شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۵
 |  9/ شهریور/ 1398 - 1:55
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

از معتادان بهبودیافته برای مبارزه با موادمخدر استفاده شود


رئیس دادگستری شهرستان خرم‌دره:

از معتادان بهبودیافته برای مبارزه با موادمخدر استفاده شود

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: از ظرفیت معتادان بهبودیافته نیز باید در راستای مبارزه با موادمخدر استفاده شود، زیرا این افراد کسانی هستند که با گوشت و پوست خود این موضوع را درک کرده و به خوبی به آثار و تبعات آن واقف هستند.

به گزارش ایسنا منطقه زنجان، حسن بیگدلی در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که موادمخدر ابر آسیب اجتماعی است، اظهار کرد: این ابر آسیب اجتماعی تبعات و آسیب‌های دیگر اجتماعی را نیز در پی دارد.

وی با بیان این‌که سرقت برای تامین مواد از آسیب‌هایی است که اعتیاد در پی دارد، بیان کرد: افزایش اختلافات خانوادگی و در نهایت طلاق نیز از دیگر آسیب‌های اعتیاد است.

بیگلدی با اشاره به این‌که موادمخدر به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم می‌شود، یادآور شد: آسیب‌هایی که موادمخدر سنتی دارد در درازمدت خود را نمایان می‌کند اما موادمخدر صنعتی مانند شیشه عوارض خود را در کوتاه‌مدت نشان داده و عواقب جبران‌ناپذیری دارد که در وهله اول خود فرد مصرف‌کننده را درگیر می‌کند.

وی با بیان این‌که فردی که شیشه مصرف می‌کند اولین اتفاقی که در بدن او می‌افتد مورد تهاجم قرار گرفتن سلول‌های مغزی است، ادامه داد: سلول‌های مغزی سلول‌هایی است که قابل ترمیم نیست و با هر بار مصرف شیشه این سلول‌ها بیشتر از بین می‌رود.

رئیس دادگستری شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که ایجاد توهم و بدبینی یکی از آثار مصرف شیشه است، گفت: در پرونده‌های قضایی شاهد این بودیم که دامنه این توهمات و بدبینی‌ها پای خانواده‌ها را به دادگستری‌ها باز کرده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از آسیب‌هایی که موادمخدر به همراه دارد، افزایش فرزندان طلاق است، یادآور شد: کسی که یکی از والدین خود را در طول دوران بچگی که از مهم‌ترین دوران تربیت فرزندان است، از دست داده نباید انتظار داشت که فرد مفیدی برای جامعه باشد، اگر چه ممکن است استثناهایی نیز در این زمینه وجود داشته باشد.

بیگدلی با اشاره به این‌که وظیفه تک‌تک آحاد جامعه به‌ویژه مسئولان مرتبط در حوزه موادمخدر بسیار سنگین است، بیان کرد: همه ما تیزبینانه باید این آسیب را دنبال کنیم و تنها در صدد برخورد نباشیم.

وی با بیان این‌که پیشگیری‌ها به دو حوزه کیفری و پیشگیری اجتماعی تقسیم می‌شود، افزود: کاری که دادگستری انجام می‌دهد، پیشگیری کیفری است.

رئیس دادگستری شهرستان خرم‌دره با تاکید بر این‌که پیشگیری اجتماعی بیشتر از پیشگیری کیفری تاثیرگذار است، تصریح کرد: ما باید به سمت پیشگیری اجتماعی که همان آموزش شهروندان از بدو تولد است پیش برویم که در این حوزه باید خانواده‌ها تقویت شود.

وی با بیان این‌که خانواده، اولین کانونی است که فرزندان در آن پا می‌دهند، ادامه داد: در کانون خانواده است که فرزندان باید مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند و تربیت خانوادگی باید به شکلی باشد که فرزندان خوبی تحویل جامعه داده شود.

بیگدلی با اشاره به این‌که بعد از خانواده محیط دیگری که فرزندان به آن قدم می‌دهند آموزش و پرورش است، یادآور شد: آموزش و پرورش باید تقویت شود و آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی با بیان این‌که در حوزه مبارزه با موادمخدر باید حساسیت ویژه‌ای روی کمپ‌ها وجود داشته باشد، گفت: از ظرفیت معتادان بهبودیافته نیز باید در راستای مبارزه با موادمخدر استفاده شود، زیرا این افراد کسانی هستند که با گوشت و پوست خود این موضوع را درک کرده و به خوبی به آثار و تبعات آن واقف هستند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17169 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1650512 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر