سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
 |  1/ مهر/ 1398 - 2:19
  |   نظرات: بدون نظر
82 بازدید بازدید

رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور: تماس‌های مکرر چند روز گذشته حاکی از یک مسئولیت سنگین است


رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور: تماس‌های مکرر چند روز گذشته حاکی از یک مسئولیت سنگین است

نشست مشترک رئیس سازمان بازرسی کل کشور با معاونین، مدیران و بازرسان کل مرکز و استان‌های سازمان برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌ حسن درویشیان در این نشست که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در دوره جدید قوه قضائیه و با انتصاب آیت‌الله رئیسی فضای تازه‌ای در کشور ایجاد شد و نقطه امیدی در مردم به جهت مبارزه با فساد شکل‌گرفته است. از طرفی ابزار مهم ریاست قوه قضائیه برای تحقق این امر، سازمان بازرسی کل کشور است و از این‌جهت سازمان بازرسی، مهم‌ترین سازمان وابسته به قوه قضائیه است که باید در این مسئولیت خطیر به کمک ایشان بیاید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حضور ده‌ساله آیت‌الله رئیسی در رأس سازمان بازرسی گفت: به لحاظ نگاه عالی که رئیس قوه قضائیه به جایگاه سازمان بازرسی و اهمیت و تأثیرگذاری این سازمان دارد، یک فرصت برای ما ایجادشده است و ایشان کاملاً به فرآیندها، ظرفیت‌ها و توانمندی سازمان احاطه دارند. در مقابل، انتظارات فراوانی که رئیس قوه قضائیه و به‌تبع آن مردم از سازمان بازرسی کل کشور دارند، نیازمند یک تلاش فوق‌العاده و جهادی است. معتقدم سازمان بازرسی هرچند به‌ عنوان یک دستگاه اداری مطرح است اما باید از نگاه و حرکت اداری گذر کرده و به یک دستگاه جهادی و انقلابی تبدیل  شود و همه همکاران سازمان، خصوصاً معاونین، مدیران و بازرسان عزیز که به عقیده من افسران عالی سازمان و این لشکر محسوب می‌شوند، شب و روز نداشته باشند.

وی تأکید کرد: مدیران باید شخصاً به صورت میدانی ورود کرده و به ویژه مواردی را که در حوزه‌های معیشتی، اقتصادی، مالی و بحث فساد مطرح است، مدیریت کنند و کاملاً در جریان مسائل قرار بگیرند و هدایت کننده و پیگیری‌کننده باشند. خاطرم هست زمانی که آیت‌الله رئیسی در رأس سازمان حضور داشتند، گاهی شخصاً به مدیران استانی زنگ‌زده و موضوعات را پیگیری می‌کردند. بنابراین کار سازمان، یک کار عملیاتی است و قطعاً این نگاه نتایجی را به همراه دارد. از این‌رو حتماً باید در این راستا نگاهمان را تقویت کنیم. ان‌شاء الله همکاران سازمان، بیشتر از گذشته و باانگیزه بیشتر تلاش کنند تا بتوانیم از عهده این مسئولیت بسیار سنگین در این برهه از زمان که بر عهده سازمان گذاشته‌شده بربیاییم و این بار سنگین را به کمک هم برداشته و قدمی در جهت خدمت به مردم برداریم.

درویشیان با اشاره به انتظارات عمومی از سازمان در دوره جدید، گفت: تماس‌هایی که مکرر طی چند روز گذشته با من برقرارشده حاکی از یک مسئولیت سنگین است و همه انتظار دارند مخصوصاً در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور نقش خود را به‌خوبی ایفا کند و به کمک قوه قضائیه بتواند برخی از این مشکلات را مرتفع کند و یا حداقل کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم سازمان هم در اصلاح ساختارها و هم در تشکیلات و هم در رویه‌ها و فرآیندها و شیوه‌های بازرسی نیازمند تغییر و اصلاح متناسب با اقتضائات روز است و حتماً باید کار کارشناسی و بررسی دقیق علمی صورت گیرد و از شیوه‌های نو و ابتکاری بهره‌گیری شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: باید با سرعت و دقت لازم در حوزه‌های اقتصادی، مالی، پولی و بانکی بیشتر وارد عملیات شویم. اینکه چقدر گزارش می‌دهیم، خوب است ولی کافی نیست. نتایج و خروجی کار سازمان برای جامعه و برای رئیس قوه قضائیه مهم است و ایشان تأکید دارند که سازمان دنبال نتیجه باشد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13082 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1494465 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر