه‌های اجرایی ابهام دارد

آزادی نازنین زاغری در هفته ای که گذشت

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره موضع این شورا درمورد افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران که مشمول کارگران بخش دولتی نشده و آن‌ها تنها ۱۰ درصد افزایش حقوق دارند گفت: بحث افزایش ۱۰ درصدی مشمولان قانون کار که شاغل در دستگاه‌های اجرایی هستند که مصوبه مجلس است ابهام دارد و این جزو مواردی است که به مجلس بازگردانده شده است.

وی افزود:جلسات بررسی بودجه ۱۴۰۱ هم‌چنان در حال برگزاری است. 

انتهای پیام 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7422 بازدید

بازدید دیروز: 14329 بازدید

بازدید کل : 1704854 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر