سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
 |  27/ بهمن/ 1399 - 5:22
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

گام‌های بلندی برای کاهش جمعیت کیفری برداشته شده است


رییس کل دادگستری تهران تا اعلام کرد

گام‌های بلندی برای کاهش جمعیت کیفری برداشته شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در زمینه کاهش موجودی‌ها و کاهش جمعیت کیفری قدم‌های بلندی برداشته شده و گروه‌های جهادی فعال که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران با حضور محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران و عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد.

حشمتی در ابتدای این نشست با گرامیداشت ماه رجب، بیان کرد: فناوری اطلاعات و دانش روز محسنات زیادی در همه حوزه‌ها به ویژه در قوه قضاییه دارد و تلاش ما استفاده از این فناوری‌ها برای تسهیل و تسریع در امور مردم است.

وی خاطرنشان کرد: تهران علیرغم اینکه پایتخت است متاسفانه در استفاده از دانش روز عقب است و این موضوع می طلبد تا فناوری اطلاعات در تمام ابعاد دادگستری جاری و ساری شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: در زمینه جمعیت کیفری، اطاله دادرسی و بسیاری از امور با استفاده از تکنولوژی‌های روز می‌توان هزینه‌ها را به حداقل رساند.

حشمتی تصریح کرد: در زمینه دادرسی الکترونیک متاسفانه در استان تهران نتوانستیم این تکنولوژی را بگسترانیم. در حال حاضر پیاده سازی دادرسی الکترونیک دو شاخص دارد که عبارت از سخت افزار و پیگیری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در دادگستری استان تهران، عنوان کرد: در زمینه کاهش موجودی‌ها و کاهش جمعیت کیفری قدم‌های بلندی برداشته شده و گروه‌های جهادی فعال که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند در حال گسترش است.

حشمتی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی برای فعالیت وجود دارد و باید از این ظرفیت فوق العاده استفاده کرد؛ چراکه استفاده از این ظرفیت‌ها می تواند تحولی جدی ایجاد کند و در حال حاضر به این سمت در حال حرکت هستیم و رو به جلو می رویم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: امیدواریم با کمک‌های نرم افزارهای طراحی شده سند تحول را در دادگستری استان تهران به عینه پیاده و اجرا کنیم.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12021 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1817720 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر