شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱
 |  14/ مرداد/ 1399 - 10:58
  |   نظرات: بدون نظر
25 بازدید بازدید

خانواده یک زندانی نیازمند چشم انتظار کمک‌های خیرین است


مدیر انجمن حمایت زندانیان مرکز اعلام کرد

خانواده یک زندانی نیازمند چشم انتظار کمک‌های خیرین است

انجمن حمایت زندانیان مرکز اعلام کرد: نرگس خانم همسر یک زندانی نیازمند،  یکی از هزاران زنی است که تاوان اشتباه همسرش را پس می دهد و تا پیش از کرونا درگوشه ای از این شهر با پاک کردن سبزی روزگار خود و فرزندانش را می گذراند  اما حالا وضعیت شغلی‌اش هم به دلیل بیماری کرونا معلق مانده و نیازمند کمک خیرین است. 

به گزارش ایسنا، انجمن حمایت زندانیان مرکز در گزارشی آورده است:

در گوشه و کنار این شهر خانواده‌هایی هستند که بار گناهی ناکرده را به دوش می‌کشند، بار گناهی که یک نفر مرتکب شده و حالا باید چند نفر تاوان آن را بدهند. خانواده‌هایی که نگاهشان آنقدر پر درد و سنگین است که وقتی چشم در چشم‌شان می‌دوزی بغض می‌کنی از این همه بی‌رحمی دنیا.

نرگس خانم یکی از هزاران زنی است که تاوان اشتباه همسرش را پس می دهد و تا پیش از کرونا درگوشه ای از این شهر با پاک کردن سبزی روزگارش را می گذراند تا خرج دو دخترش را بدهد اما حالا وضعیت شغلی اش هم به دلیل بیماری کرونا معلق مانده است.

هزینه بر بودن رشته تحصیلی فرزندان نرگس خانم که درهنرستان معماری درس می خوانند از یک سو و ناتوانی در پرداخت اجاره منزل از سوی دیگر مشکلات اقتصادی زیادی را برای این سرپرست خانواده به وجود آورده است.

خانه شان، آپارتمانی ۶۰ متری در جنوب تهران است. در ابتدای ورود به خانه اولین چیزی که نظرم را جلب می کند تمیزی و نظم و ترتیب خاصی است که در چیدمان خانه رعایت شده و اسباب و اثاثیه زیادی ندارند و این موضوع وقتی بیشتر به چشم می آید که هنگام صحبت با نرگس خانم صدایم در محیط می پیچد.

یک تلویزیون قدیمی، یک لباسشویی، یک یخچال کهنه و یک اجاق گاز تمام وسایل خانه را تشکیل می دهد.

از نرگس خانم در مورد وضعیت معیشتی اش سوال می کنم که می گوید: بعد از کرونا شغل خانگی ام را که پاک کردن سبزی بود از دست دادم و همین باعث شد تا نتوانم اجاره خانه را به صورت مرتب پرداخت کنم و  ازطرف دیگر برای پرداخت هزینه های تحصیلی بچه ها با مشکل مواجه شده ام و اگر خواهرم کمک نمی کرد معلوم نبود الان چه وضعیتی داشتم.

از علت زندانی شدن همسرش سوال می کنم که می گوید: سال ها با مواد مخدر دست و پنجه نرم می کرد و برای همین هم تمام لوازم منزل را قبل از زندانی شدن فروخته بود و بعد از حبس خانواده و آشنایان کمک کردند تا یک سری وسایل زندگی دست و پا کنم.

وی در ادامه می گوید: به دلیل ناتوانی در تهیه خوراک بچه ها، بیشتر شب ها آنها را برای خوردن غذا به خانه مادر یا خواهرم می فرستم.

شخصیت اجتماعی و از خودگذشتگی و پایبندی نرگس خانم به مسائل اخلاقی و ناراحتی در مورد معوق بودن اجاره منزل نشان می دهد که خانواده آبروداری هستند و تربیت و حمایت این مادر از فرزندانش و تلاش برای کار و کسب استقلال اقتصادی جهت تأمین هزینه های معیشت، شخصیت این زن را در نظرم بزرگ تر می کند.

ای که دستت میرسد کاری بکن…

در حال حاضر کمک هزینه تحصیلی و همچنین کمک هزینه پرداخت اجاره نیاز اصلی این خانواده است، ضمن اینکه به دلیل ارتباط مستقیم شغل نرگس خانم با موضوع کرونا، او هم اکنون نیازمند کاری برای ادامه زندگی است.

براساس این گزارش، خیرین و تمامی علاقمندان به کمک به خانواده این زندانی می‌توانند با شماره ۸۸۸۲۰۷۸۰ تماس گرفته و یا به آدرس تهران- میدان هفتم تیر- خیابان کریم خان زند- خیابان سنایی- پلاک۲۵ _انجمن حمایت زندانیان مرکز_ یا به آدرس اینترنتی انجمن به نشانی http://www.hemayatzendanianmarkaz.ir/ مراجعه کنند. 

انتهای پیام 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4561 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1637904 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر