جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۹
 |  25/ آبان/ 1398 - 3:13
  |   نظرات: بدون نظر
34 بازدید بازدید

زدوبندهای سیاسی موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد


رییس کل دادگستری استان مرکزی:

زدوبندهای سیاسی موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: زدوبندهای سیاسی بویژه در انتخابات موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد، باید تلاش کرد انتخابات به صورت سالم و قانونمند برگزار شود.

حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در جلسه شورای اداری ساوه با اشاره به بروز برخی اعتراضات مردمی درخصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: کنترل آثار بعد از قیمت گذاری بنزین ضروری است و نباید اجازه داد سایر کالاها به دلیل افزایش نرخ بنزین گران شوند.

وی با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها پس از سهمیه بندی لازم است تا نابسامانی اقتصادی در کشور بروز نکند، افزود: در اجرای سیاست های نظام باید به گونه‌ای تدبیر شود که هم رضایت مردم را در پی داشته و هم قانون به درستی اجرا شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نظام اسلامی مبتنی بر عدالت‌خواهی است و مردم پشتوانه این نظام هستند.

وی حمایت از نظام را در گرو رعایت قانون دانست و افزود: با قانون‌مندی و رضایت‌مندی می‌توان اعتماد مردمی را تقویت و مردم را راضی نگه داشت. با اجرای صحیح قانون می‌توان ضعف موجود در برخی قوانین را جبران کرد تا نارضایتی شکل نگیرد.

وی مشارکت بین‌بخشی ادارات را زمینه‌ساز انتظام‌بخشی به جامعه دانست و افزود: تعامل ادارات و قانونمداری مسئولان رضایت عمومی را ارتقا خواهد بخشید.

وی به برگزاری انتخابات سال‌جاری اشاره کرد و گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی برای انجام رقابت‌های سالم انتخاباتی و اجرای قانون با رعایت اخلاق در سطح استان تشکیل شده و طراحی این اهداف زمینه‌ساز حضور باشکوه مردم در این حماسه سیاسی است.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی نباید سلیقه ای و با اهداف سیاسی کار کنند، بلکه باید در راستای مبارزه با فساد و عدالت و صرفا در چارچوب قوانین خدمت کنند.

وی گفت: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب هنوز پرونده‌هایی در خصوص تعیین تکلیف اراضی در شهرستان ساوه وجود دارد که نشان از ضعف سیستم مدیریتی دارد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: زدوبندهای سیاسی بویژه در انتخابات موجب تضعیف اعتماد مردمی خواهد شد و همه ما پاسخگو هستیم، باید تلاش کرد که انتخابات سالم و قانونمندی برگزار شود.

وی خواستار اجرایی شدن سیاست های قوه قضاییه برای پیشگیری از فساد و تحقق عدالت محوری شد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید به کمک دستگاه قضایی بیایند تا فساد از همه سطوح جامعه برچیده شود و جلوی ضربه خوردن از نقاط ضربه پذیر گرفته شود.

 وی افزود: با پرهیز از تفرقه و در سایه اتحاد و همدلی می‌توان با فساد مقابله و عدالت را در جامعه جاری و ساری کرد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: اعتراض و نارضایتی مردمی موجب خواهد شد ستون نظام که همانا مردم هستند فرو بریزد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه نیز در این جلسه به موضوع حقوق شهروندی اشاره کرد و  گفت: رعایت حقوق شهروندان در اسلام بر حاکمان لازم است.

وی نظارت را زمینه ساز پیشگیری از بروز فساد دانست و افزود: نظارت همگانی موجب تقویت اعتماد عمومی خواهد شد که مهمترین سرمایه اجتماعی کشور است.

حسینی افزود: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناکارآمدی مسئولان است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4698 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1733737 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر