جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
 |  17/ مهر/ 1398 - 11:54
  |   نظرات: بدون نظر
57 بازدید بازدید

گزارش ایسنا از ششمین جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام


گزارش ایسنا از ششمین جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی گفت: شروع ششمین جلسه محاکمه متهمین گروه عظام به مدیریت عباس ایروانی را در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی با حضور مستشاران دادگاه، وکلای مدافع و نماینده دادستان را به صورت علنی اعلام می‌کنم.

قاضی صلواتی با قرائت مفاد مواد ۳۵۴ و ۳۵۸ آیین دادرسی کیفری از متهم خاتمی پور خواست در جایگاه حضور یابد و خود را معرفی کند.

در این هنگام ایروانی از جایگاه خود بلند شد و گفت دیروز در آخر جلسه مورد  تهمت زدند که به محض جواب دادن جلسه تمام شد من از دادگاه عذر می خواهم و در آخر دفاعیاتم از خودم دفاع می کنم.

خاتمی پور سپس در جایگاه حاضر شد و گفت پیامبر اسلام فرمودند حق را بگویید.

در این هنگام قاضی صلواتی از او خواست ابتدا خود را معرفی کند.

خاتمی پور گفت: حامد خاتمی پور هستم متولد ۱۳۵۹ سابقه کیفری ندارم ترخیص کار گمرک هستم و در شرکت مسئولیتی نداشتم.

قاضی صلواتی سپس اتهامات متهم را به وی تفهیم کرد و گفت:حامد خاتمی پور ترخیص کار گمرک متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به میزان ۱۲۸ میلیون و ۲۸ هزار و ۲۸۰ دلار، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، استفاده از مهر مجعول اتاق بازرگانی چین و پرداخت رشوه به میزان ده میلیون و ۹۵۰ هزار تومان.

خاتمی پور اظهار کرد: اینجانب در خانواده ای مذهبی بزرگ شدم و رعایت حق الناس و بیت المال همواره سرلوحه کار نبوده و مالیات را هر ساله پرداخت کردم و اگر وامی گرفتم که آن را تسویه کردم. تنها ترخیصکار سازه پویش بودم که اظهارنامه ها را به نام خود انجام می دادم و در انجام فرامین آن ها تلاش می کردم تا خط تولید متوقف نشود زیرا عدم ترخیص محموله‌های موجب توقف تولید می‌شد و به همین دلیل شبانه روز مشغول ترخیص بودم.

وی ادامه داد هیچ تخلفی نداشتم لطفاً از گمرک استعلام بگیرید، شایان ذکر است که برخورد ضابطین سپاه با من بسیار اخلاقی و انسانی بود که این را باید ذکر کنم در بازجویی‌ها رعایت مسائل را می کردند.

خاتمی‌پور با بیان اینکه حقوق ورودی طبق مجوزها انجام می‌شد و و استام صنعت و سازه پویش مورد حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت بودند

وی افزود: نرخ حقوق ورودی پرداختی تاثیری ندارد اگر خودکار دست من یک دلار یا ۱۰ دلار باشد به حال ترخیص کار تفاوتی ندارد زیرا دستمزدش ثابت است و اگر شما نتوانید ترخیص کنید کس دیگری آن را انجام می‌دهد.

این ترخیص کار گمرک با نمایش نامه‌ای از مدیران شرکت شرکت که در موقع اظهار کالا زده شده است  برسخنان پیشین خود تاکید کرد و گفت: اگر ترخیص کار تعرفه کمتری را اظهار می کند برای خودش منفعتی ندارد. صاحب کالا می‌گوید من این قانون و بخشنامه را دارم و این حق من است.

حامد خاتمی پور با اشاره به اینکه قبل از ترخیص اظهار تعرفه کالا توسط سفارش دهنده انجام می شود بعد به دست گمرک می رسد گفت: مجوز ورود قانونی و انتخاب تعرفه توسط سازه پویش و استام صنعت انجام شده است.

خاتمی پور با تاکید دوباره بر اینکه ترخیص کار فقط تشریفات قانونی کالا را به نمایندگی از صاحب کالا انجام می‌دهد و ترخیص کار نمی تواند معجزه کند گفت: بعد از اظهارنامه کالا توسط صاحب کالا ارزش گذاری انجام می‌شود حتی اگر صاحب کالا فاکتور ارائه نکند، در سایت سامانه گمرک همه می‌توانند ارزش کالاها را ببینند و ارزش گذاری بر اساس آن سیستم انجام می‌شود.

وی افزود: هیچ ارزش گذاری توسط ترخیص کار انجام نمی‌شود و ترخیص کار در آن دخل و تصرفی ندارد.

متهم ردیف چهار پرونده سپس توضیحاتی را در خصوص «کوئل» ارائه کرد…

ادامه دارد…



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10991 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1631662 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر