شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰
 |  19/ اسفند/ 1400 - 2:07
  |   نظرات: بدون نظر
95 بازدید بازدید

از کارکنان ثبت که جرم مرتکب می‌شوند، حمایت نمی‌شود


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

از کارکنان ثبت که جرم مرتکب می‌شوند، حمایت نمی‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به دستگیری یکی کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهبهان، گفت: از کارکنان ثبتی که جرمی مرتکب و منجر به تعقیب آن‌ها شده اقدام حمایتی انجام نمی‌دهیم.

حسن بابایی در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: روز گذشته شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری خوزستان با حضور مدیران ارشد استانی تشکیل و بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کارکنان ثبت اسناد و املاک ۸۷ درصد از عرصه‌های ملی را تثبیت و اسناد حدنگاری را تثبیت کرده‌اند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: صدور اسناد حدنگاری برای اراضی زارعی و کشاورزی نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با اعتبارات اختصاص داده شده به خوزستان و همکاری جهاد کشاورزی و امور اراضی، به زودی این کار در خوزستان آغاز شود و این استان به عنوان استان نمونه در صدور اسناد حدنگاری مانند اراضی ملی معرفی شود.

بابایی با اشاره به در اختیار بودن ۹۰ درصد املاک رامشیر در اداره اوقاف، بیان کرد: رامشیر از حوزه‌های چالش ما است بنابراین هفته آینده هیاتی از تهران به این شهرستان اعزام می‌شود تا موضوع را بررسی کنند. 

وی در خصوص جلوگیری از زمین‌خواری گفت: بهترین راه برای جلوگیری از زمین‌خواری، کوه‌خواری، ساحل‌خواری و دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها اجرای حدنگاری به صورت کامل است. یکی از اهداف در اجرای حدنگاری در خوزستان، صدور اسناد، تثبیت اراضی و روشن شدن مالکیت‌ها است که با این کار قطعا زمین‌خواری رفع می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص دستگیری یکی کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهبهان، تصریح کرد: از کارکنان ثبتی که جرمی مرتکب و منجر به تعقیب آن‌ها شده است، اقدام حمایتی انجام نمی‌دهیم. اعتقاد ما این است سلامت اداری باید حاکم باشد بنابراین اگر همکاری مرتکب جرم و بزه شود، دادستان اقدام به تعقیب می‌کند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15581 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1999852 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر