چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
 |  26/ اسفند/ 1400 - 4:09
  |   نظرات: بدون نظر
120 بازدید بازدید

تیشه قانون بر پیکر ساختمان ۶ طبقه "زیارت"


مقابله با بی قانونی ادامه دارد؛

تیشه قانون بر پیکر ساختمان ۶ طبقه "زیارت"

ایسنا/گلستان در ادامه تلاش های دادگستری برای توقف ساخت و سازهای غیرمجاز، تخریب یک ساختمان ۶ طبقه در زیارت گرگان آغاز شد

محمود اسپانلو در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بارها تذکر داده ایم که ساخت و ساز در بستر رودخانه، جنگل و منابع طبیعی ممنوع و خارج از قانون است، اظهار کرد: متاسفانه حجم ساخت و سازهای غیرمجاز در صورت عدم برخورد قاطع افزایش می یابد که نشان از عدم توجه برخی معدود به رسالت های اخلاقی و قانونی نسبت منابع و منافع ملی است.

وی با بیان اینکه تخریب یک ساختمان ۶ طبقه غیرمجاز در روستای زیارت را آغاز کردیم، افزود: علی رغم بارها اخطار و صدور توقف کار، مالک این ساختمان همچنان به ساخت و ساز در دل جنگلهای هیرکانی در زیارت گرگان ادامه داد که امروز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی، کار تخریب این بنای ۶ طبقه آغاز شد.

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: این بنا در دل ِ جنگل و در سراشیبی قرار دارد و دسترسی به آن با لودر و بیل مکانیکی فراهم نیست و به همین علت کار تخریب این سازه بتنی با استفاده از پیکور و پتک آغاز شده و تاکنون سقف دو طبقه آن تخریب شده است.

وی با بیان این که تخریب این بنا چون دستی انجام می شود احتمالا زمانبَر خواهد بود، گفت: کیفیت بالای مصالح و بتون به کاررفته در بناهای غیرمجاز ساخته شده در زیارت، علت کُندی تخریب این بناهاست و به همین علت امور اراضی استان در حال مذاکره با یک شرکت برای بررسی راهکارهای سریع و کم خطر تخریب این بناهاست.

اسپانلو افزود: در ایام نوروز که احتمال ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری وجود دارد ایست و بازرسی در روستاهای ییلاقی استان به ویژه زیارت برای جلوگیری از انتقال مصالح بیشتر شده و گشت های نظارتی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی و روستاهای ییلاقی استان فعال می شود.

دادستان مرکز استان با تاکید بر این که دستگاه قضایی در تخریب بناهای غیرمجاز کوتاه نمی آید گفت: دستگاه های متولی مانند امور اراضی، آب منطقه ای و منابع طبیعی هم اگر در انجام وظیفه خود در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کنند، با پرونده ترک فعل مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز در دادسرای مرکز استان برای ۴ تَن از مدیران سابق و فعلی دستگاه های متولی که در پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کرده اند، پرونده تشکیل شده و در مرحله تحقیقات و رسیدگی است.

به گزارش ایسنا امسال ۲۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین های کشاورزی استان ساخته شده بود ، تخریب شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11433 بازدید

بازدید دیروز: 14329 بازدید

بازدید کل : 1708865 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر