دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵
 |  12/ مرداد/ 1398 - 3:56
  |   نظرات: بدون نظر
74 بازدید بازدید

پاسخ‌های اینستاگرامی ظریف به مردم/شروع مذاکرات وکلای نجفی برای اخذ رضایت و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ مرداد بخوانید؛

پاسخ‌های اینستاگرامی ظریف به مردم/شروع مذاکرات وکلای نجفی برای اخذ رضایت و…

گفت‌وگوی اینستاگرامی کم سابقه ظریف با مردم/ مخالفت سران قوا با افزایش قیمت بنزین/ آخرین وضعیت موضوع فساد در حوزه پزشکی/ شروع مذاکرات با خانواده مرحوم «میترا استاد» برای اخذ رضایت/ ادامه واکنش ها به تحریم ظریف/ تعهد امارات به تهران در رابطه با جنوب یمن و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، دوازهم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در حکمی عباس عرب مازار را بعنوان «عضو صاحب‌نظر اقتصادی در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» منصوب کرد.

همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی ماهیرود گفت: در شرایط تحریم و در سال رونق اقتصادی تقویت و استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی از سیاست‌های دولت است.

نائب رئیس دوم مجلس با حضور در برنامه دست خط در پاسخ به اینکه آیا بنزین در شش ماه دوم احتمال دارد گران شود؟ گفت: بنزین که به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌شود. اگر تصمیم گیری شود درباره حامل های انرژی تصمیم‌گیری می‌شود ولی تا هفته قبل که بنده خبر دارم، در جلسه سران افزایش قیمت بنزین مورد تائید قرار نگرفته است.

همچنین نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آخرین وضعیت موضوع فساد در حوزه پزشکی مورد تاکید وزارت بهداشت گفت که وزارت بهداشت در مراحل آخر بررسی موضوع فساد در حوزه بهداشت و درمان است که به زودی نتایج آن معلوم می شود.

محمود بهمنی هم درباره تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در هیات دولت گفت: امروز هزینه ایجاد یک پول ۱۰۰ تومانی ۳۰۰ تومان می‌شود، چاپ پول در وضعیت کنونی هزینه زیادی دارد که با حذف چهار صفر این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، بنابراین باید سریعتر اجرا شود.

علی اصغر یوسف نژاد نیز خواستار ارائه یک بسته اقتصادی در کنار لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از سوی دولت شد و گفت که اگر برای رشد و رونق اقتصادی، کاهش تورم و مهار رشد نقدینگی برنامه‌ نداشته باشیم حذف چهار صفر مثبت و موثر نخواهد بود.

نشریه نیویورکر مدعی شد که رند پاول، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا ماه گذشته در دیدار با وزیر امور خارجه ایران از وی دعوت کرده است تا برای رایزنی با رئیس جمهور آمریکا به دفتر ریاست‌جمهوری در کاخ سفید برود.

محمدجواد ظریف هم تاکید کرده است که گام سوم کاهش تعهدات برجامی در شرایط فعلی اجرا خواهد شد و تنها حق جمهوری اسلامی است که درباره اجرا یا عدم اجرای آن تصمیم بگیرد.

پس از انتشار پستی از سوی محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود ، بسیاری از مخاطبان وزیر امور خارجه در این صفحه اجتماعی به بیان نقطه نظرات خود در پایین این پست پرداختند که ظریف در یک اقدام قابل توجه به تعدادی از این کامنت‌ها که بعضی از آنها حاوی انتقادهای تندی به وزیر خارجه بود، پاسخ داد.

ادامه واکنش ها به تحریم ظریف

سفیر کشورمان در مکزیک: تحریم ظریف حاکی از وحشت تصمیم‌گیرندگان ایالات متحده از گفت‌وگوست

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید: تحریم «ظریف» قطعه‌ای از پازل راهبردی آمریکا برای فشار حداکثری علیه ایران است

حزب همبستگی، تحریم ظریف از سوی آمریکا را محکوم کرد

حزب کارگزاران: تحریم مذاکره‌کننده، تحریم مذاکره است

یک عضو فراکسیون امید: تحریم «ظریف» به معنای بستن باب مذاکره است

یک عضو هیات رییسه مجلس: تحریم ظریف مسیر دیپلماسی را مسدود می‌کند

علی مطهری: کسانی که دم از انقلابی‌گری می‌زنند دست از حمله به ظریف بردارند

***

وقتی دن کوتس، رییس جامعه اطلاعاتی آمریکا و دیگر رهبران اطلاعاتی این کشور ژانویه ۲۰۱۹ در جلسه شنود کنگره در مورد تهدیدات امنیتی شهادت دادند، مشخص بود که سخنان آنها در تضاد با دیدگاه‌های ترامپ در مورد مسائل مختلف از جمله ایران است؛ اختلافی که در نهایت کوتس را قربانی کرد و به نظر می‌رسد آخرین فرد هم نخواهد بود.

انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود به سفر هیات گارد ساحلی امارات به تهران واکنش نشان داد و گفت که موضع امارات ثابت است و همکاری با کشور برادرمان عربستان در بهترین حالت خود است. وی افزود: در رابطه با پرونده ایران موضع مشترک ما دوری از درگیری و مقدم کردن فعالیت و اقدام سیاسی است، این در حالیست که دوحه از طریق بزرگ نمایی یک نشست روتین تلاش می‌کند از آب گل آلود ماهی بگیرد و بهتر است به جای عمیق کردن بحران خود، آن را حل کند.

همچنین یک رسانه عربی اعلام کرد که امارات در جریان سفر اخیر گارد ساحلی این کشور به تهران، به ایران تعهد داده که وضعیت سیاسی استان‌های جنوبی یمن را به حالت اولیه خود بازگرداند.

پایگاه خبری دبکا وابسته به رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که امارات و عربستان تماس‌های مخفیانه خود با ایران را افزایش داده‌اند و ولیعهد سعودی به طور جدی درحال بررسی گفت‌وگو با تهران است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری با اعلام اینکه ۱۱ نفر از محکومان ایرانی از تایلند تحویل مقامات کشورمان شدند، گفت: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان ۱۱ نفر از محکومان به حبس ایرانی که سالها در زندانهای تایلند دوران محکومیت خود را می گذرانیدند تحویل نماینده اعزامی کشورمان شدند و امروز صبح به تهران بازگشتند.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی از شروع مذاکرات با خانواده مرحوم میترا استاد برای اخذ رضایت خبر داد و در این باره گفت: به دنبال تقاضای خانواده دکتر نجفی و تلاش تعدادی از معتمدین طرفین برای تشکیل جلسات مذاکره به منظور صلح و سازش، سرانجام مورد موافقت خانواده محترم داغدیده قرار گرفت و به عنوان وکیل مدافع نجفی موفق شدم دیدارهایی برای تشفی خاطر بازماندگان و حل و فصل موضوع برگزار کنم.

امروز همچنین حکم حبس‌های طولانی مدت، رد مال و انفصال از خدمات دولتی و عمومی برای متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس صادر شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5935 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2031139 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر