جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۹
 |  14/ مرداد/ 1399 - 11:24
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

اهمیت بُعد اصلاحی و تربیتی، مهمترین تفاوت زندانبانی ایران با دنیا


مدیرکل زندان‌های لرستان مطرح کرد:

اهمیت بُعد اصلاحی و تربیتی، مهمترین تفاوت زندانبانی ایران با دنیا

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: مهمترین تفاوت نظام زندانبانی ایران با دیگر نظام‌های زندانبانی دنیا، اهمیت بُعد اصلاحی و تربیتی است.

عبدالمجید کشوری در دیدار مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان اینکه مهمترین تفاوت نظام زندانبانی ایران و دیگر نظام‌های زندانبانی دنیا، اهمیت بُعد اصلاحی و تربیتی است این رویکرد انسان محور را یک نگرش ارزشمند توصیف کرد.

وی اظهار کرد: با هدف توانمندسازی زندانیان در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش‌های رسمی و غیر رسمی، مباحث روانشناسی و مهارت‌های اساسی زندگی، روان درمانی، اشتغال و حرفه‌آموزی اقدامات بسیار مؤثری انجام شده است.

کشوری افزود: میزان موفقیت در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی رابطه مستقیمی با میزان بازگشت مجدد زندانی به زندان دارد و مجموعه اقدامات صورت گرفته سبب شده که نرخ بازگشت زندانی در کشور در قیاس با استانداردهای بین‌المللی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد که این از برکات زندانبانی اسلامی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: از آنجا که نوع برخورد زندانبان جامعه اسلامی با محبوسین در بند بسیار مورد توجه است لذا با یک جستجوی ساده مشاهده می‌شود که این تعامل بر یک رابطه مهرورزانه و انسانی استوار است.

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: ارتباط زندان‌ها با بدنه جامعه و همکاری با گروه‌های مختلف در چارچوب قوانین و مقررات می‌تواند بسیار اثربخشی مثبتی داشته باشد که به همین دلیل در دوره جدید مدیریت سازمان، از همه گروه‌های جهادی دعوت به همکاری شده است.

سرهنگ عبدالوحید ملک آرا نیز با بیان اینکه عملکرد شایسته‌ای از کارکنان زندان‌ها در مباحث مختلف را شاهد هستیم اقدامات فرهنگی، بهداشتی و درمانی صورت گرفته در زندان‌ها را قابل تقدیر دانست و افزود: این لطف پروردگار و تلاش ایثارگرانه کارکنان زندان‌هاست که با وجود اینکه زندان مکان بسیار حساسی بوده و این حساسیت کار را دوچندان سخت کرده اما توفیقات این‌چنینی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: در بحث مبارزه با بیماری کرونا لازم است از نوع و شیوه عملکرد زندان‌ها الگو گرفت چرا که شیوع این بیماری در زندان‌ها می‌توانست همانند برخی کشورهای مدعی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود لذا مدیریت این بیماری در زندان‌های کشور یک اتفاق بزرگ است. 

ملک‌آرا افزود: گروه‌های جهادی در لرستان اقدامات شایسته‌ای در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند و این آمادگی نیز وجود دارد که با تمام توان در برنامه‌های زندان‌ها مشارکت کنند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10508 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1631179 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر