پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵
 |  26/ اسفند/ 1400 - 12:36
  |   نظرات: بدون نظر
94 بازدید بازدید

با اعتبارات دولتی نمی‌توان کارهای عمرانی در استان را به سرانجام رساند


استاندار سیستان و بلوچستان:

با اعتبارات دولتی نمی‌توان کارهای عمرانی در استان را به سرانجام رساند

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اعتبارات دولتی نمی‌توان بسیاری از کارهای عمرانی در این استان را به سرانجام رساند و باید به سمت فعالیت‌های اقتصادی حرکت کنیم که این اقدام نیز شروع شده است.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی در نشست رییس قوه قضاییه با قضات و کارکنان قضایی سیستان و بلوچستان

با بیان اینکه ۱۴ بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان بازسازی و احیا شده و هم‌اینک چهار بازارچه مرزی فعال وجود دارد تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارند و سال آینده سال شکوفایی تجارت مرزی در این استان است.

استاندار در ادامه گفت: این استان فاقد واحدهای تولیدی بزرگ در حوزه اشتغال است و باید پای این واحدهای تولیدی به منطقه باز شود.

وی افزود: کارآفرینان و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی با توجه به جنگ تحریمی ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه مساله اشتغال در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است زیرا نقش کلیدی در کاهش مشکلات امنیتی دارد افزود: بحث مهاجرت در این استان امروزه به دلیل کمبود اشتغال و وجود واحدهای بزرگ اقتصادی در این منطقه اتفاق افتاده از اینرو باید فکری اساسی اندیشید.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان در حوزه زیربناها ضعف اساسی دارد و در تلاش هستیم تا پای واحدهای بزرگ اقتصادی را به آن باز کنیم که خوشبختانه این مسأله در حال انجام است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در بسیاری از زیربناها از جمله راه، آب، برق و ارتباطات محرومیت‌های زیادی دارد ادامه داد: به صورت کلی میانگین بارندگی در این استان ۱۰۰میلیمتر بوده اما امسال ۸۰ درصد میزان بارندگی در منطقه کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل مربوط به کشاورزی در منطقه سیستان از بین رفته و مردم مشکلات زیادی در این بخش دارند و باید به فکر اشتغال جایگزین بود اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با سه کشور مرز آبی و خاکی دارد که متاسفانه به دلیل شکننده بودن برخی موارد تاکنون نتوانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بسیاری از زیربناهای استان فاقد زنجیره تکمیلی است خاطرنشان کرد: امروزه راه مهمترین مسأله زیربنایی این استان است زیرا نقش مهمی در تجارت و ترانزیت دارد.

وی با بیان اینکه در بحث زیربناها تلاش شده که تمام پروژه‌ها در سیستان و بلوچستان فعال شود افزود: به برکت دولت سیزدهم تمام پروژه‌های زیربنایی متوقف شده در استان فعال و مطالبات بسیاری از پیمانکاران پرداخت شده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امسال ۱۰۰کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده که این میزان بزرگراه در این استان بی‌سابقه بوده است تصریح کرد: منطقه امروز به کارگاه تولیدی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن مهمترین ظرفیت را برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است تصریح کرد: این استان با اقدامات انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی در تمام شاخص‌های نهضت ملی مسکن رتبه نخست در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان جزو پنج استان برتر در حوزه مواد معدنی است بیان کرد: یک میلیارد تن ذخایر مس در این استان کشف شده است.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های معدنی بزرگ کشور هم‌اینک در سیستان و بلوچستان حضور و در حوزه معادن استان فعالیت دارند افزود: در حوزه دامپروری و دام‌های بومی در این استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در این راستا امسال ۷۰۰مجوز ایجاد مرغداری صادر شده است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5011 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1719875 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر