یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
 |  25/ اسفند/ 1398 - 4:57
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه‌های نظامی گلستان


رئیس سازمان قضایی استان گلستان خبر داد

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه‌های نظامی گلستان

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادسراها و دادگاه‌های نظامی استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی کیاپی در این باره گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع تظلم‌خواهی مردم از نیروهای مسلح است و دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها از مهمترین خواسته‌های مردم است.

وی افزود: وقتی پرونده‌ای در سازمان قضایی مطرح است و مردم آن را پیگیری می کنند، برای ما مهم است که قضات در سریع‌ترین زمان ممکن، تصمیم قضایی خود را اتخاذ نمایند.

این مقام قضایی، اطاله دادرسی را دارای تبعات سوئی دانست که می‌تواند در کار قضایی خلل ایجاد کند و عامل نارضایتی مراجعان از دستگاه قضایی شود.

زارعی با بیان اینکه در چند سال اخیر زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه نظامی استان به عدد بسیار قابل قبولی رسیده است، افزود: در سال جاری به بهترین زمان رسیدگی در چند سال اخیر رسیدیم.

وی افزود: به دنبال اجرای طرح های مختلف متوسط زمان رسیدگی در شعبات بازپرسی و دادیاری ۲۵ درصد و در شعبه اجرای احکام ۶۵ درصد کاهش داشته است.

این مقام قضایی به کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگاه های نظامی استان اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن شعبه اول دادگاه نظامی دو در سال گذشته و با تلاش همکاران قضایی، شاهد کاهش ۴۸ درصدی متوسط زمان رسیدگی در دادگاه های نظامی گلستان هستیم.

رئیس سازمان قضایی استان درباره برنامه های این سازمان برای کاهش اطاله دادرسی گفت: برای تجدید اوقات پرونده های قضایی چهارچوب‌ و ضوابطی تعیین شده و قاضی خارج از این ضوابط مجاز به تجدید اوقات نیست و اگر وقت‌ رسیدگی طولانی برای پرونده‌ای تعیین شود حتما باید توسط مدیران پیگیری شود.

وی افزود: هر پرونده‌ای که مهلت رسیدگی‌اش منقضی اما منتج به تصمیم نهایی نشود از طریق سیستم قابل تشخیص است و باید مورد توجه شعبه و مدیر قرار گیرد.

رئیس سازمان قضایی استان گلستان اظهار کرد: مدیران طبق موازین قانونی با برنامه‌ریزی دقیق و محوریت قاضی شعبه می‌توانند در به نتیجه رسیدن پرونده‌های مهم و حساس به وی کمک کنند.

زارعی با اشاره به اثرات مثبت طرح ضربتی جلب سربازان فراری در کاهش اطاله دادرسی گفت: اجرای طرح ضربتی جلب سربازان فراری یک ابتکار جدید از سوی سازمان قضایی در سطح استان بود که طی آن ۱۵۰ سرباز فراری با نظارت دادیار جانشین دادستان نظامی استان در شهرهای مختلف جلب و تصمیم قضایی درباره آنها اتخاذ شد.

وی افزود: همچنین با اعلام اسامی سربازان فراری به مدیران شرکت ها، سربازانی را که غیرقانونی مشغول به کار بودند، به خدمت بازگرداندیم.

زارعی تصریح کرد: نگاه ما در این برنامه‌ها استفاده از تمامی ظرفیت‌های برون سازمانی، برای مختومه کردن پرونده‌های سربازان فراری است.

وی در پایان، کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را یک موفقیت برای سازمان قضایی استان گلستان برشمرد و افزود: کار جهادی برای رسیدن به اهداف سازمانی با تلاش و همکاری مجدانه همه همکاران ادامه خواهد داشت و قطعاً مهمترین دغدغه ما، رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12069 بازدید

بازدید دیروز: 17843 بازدید

بازدید کل : 1899606 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر