جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
 |  26/ شهریور/ 1398 - 2:26
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

بهداشت و درمان سهم شایسته‌ای در بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه دارد


مدیرکل زندان‌های استان تهران:

بهداشت و درمان سهم شایسته‌ای در بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه دارد

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: بهداشت و درمان زندان‌های استان تهران از ستون‌های اصلی برای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر مددجویان در زندان‌ها به شمار می‌رود و مأموریت‌های متنوعی در پیشگیری و درمان آنان دارد.

به گزارش ایسنا، حیات الغیب مدیرکل زندان های استان تهران در بازدید سردار سعید منتظرالمهدی سخنگو و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی مواد مخدر کشور که از روند درمان با متادون ندامتگاه قزلحصار بازدید کرد، گفت: بهداشت و درمان زندان‌های استان تهران از ستون‌های اصلی برای کاهش آسیب  رفتارهای پرخطر مددجویان در زندانها به شمار می‌رود و مأموریت‌های متنوعی در پیشگیری و درمان آنان دارد.

حیات الغیب ادامه داد: این واحد آمادگی دارد ضمن استفاده از تمامی ظرفیت‌های و برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند و هوشمندانه و نیز ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عضو و مرتبط برای درمان مددجویانی که در بدو ورود اعتیاد داشتند، از طریق MMT و اهتمام در اجرای سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر، با  رویکرد پیشگیری از اعتیاد و ایجاد نشاط در جهت مصون‌سازی محیط زندان و همچنین درمان معتادان از طریق حرفه‌آموزی و حمایت‌های اجتماعی لازم، نسبت به تحقق آن اهتمام نماید.

وی گفت: در زندان‌های استان تهران، زندانیان واجد شرایط و دارای اعتیاد با مداخلات تخصصی نیروهای مجرب، تحت درمان MMT قرار می گیرند و خدمات مذکور، نتایج ارزشمندی در سالم سازی زندان‌ها به دنبال داشته است.

مدیرکل زندانهای استان تهران تأکید کرد: باید در کنار استفاده از متادون و سایر ابزارهای درمانی، به امر مشاوره‌های تخصصی و روان درمانی توجه ویژه داشته، با برگزاری کلاس‌های آموزشی از طریق مربیان NA به درمان پایدار اعتیاد دست یافت.  

حیات الغیب بر لزوم رعایت تکریم و حفظ حقوق شهروندی مددجویان در زندانهای استان تأکید کرد  و گفت: مددجو از بدو ورود که با حکم قضایی وارد ندامتگاه می گردد دارای حقوقی است و ما زندانبان نسبت به ادای این حق و حقوق تکلیف شرعی و قانونی داریم.

مدیر کل زندانهای استان تهران افزود: مددجو بعنوان شخص مستأصل و آسیب دیده اجتماعی که به هر دلیل در زندان تحمل کیفر می کند، نیازمند کمک های معنوی ما و همه آحاد جامعه است و بایستی در چارچوب قانون نسبت به مساعدت قضایی، رفاهی، اصلاحی و تربیتی انجام وظیفه نماییم.

حیات الغیب با ابراز رضایتمندی از واحد بهداشت درمان زندانهای استان تهران در ارائه بهینه خدمات بهداشتی و درمانی افزود:  اداره بهداشت و درمان در کنار واحد های سلامت، قضایی، اشتغال و فرهنگی یکی از واحدهای تأثیر گذار در امر بازپروری روحی و روانی مددجویان بحساب می آید که سهم شایسته ای دربازگشت سعادتمندانه مددجویان به کانون خانواده وجامعه دارد.

حیات الغیب در پایان سخنان خود گفت: استفاده از پزشکان متخصص در بخش ورودی و قرنطینه ندامتگاه ها می تواند در شناسایی مددجویان بیمار، کنترل، شیوع و گسترش بیماریهای پرخطر رفتاری تأثیر بسزایی داشته باشد.

سردار منتظر المهدی در این حضور ضمن تقدیر از واحد بهداشت و درمان ندامتگاه قزلحصار، همکاری لازم برای درمان مددجویان بیمار به مواد مخدر از طریق دستگاه‌های عضو و مرتبط را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11078 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979466 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر