پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
 |  24/ آبان/ 1398 - 5:23
  |   نظرات: بدون نظر
78 بازدید بازدید

دستگیری "ابربدهکار بانکی" در هفته‌ای که گذشت


دستگیری "ابربدهکار بانکی" در هفته‌ای که گذشت

دستگیری "رسول دانیال زاده" ابر بدهکار بانکی و کارکنان متخلف سازمان ثبت، بازرسی‌های غیر محسوس برای شناسایی دفاتر ازدواج آریایی و… گزیده اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، گزیده اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته به شرح زیر است:

 بازرسی‌های غیر محسوس برای شناسایی دفاتر ازدواج آریایی

ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری هفته گذشته از بازرسی‌های غیر محسوس برای شناسایی دفاتر ازدواج آریایی،  وقوع ۱۰۱ هزار طلاق در شش ماه اول سال ۹۸ و… خبر داد.

تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت همزمان دستگیر شدند.

در صورت عدم اظهار دارایی، امضای مسئولان فاقد اعتبار است

داود کریمی مدیر سامانه ثبت دارایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت عدم اظهار دارایی توسط افراد مشمول قانون رسیدگی به دارایی مسئولان، امضای آن ها فاقد اعتبار خواهد بود.

از تبادل تجربه با آمبودزمان چین در زمینه مبارزه با فساد استقبال می‌کنیم

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با سفیر چین گفت: از تبادل تجربه با آمبودزمان چین در زمینه مبارزه با فساد استقبال می‌کنیم.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور از مدیران شجاع و ریسک‌پذیر حمایت می‌کند

حقوق بشر اختراع غربی یا کالای اروپایی نیست

جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه حقوق بشر یک اختراع غربی یا کالای اروپایی نیست که به دیگران صادر شده باشد، گفت: برای ما حقوق بشر قسمتی از عقلانیت ما است که ریشه در اسلام دارد.

ممکن است راهبرد هسته‌ای‌مان را کاملا تغییر دهیم

جواد لاریجانی همچنین در گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: اگر مکانیزم ماشه راه بیفتد ممکن است راهبرد هسته‌ای‌مان را کاملا تغییر دهیم.

سیستم برخط ثبت احوال از طریق اثرانگشت در زندان‌های استان تهران راه اندازی می‌شود

طی دیدار سید حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران با رئیس سازمان ثبت احوال کشور مقرر شد که سیستم برخط جهت بررسی و ارائه مشخصات دقیق صاحب اثر انگشت در زندان‌های استان تهران راه اندازی و اجرا شود.

طرح تقلیل مجازات حبس، موجب کاهش زندانیان فعلی می‌شود

علی فرهادی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: طرح تقلیل مجازات حبس،  موجب کاهش زیاد زندانیان فعلی می شود.

محمدعلی نجفی آذرماه مجددا محاکمه می شود

حمید گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی از زمان رسیدگی مجدد به پرونده موکلش در ۶ آذرماه خبر داد.‌

وی افزود: در نظریه جدید کارشناسی ( اسلحه و پزشکی قانونی) ۱۷ مورد ایراد و ابهام وجود دارد و ما این ابهامات را به دادگاه اعلام کردیم.

مدیر کل جدید حوزه ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شد

محمد جعفر شهبازی به عنوان مدیر کل جدید حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح معارفه شد.

در این مراسم شهبازی گفت: توسعه و پیشرفت با وجود امنیت اتفاق می‌افتد و متولیان امنیت نیز نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: قوه قضاییه بد معرفی شده است و خودمان هم در این قضیه مقصر بودیم.

روابط عمومی دیوان عدالت اداری موفق به کسب عنوان برتر شد

روابط عمومی دیوان عدالت اداری عنوان روابط عمومی برتر را در شانزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران، از آن خود کرد.

رشد ۲۸ درصدی قاچاق کالا/ تشکیل ۳۵ پرونده تخلف دفاترهواپیمایی/ نگران ذرت‌های آلوده نباشید

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری هفته گذشته گفت: کل پرونده‌ها در ۷ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است که این رقم در بحث قاچاق رشد ۲۸ درصدی داشته است.

تمدید قرار بازداشت شبنم نعمت‌زاده

شش جلسه برای رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده دختر وزیر سابق صنعت و معدن وتجارت، احمدرضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه  سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

 طبق کیفرخواست صادره، شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا متهم پرونده است که در ابتدا با تودیع وثیقه آزاد بود و سپس بازداشت شد. او متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سواستفاده از جواز و امتیاز تعویض شده،  مشارکت در اخلال  نظام دارویی کشور،  فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق.

 قرار بازداشت «شبنم نعمت‌زاده» ۱۶ آبان به پایان رسیده بود که این قرار به دستور قاضی پرونده تمدید شد.

مبارزه مبتنی بر انصاف با فساد نتایج مطلوبتری خواهد داشت

سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری گفت: هرچه مبارزه با فساد و مسیر آن بیشتر مبتنی بر انصاف، قواعد، نظامات قانونی، تدین و اخلاص باشد، خداوند برکات بیشتری در آن قرار خواهد داد و نتایج حاصله از آن نیز مطلوبتر خواهد بود.

در دادگاه مطبوعات چه گذشت؟

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه مطبوعات از رسیدگی به پرونده‌های مدیران مسئول روزنامه اقتصادی آسیا و هفته نامه نبض بازار در شعبه سوم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی کاشانکی خبر داد.

حبس و رد مال و جزای نقدی محکومیت متهمان پرونده موسسه حافظ و شرکت مهر ماندگار

هفته گذشته، آرای محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار ایلام از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود، به آن‌ها ابلاغ شد و محکومان جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور اقتصادی اعزام شدند.

۶ جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه مذکور به صورت علنی برگزار شد. 

قوه قضاییه نباید کوچک‌ترین آلودگی داشته باشد/ ما در برخورد با قُضات متخلف خط قرمزی نداریم

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در گفت و گویی تلویزیونی گفت: پرچمدار مبارزه با فساد، مقام معظم رهبری هستند. مبارزه با قاچاق و ارز به قوه خاصی مربوط نیست و همه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند و به‌طور جدی مبارزه کنند ولی این عزم را در همه جا نمی‌بینیم.

سخنگوی قوه قضاییه: اگر فسادی رخ داده چرا الان باید اعلام کنند؟

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به صحبت‌های رییس جمهور درباره روشن شدن ابعاد فسادهای میلیارد دلاری گفت: اگر فسادی رخ داده چرا الان باید اعلام کنند؟

اسماعیلی از دستگیری رسول دانیال زاده ابربدهکار بانکی خبر داد. 

چهاردهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه سه شنبه هفته آینده ۲۸ آبان ماه برگزار می شود.

مشایی از کشور خارج نشده است

مهران عبدالله پور وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی خبر منتشر شده مبنی بر خروج موکلش از کشور را نادرست خواند.

سعی می کنیم موارد فیلترینگ را تا حد امکان کاهش دهیم

جواد جاویدنیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، گفت: سعی می کنیم موارد فیلترینگ را تا حد امکان کاهش دهیم ولی در برابر افرادی که بخواهند بدون توجه به حدود قانونی و صرفاً بر اساس فشار رسانه‌ای از مسئولیت خود سر باز بزنند، می ایستیم.

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و چند متهم اقتصادی دیگر

در هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و چند متهم اقتصادی دیگر در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحد در روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه، شاه محمدی نماینده دادستان گفت: نظر به وجود بحران ارزی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و متاسفانه سیاست‌گذاری غلط دولت در عرصه مدیریت بحران در سال‌های مذکور فرصت سوءاستفاده سودجویان از منابع مالی عمومی فراهم شد.این پرونده درباره آن است که سود جریان یکی از شبکه‌های ارزی دولتی دریافت شد و این ارز دولتی موجب تلاطم بازار و خروج منابع ارزی شد.

 هشتمین جلسه دادگاه در روز سه شنبه ۲۱ ابان ماه به ادامه دفاعیات متهمان اختصاص یافت  و ادامه رسیدگی به پرونده به شنبه هفته آینده موکول شد. 

معاون دادستان تهران: خانه‌های محل فروش مواد مخدر پلمب می‌شوند

مهدی مهرانگیز معاون دادستان تهران تاکید کرد که اگر خانه‌ای به محل فروش مواد مخدر تبدیل شود، حتما پلمب خواهد شد.

 حاشیه‌سازی و دخالت دولت در انتخابات، خلاف و حق‌الناس است

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: حاشیه‌سازی و دخالت دولت در انتخابات، محدود کردن حق انتخاب مردم و خلاف و حق‌الناس است.

رئیسی: اقدامات انجام شده در زمینه برخورد و مقابله با فساد عادلانه و منصفانه است

آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه گفت: در روند مبارزه با فساد، گرفتار هیچگونه حاشیه سازی نمی‌شویم.

رییسی اقدامات انجام شده در زمینه برخورد و مقابله با فساد را عادلانه و منصفانه دانست و گفت: مردم به حول قوه الهی هوشیارند و دستگاه قضایی هم به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

زندان برای مهریه قابل ایراد است

حسین صفایی استاد برجسته حقوق خانواده در نظر گرفتن مجازات زندان برای دیون مدنی از جمله مهریه را امری قابل ایراد دانست.

در ارتباط با روح‌الله زم کسی در مشهد دستگیر نشده است

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت که در ارتباط با روح‌الله زم کسی در مشهد دستگیر نشده است.

نمی‌دانم «سرا» چه مفهومی دارد/ اگر در روند انتخابات تأثیری نداشته باشد منع قانونی ندارد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان  درخصوص سازوکار طرح سرا بیان کرد: نمی‌دانم این سازوکار [سرا] چه مفهومی دارد. تا زمانی که این سازوکار دخالتی در روند برگزاری انتخابات نداشته باشد منع قانونی هم ندارد، اما اگر در روند برگزاری انتخابات تأثیر بگذارد خلاف قانون خواهد بود.

برای استقلال نهاد وکالت در کشور مقاومت می‌کنیم

مرتضی شهبازی نیا رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)  در سی و سومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور در شیراز تاکید کرد: وکلای مستقل، مهمترین و اساسی ترین یاری رسان برای استقلال قضایی محسوب می‌شوند.

اوضاع امروز اقتصاد کشور تماما به دلیل تحریم نیست

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور گفت: اوضاع امروز اقتصاد کشور تماما به دلیل تحریم نیست، به دلیل بی ارادگی‌ها، ظلم،‌ بی لیاقتی و ناشایستگی‌های بعضی از کسانی است که پست‌ها را اشغال کرده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3831 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1718695 بازدید

افراد آنلاین: 6 نفر