دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴
 |  1/ مرداد/ 1398 - 5:51
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

غفلت در مبارزه با موادمخدر، آسیب‌زا است


دادستان زنجان:

غفلت در مبارزه با موادمخدر، آسیب‌زا است

دادستان زنجان با بیان اینکه خانواده، صنایع و به طور عام اشتغال درگیر موضوع مبارزه با موادمخدر است، تصریح‌ کرد: این حوزه عرصه‌ای است که اگر کسی بخواهد با غفلت به آن نگاه کرده و برخورد کند، آن مجموعه دچار آسیب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسن کرمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان، اظهار کرد: مبحث اعتیاد و موادمخدر مقوله بسیار پیچیده و مهمی است و ابعاد بسیار گسترده‌ای از زندگی اجتماعی ما را درگیر خود کرده است.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه خانواده، صنایع و به طور عام اشتغال درگیر موضوع مبارزه با موادمخدر است، تصریح‌ کرد: این حوزه عرصه‌ای است که اگر کسی بخواهد با مسامحه به آن نگاه کرده و برخورد کند آن مجموعه دچار آسیب خواهد شد.

کرمی با انتقاد از این موضوع که در بسیاری از حوزه‌ها مقوله اعتیاد و موادمخدر یک تعامل رفع تکلیفی و سربازکنی دارد، ابراز کرد: نیازمند یاری و مساعدت همه نهادها به شکل سازمانی هستیم.

وی گفت: من اگر معتاد متجاهر در محله‌ای ببینم مسئول کلانتری آن حوزه را مسئول می‌دانم، در این حوزه نیازمند آمار سلبی هستم یعنی باید صفر باشد.

کرمی با ابراز تاسف از این موضوع که آمار سرقت در سطح استان بسیار بالا است، افزود: عمده این موارد سرقت خرد بوده و بخشی از آرامش مردم به خاطر این قضیه در خطر است.

وی تاکید کرد: برای اجتناب از تکرار، موازی‌کاری و برای رعایت اولویت‌ها باید هزینه‌ها مدیریت شود.

دادستان زنجان با تاکید بر اینکه لیست جامعی از خانه پاتوق‌ها در سطح شهر تهیه شود، یادآور شد: ساماندهی این اماکن تاثیر به‌سزایی در مبارزه با موادمخدر دارد.

وی گفت: عوارضی آزادراه زنجان – قزوین دارای نواقص که می‌بایست در اسرع وقت اصلاح شود؛ چرا که گویا برای طراحی آن از قاچاقچیان مشورت گرفته شده است.

در ادامه این جلسه، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به اقدامات این نهاد در مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: در طول سال گذشته ۱۰۵۷ نفر دستگیر شده که این رقم در سال ۹۸ از آغاز تاکنون ۱۱۲۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به جمع آوری معتادان در اجرای طرح‌ها، عنوان کرد: ۵۴۰ نفر در طول سال گذشته ۵۹۰ نفر از اول سال تاکنون جمع‌آوری شده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8223 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2033427 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر