دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱
 |  10/ دی/ 1398 - 4:02
  |   نظرات: بدون نظر
17 بازدید بازدید

رسانه‌ها نباید در پی چرایی رد صلاحیت‌ها باشند


دادستان عمومی و انقلاب بوشهر:

رسانه‌ها نباید در پی چرایی رد صلاحیت‌ها باشند

ایسنا/بوشهر دادستان عمومی و انقلاب بوشهر عنوان کرد: درباره تایید صلاحیت‌ها مراجع قانونی کار خود را انجام می‌دهند؛ ممکن است برخی هیات نظارت مواردی را تنها به خود فرد اعلام کرده و از انتشار آن خودداری کند لذا رسانه‌ها نباید در پی چرایی رد صلاحیت‌ها باشند.

علی حسن‌پور در ستاد پیشگیری از تخلفات جرایم انتخاباتی در استان بوشهربا تشکر از همراهی رسانه‌ها در رویدادهای اجتماعی و تلاش همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم گفت: برگزاری انتخابات عادلانه و منصفانه، ایجاد فرصت عادلانه تبلیغات برای داوطلبان، ایجاد فضای سالم برای رقابت انتخاباتی، پیشگیری از هر گونه تخلف و ارتکاب جرم و همچنین امنیت انتخابات مسائل قانونی مورد توجه در انتخابات هستند. 

وی با اشاره به اینکه تخلف احتمالی از سوی رسانه‌ها عنوان مجرمانه خواهد داشت، گفت: همه باید در راستای وحدت و همبستگی گام برداشته و از دو قطبی کردن انتخابات پرهیز شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام در تلاش هستند حضور حداکثری در انتخابات وجود نداشته باشد، گفت: رسانه‌ها باید نسبت به این موضوعات آگاه باشند. 

دادستان بوشهر افزود: هدف از برگزاری نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه این نیست که بخواهیم قانون و مجازات را اعلام کنیم بلکه هدف ایجاد همکاری و تعامل برای برگزاری انتخاباتی خوب و سالم است و دوست نداریم برای هیچ کسی در مرجع قضایی پرونده‌ای تشکیل شود.

رسانه‌های بیگانه در آستانه انتخابات اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ها در معرض خطر هستند و باید مراقب بود که عنوان‌های منتشر شده خلاف واقعیت نباشد زیرا ضمن اینکه به آبرو و حیثیت افراد صدمه وارد می‌شود با عنوان افترا، نشر اکاذیب، توهین و تشویش افکار و اذهان عمومی قابلیت پیگیری وجود دارد.

دادستان بوشهر به رسانه‌ها گفت: رسانه‌های بیگانه در آستانه انتخابات با هدف کاهش حضور پرشور مردم و با انتشار نهایی اسامی کاندیداها نسبت به خدمات نظام و مراجعه قانونی اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند.

علی حسن‌پور تاکید کرد: درباره تایید صلاحیت‌ها مراجع قانونی کار قانونی خود را انجام می‌دهند ممکن است مواردی باشد که هیات نظارت تنها به خود فرد اعلام کند و برای حفظ آبروی فرد از انتشار آن خودداری می‌کند پس رسانه‌ها نباید در پی چرایی رد صلاحیت‌ها باشند.

هدف ستاد پیشگیری تشکیل پرونده برای کاندیداها و هواداران نیست

وی با بیان اینکه هدف همه مجریان امر انتخابات حرکت در مسیر تقویت وحدت و همبستگی است، اضافه کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری با هدف پیشگیری از جرائم و تذکر تشکیل شده‌ و هدف ما تشکیل پرونده برای هیچ یک از کاندیداها و هواداران نیست.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با اشاره به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه، گفت: تلاش ما این است که پرونده‌ای در دادسرا و دادگاه ایجاد نشود اما اگر موردی از تخلف مشاهده شد از سوی این ستاد تذکر لازم داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۴ نفر در قالب ۴ حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند که تاکنون مراحل ثبت نام داوطلبان و احراز صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی به انجام رسیده و هم‌اکنون در هیات‌های نظارت در دست بررسی است. 

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10373 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1797762 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر