سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
 |  1/ اسفند/ 1398 - 12:27
  |   نظرات: بدون نظر
27 بازدید بازدید

دستاوردهای سفر رییس قوه قضائیه به استان کرمان


رییس کل دادگستری استان کرمان تشریح کرد

دستاوردهای سفر رییس قوه قضائیه به استان کرمان

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای مصوبات سفر آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه به استان کرمان به زودی آغاز می‌شود و مطمئنا تحولی در راستای حل مشکلات دادگستری استان کرمان ایجاد و ارائه خدمات قضائی به مردم استان تسهیل خواهد شد.

“یدالله موحد” ظهر امروز پنجشنبه اول اسفندماه در نشست خبری پیرامون دستاوردهای سفر رییس قوه قضائیه به استان کرمان اظهار کرد: مردم استان کرمان بعد از ۲۰ سال شاهد سفر رییس قوه قضائیه به کرمان بودند و این سفر دو منظوره بود که آیت الله رئیسی سخنران مراسم اربعین شهید حاج قاسم سلیمانی بود و در این سفر یک روزه با خانواده جانباختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی دیدار کرد.

وی افزود: دیدار با کارکنان و قضات دادگستری استان کرمان و برگزاری جلسه شورای قضائی استان دو برنامه دیگر سفر رییس قوه قضائیه به کرمان بود.

موحد تصریح کرد: تصمیماتی که در جلسه شورای قضائی گرفته شد برای استان بابرکت خواهد بود زیرا قبل از سفر آقای رئیسی، مسائل توسط تیمی که از تهران آمده بود،
 بررسی و جمع بندی شده بود و تصمیمات خوبی برای حل مشکلات قضائی، اداری، امور عمرانی، تعمیر و تجهیز و همچنین امور رفاهی کارکنان اتخاذ و دستورات لازم صادر شد.

این مقام قضائی بیان کرد: اجرای مصوبات سفر به زودی آغاز می شود و مطمئنا تحولی در راستای حل مشکلات دادگستری استان کرمان ایجاد و ارائه خدمات قضائی به مردم استان تسهیل خواهد شد.

وی افزود: تشکیلات دادگستری استان کرمان دارای ۶۹۶ پست مصوب قضائی است که از این تعداد ۳۴۸ پست معادل ۵۰ درصد فعال است و ۲۹۱۶ پست مصوب اداری داریم که از این تعداد ۱۲۶۴ پست (۴۳ درصد) فعال و مابقی بلاتصدی است.

موحد اظهار کرد: اختصاص ۱۴ نفر قاضی(دادرس علی البدل) در حوزه های قضائی ماهان، بروات، رابر، فاریاب، فردوس، کشکوئیه و شهداد و پنج نفر قاضی به شوراهای حل اختلاف کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و زرند از مصوبات سفر آیت الله رئیسی به کرمان بود.

وی تصریح کرد: مقرر شد به منظور رفع نیازهای ضروری کادر قضائی به ویژه در دادگاه های بدوی و تجدیدنظر، راهکارهای تشویقی در نظر گرفته شود تا قضات کرمانی که در استان های دیگر هستند به استان منتقل شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهم ترین تصمیمی که درباره مناطق محروم استان اتخاذ شد، این بود که معاون اول قوه قضائیه بررسی و تلاش کنند تا شهرستان های شرقی و جنوبی استان کرمان به عنوان منطقه محروم شناخته شده و قضات و کارکنان این شهرستان ها از مزایای مناطق محروم برخوردار شوند تا از این طریق انگیزه ماندگاری و جذب قضات مناطق محروم تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه با دستور و مصوبه ریاست قوه قضائیه بنا شد در حوزه کارکنان اداری ۱۳۵ نفر کارمند جذب شود، افزود: در امور عمرانی نیز احداث ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان، احداث مجتمع قضائی شهید سلیمانی در شهرک الغدیر کرمان با مساحت ۴۰۰۰ مترمربع، احداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم با زیربنای ۲۶۰۰ مترمربع مصوب شد که این مجتمع ها تا پایان اسفندماه جاری کلنگ زنی خواهند شد.

موحد اظهار کرد: تکمیل دادگاه عمومی شهرستان رابر(۱۱۰۰ متر فضای اداری) که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، احداث ساختمان دادگاه عمومی بخش اسماعیلیه جیرفت با مرکزیت شهر بلوک با فضای ۷۰۰ مترمربع، احداث ساختمان دادگاه عمومی شهرستان فاریاب با ۷۰۰ مترمربع، تکمیل ساختمان دادگاه عمومی بخش جازموریان که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر مصوبات سفر یک روزه رییس قوه قضائیه به کرمان بود.

وی تصریح کرد: همچنین مصوبه احداث بایگانی راکد مرکز استان با فضای ۱۰۰۰ مترمربع، احداث ۹ واحد منازل سازمانی در مناطق محروم ریگان، جازموریان، فاریاب، ساردوئیه، فهرج، اسماعیلیه و کشکوئیه با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان را داشتیم که اعتبار این مصوبات( در مجموع ۳۵ میلیارد تومان) از محل بودجه و اعتبارات خاصِ در اختیار قوه قضائیه تامین خواهد شد.

موحد بیان کرد: همچنین مصوب شد از طریق تامین اعتبار از محل بودجه عمومی(دولت) توسعه دادگاه عمومی شهر ماهان، دادسرای عمومی و انقلاب منوجان، احداث ساختمان دادگاه عمومی بخش بروات و احداث ساختمان دادگاه عمومی نوق رفسنجان صورت بگیرد و قرار شد با همکاری استاندار از منابع استانی برای حل مشکلات دستگاه های وابسته به قوه قضائیه ۱۴ میلیارد تومان کمک شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تصویب ۲ میلیارد تومان خرید تجهیزات فناوری اطلاعات، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات امنیتی واحدهای قضائی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید ۲۰ دستگاه خودروی سواری، مساعدت به صندوق رفاه کارکنان دادگستری استان، ۲ میلیارد تومان برای تعمیر و نگهداری تجهیزات دادگستری و … از دیگر مصوبات سفر رییس قوه قضائیه به کرمان بود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به مشکلات مردم و همچنین دادگستری استان کرمان، آیا رییس قوه قضائیه سفر دیگری به استان خواهد داشت؟ گفت: مطمئنا هر چه حضور رییس قوه در کرمان بیشتر باشد، برکات و دستاوردها و حل مشکلات بیشتر خواهد بود و بنده از این طریق از رییس قوه قضائیه درخواست می کنم سفر بعدی به کرمان زودتر از بقیه استان ها گذاشته شود و به نظر می آید کرمان جزو اولویت های سفر دوم ایشان باشد.

موحد در بخش دیگری از سخنانش افزود: در هفته قوه قضائیه سال آینده جشنواره رسانه های برتر استان با عنوان “رسانه و عدالت” برگزار می شود که سومین دوره جشنواره خواهد بود و آثار مربوط به ابتدای مهرماه ۹۷ تا ۲۹ اسفندماه ۹۸ بررسی می شود که آثار منتشر شده با موضوع سفر ریاست قوه قضائیه و دستاوردهای سفر در رسانه ها در بخش ویژه بررسی می شود.

موحد تصریح کرد: رییس قوه قضائیه ارتباط بخش های مختلف قوه با نخبگان را به شدت دنبال می کند که از جمله گروه های موردنظر اصحاب رسانه هستند و قصد داریم جزو نخستین استان هایی باشیم که یک گروه نخبگان رسانه ای در کنار ما قرار گرفته و از نظرات استفاده کنیم و با دریافت دستورالعمل رییس قوه از این گروه دعوت شود تا جلسات را برگزار و مشاوره و همفکری کنیم تا کانال ارتباطی بین ما و جامعه باشند.

وی بیان کرد: به زودی نمایندگی خبرگزاری میزان در دادگستری استان کرمان فعال می شود و کرمان نخستین استانی است که نمایندگی خبرگزاری میزان در آن تاسیس خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان گفت: تحولی که قوه قضائیه دنبال می کند، حل مشکلات مردم است و بهترین رویکرد همه نهادهای حکومتی این است که مردم بتوانند به راحتی ایرادات از هر بخش را بیان کنند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13429 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1494812 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر