جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
 |  26/ شهریور/ 1398 - 2:37
  |   نظرات: بدون نظر
27 بازدید بازدید

طرح بینایی سنجی در زندان رجایی شهر اجرا می‌شود


طرح بینایی سنجی در زندان رجایی شهر اجرا می‌شود

در راستای حفظ و ارتقاء سلامت زندانیان و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، اداره بهداشت ودرمان زندان رجایی شهر اقدام به انعقاد تفاهم نامه جهت حضور اپتومتریست و رفع مشکلات بینایی مددجویان کرده است.

به گزارش ایسنا، عزیزی سرپرست زندان رجایی شهر توسعه فعالیت ها و برنامه های بهداشتی و درمانی را یکی از معیارهای مهم در توجه به حقوق شهروندی دانست و افزود: جهت رفع مشکلات بینایی مددجویان حضور اپتومتریست در زندان ضروری است.

عزیزی در ادامه بر لزوم محافظت از سلامت چشم مددجویان تاکید کرد و گفت: اپتومتریست ها در سه سطح پیشگیری از نابینایی، اصلاح عیوب انکساری و توانبخشی افراد کم بینا، نقش موثری در سلامت چشم دارند.

وی گفت: مطابق با تفاهم نامه منعقده اپتومتریست ها برای مدت یکسال و هفته ای یک روز جهت رفع مشکلات بینایی مددجویان در زندان حضور می یابند.

سرپرست زندان رجایی شهراظهار کرد: آنان با انجام معاینات چشم و تجویز عینک به طور مستقل و همچنین ساخت و ارائه آن، خدمات قابل قبول و قابل اعتمادی را ارائه می دهند.

عزیزی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است بر ضرورت معاینه بینایی مددجویان تاکید کرد و گفت: یکسری اختلالات بینایی وجود دارد که اگر به موقع تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است و از آسیب های بیشتر به سیستم بینایی آنان می توان جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول مشکلات بینایی ۳۰ نفر از مددجویان توسط اپتومتریست‌ها شناسایی و رفع شده است.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه ۴ نفر از مددجویان زندان رجایی شهر جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه راه یافتند گفت: واحد آموزش اداره فرهنگی تربیتی زندان با هدف توانمندسازی مددجویان از طریق ارتقاء دانش و علوم مختلف شرایط ادامه تحصیل آنان را در سطوح عالی فراهم کرده است.

عزیزی گفت: دانشگاه به‌ عنوان سازمان یافته ترین بخش نهاد آموزش، همواره جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و امکان ادامه تحصیل برای مددجویان  با مطالعه کتب خودآموز فراهم گردیده است.

وی ضمن تأکید بر لزوم ارتقاء سطح سواد و نقش مثبت تحصیلات افزود: افزایش علم و دانش نقش  بسزایی در شناخت معضلات و نابسامانیها دارد و تأثیر مثبت و آمادگی برای زندگی سالم در مرحله بعد از آزادی آنان امری اجتناب ناپذیر است.

سرپرست زندان رجایی شهر ادامه اظهار داشت: ادامه تحصیل در سطوح بالاتر این امکان را به افراد می دهد  تا بتوانند هدف‌های بیشتر را در نظر داشته باشند. مشارکت مدنی، پیشرفت شخصی ، ارتباطات بهتر، مهارت‌های تفکر در مورد مسائل مختلف، از جمله نکات مثبت ادامه تحصیل می باشد.

با شروع نیمسال اول تحصیلی این مددجویان که در رشته های تاریخ،حقوق بین الملل ، حقوق خصوصی و علوم قرآنی و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده اند، به تحصیل ادامه خواهند داد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11046 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979434 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر