جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
 |  13/ آبان/ 1398 - 4:09
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

در تهران به شدت با کمبود کادر قضایی روبرو هستیم


پوریانی:

در تهران به شدت با کمبود کادر قضایی روبرو هستیم

رییس کل سابق محاکم تهران گفت: اخیراً در تهران به شدت با کمبود کادر قضایی روبرو هستیم و اگر فکری به حال آن نکنیم مشکلات نه تنها رفع نمی‌شود بلکه بیشتر نیز می شود.

به گزارش ایسنا، عباس پوریانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل محاکم تهران اظهار کرد: همانطور که اعلام شده و مستحضر هستید که امروز روز تودیع بنده از مسئولیت خطیر و سنگین ریاست محاکم تهران است که حول و حوش ۵ سال و ۳ ما به طول انجامید. معمولاً مرسوم است کسی که می خواهد برود و اقداماتی که انجام شده را به سمع و نظر حضرات می رساند.

وی افزود: تهران پایتخت نظام جمهوری اسلامی ایران است. بعضی‌ها نظرشان این است که هیچ مشکلی در تهران نیست اما مشکلاتی که در تهران است، در هیچ جای ایران نیست. فقیر ترین استان در میان استان‌های کشور، تهران است.

پوریانی با بیان اینکه “خدا توفیق داد در این مدت بیش از ۵ سال، با استفاده از همه ظرفیت‌ها و با وجود تمام کاستی‌ها شرمنده مسئولانی که به ما اعتماد کردند نشدم” به ارائه آمارهایی پرداخت و گفت: در تهران در بحث کادر قضایی، چارت تشکیلات قضایی مصوب دادگاه عمومی و انقلاب ۸۶۵ پست دارد و تعداد کل شعب قضایی مصوب به دادگاه عمومی و انقلاب ۴۶۳، شعب فعال ۳۵۲، شعب حقوقی ۱۴۶، شعب کیفری ۱۲۹، شعب خانواده ۶۱ و تعداد شعب بلاتصدی در حال حاضر ۳۳ شعبه است.

وی افزود: اخیراً در تهران به شدت با کمبود کادر قضایی روبرو هستیم و اگر فکری به حال آن نکنیم مشکلات نه تنها رفع نمی‌شود بلکه بیشتر نیز می شود.

پوریانی افزود: یکی از مشکلات که مد نظر ریاست قوه قضاییه نیز بوده است مشکل اطاله دادرسی است که اگر می‌خواهیم بین برود باید به تهران توجه شود زیرا مشکلات تهران به سراسر کشور پخش خواهد شد.

وی وی با بیان اینکه تمام کارهای ما از روی برنامه بود و برنامه خوبی هم تدوین کردیم گفت: بعضی اوقات به خاطر مشکلات نتوانستیم به برنامه برسیم.

پوریانی وی با بیان اینکه ما بازدیدهای دوره‌ای، موردی و سرزده داشتیم گفت: در بازدیدهای دوره‌ای از قبل اطلاع رسانی می کردیم و در خود مجتمع قضایی کسانی که دوست داشتند بنده حقیر را ببینند باید از قبل ثبت‌نام می‌کردند. ما سعی می‌کردیم با سعه‌صدر حرف‌های آنها را بشنویم؛ کار، کار سختی بود چون بسیاری از حرف‌ها قانونی نبود اما از این طریق توانستیم بسیاری از مشکلات مردم را حل کنیم.

وی افزود: در بحث ملاقات مردمی در مجتمع‌ها در اتاق من در ستاد، به روی همه باز بود در سیستم قضایی یکی از سخت‌ترین کارها این است که حرف مردم را گوش کنیم و ورود پیدا کنیم. برای من مهم نبود کسی که مراجعه می‌کند چه کسی است،فقیر است یا غنی، مسلمان است یا نا مسلمان.

پوریانی خاطرنشان کرد: من سعی کردم خادم همکاران قضایی باشم و خودم را کوچک از همه همکاران غذایی می دانستم و می‌دانم.

وی با بیان اینکه “۲۳۰ مورد بازدیدهای دوره‌ای داشتم” گفت: در مجتمع های قضایی خواسته‌های همکاران را متوجه شدم. در بحث خواسته‌های همکاران قضایی اگر کسی از ما امکاناتی می خواست برای ما تکلیف ایجاد می شد و من سعی می‌کردم در مورد آن مشورت کنم و مشورت یکی از کارهای اساسی من بود.

پوریانی با بیان اینکه “بحث اخطاریه بسیار بحث مهمی است” گفت: در اداره ابلاغ ۳۴۰ هزار اخطاریه واصل می‌شود، اگر دو درصد یا سه درصد از آنها واصل نشود مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود. اکنون ۷۶ درصد از ابلاغ های ما الکترونیکی است و در بعضی از مجتمع ها تا ۹۲-۹۳ درصد نیز الکترونیکی وصول می‌شود.

وی با بیان اینکه “زمانی که من آمدم بسیاری از مجتمع های قضایی مشکل داشتند” گفت: امروز فقط فقط در مجتمع شهید مدنی مشکل داریم اما وضع بقیه مجتمع‌ها تا حد زیادی قابل قبول است.

پوریانی با بیان این که ۴۰ درصد درآمدهای قوه قضاییه را در محاکم تهران تامین می‌کنیم به حفظ شان قاضی اشاره کرد و گفت: یکی از بحث‌های مهم بحث حفظ شان قاضی است. من در طول خدمتم امکان نداشت قاضی را پشت در بگذارم و سعی کردم برای قاضی شأن قائل شوم. اگر برای قاضی شأن قائل شویم برای تشکیلات قضایی قائل نشده‌ایم.

وی در پایان ضمن تشکر از رییس قوه قضائیه گفت: از همه مدیرانی که با من همراهی کردند سپاسگزاری می‌کنم. اگر موفقیتی هم بود مدیون کار جهادی شما بزرگواران بود.

انتهای پیام.



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11867 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980255 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر