یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳
 |  23/ تیر/ 1398 - 3:00
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

رد هرگونه مذاکره با آمریکا/تاکید شورای نگهبان بر بیطرفی/تاکید بر پاسخ هرگونه تهاجم و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۳ تیر بخوانید؛

رد هرگونه مذاکره با آمریکا/تاکید شورای نگهبان بر بیطرفی/تاکید بر پاسخ هرگونه تهاجم و…

حمایت اتحادیه اروپا از تلاش عراق برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا/ رد هرگونه مذاکره با آمریکا/ هشتمین جلسه دادگاه ۱۴ متهم ارزی/ خروج ترامپ از برجام از لج اوباما/ تکذیب حذف یارانه نان/ گفت‌وگوی ظریف با همتای نروژی‌اش در مسیر نیویورک و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و سوم تیر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده کل ارتش در مراسم صبحگاه عمومی تیپ ۲۵ با بیان اینکه «ما شروع کننده هیچ جنگی نبوده‌ایم و نیستیم اما تکیه ما صرفا بر دفاع نیست»، اظهار کرد: قدرت هجومی و توان ضربه زدن ما بعد از شروع حمله متجاوزان ویران کننده و پشیمان کننده خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دومین سفر خود به خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد از افتتاح پروژه‌های مهمی در حوزه برق، صنعت و کشاورزی در خراسان شمالی خبر داد.

رییس جمهور همچنین در جمع مردم شیروان با بیان اینکه اگر کسی امروز مدعی شود در نظام اسلامی، نظام و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، سخنی ناصحیح و ناروا بر زبان آورده است، اظهار کرد: ما در کشور مشکل داریم و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم اما در عین حال دست به دست هم داده‌ایم و در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

همچنین علی ربیعی در نشست خود با اهالی رسانه گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در اصلاح ساختار بودجه دنبال می‌شود، اصلاح ساختار نظام مالیاتی و تامین اجتماعی است. باید از افراد برخوردار دریافتی‌های منصفانه داشته باشیم تا به نیازمندان رسیدگی بهتری صورت بگیرد. وی درباره اخبار منتشر شده درمورد حذف یارانه نان، توضیح داد:روز گذشته گفتند یارانه نان حذف شده است، به هیچ عنوان این اتفاق نیفتاده است و یارانه نان حذف نخواهد شد، آن چه اتفاق افتاد برای آردهای صنعتی بود که اتفاقا به آرد نان تعلق خواهد گرفت.

هیأت دولت نیز در جلسه امروز خود به پیشنهاد بانک مرکزی و به منظور مراقبت از اعتماد و اموال‌عمومی، لایحه اصلاح قانون برنامه ششم توسعه درخصوص نحوه فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای و صندوق‌های قرض‌الحسنه زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی را به تصویب رساند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش قیمت خرید و فروش مسکن، وضعیت اجاره‌بها را بغرنج کرده است و در چند ماه اخیر شاهدیم قیمت اجاره بها در اکثر شهرهای کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است. وی افزود: ارائه زمین رایگان برای تولید انبوه مسکن از سوی دولت راهکار مهار قیمت‌هاست.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی هم در مسیر سفر خود به نیویورک در توقفی کوتاه در نروژ ، در گفت‌وگویی تلفنی با خانم “اینه اریکسون سورایده” همتای نروژی خود در خصوص روابط دو جانبه، برجام و مسائل منطقه ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای پیام آمریکا به روس‌ها برای مذاکره با ایران در سطح وزرای امور خارجه، ضمن تکذیب این خبرسازی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد. سید عباس موسوی همچنین از هم داستانی برخی با آمریکا و اسراییل در بازگرداندن پروژه امنیتی‌سازی ایران ابراز تعجب کرد .

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با محمد الحکیم وزیر امورخارجه عراق در بغداد در یک کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد که اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری کنفرانس صلح منطقه‌ای به منظور کاهش تنش میان تهران و واشنگتن پشتیبانی می‌کند.

کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا که این روزها افشای ایمیل‌هایش به دفتر نخست وزیری جنجال‌برانگیز بوده، در یکی از ایمیل‌هایش خطاب به دفتر نخست وزیری انگلیس نوشته است که دونالد ترامپ از لج رئیس‌جمهور اوباما از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است.

همچنین مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که اعزام نیروهای نظامی این کشور به منطقه ربطی به تنش‌های موجود با ایران ندارد بلکه از پیش برنامه ریزی شده است.

آلیشر سلطانوف وزیر انرژی ازبکستان از تصمیم کشورش برای افزایش ظرفیت هسته‌ای خود خبر داد. این در حالی است که ازبکستان در اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود قصد دارد یک نیروگاه برق هسته‌ای با دو راکتور بسازد.

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۴ متهم پرونده ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی برگزار شد که گزارش کامل این جلسه را میتوانید اینجا بخوانید. قاضی موحد نیز در پایان این جلسه گفت: جلسه بعدی روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه ساعت هشت ونیم صبح برگزار خواهد شد.

عباسعلی کدخدایی در رابطه با شروط شورای نگهبان در راستای برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: بیشترین مسأله‌ای که ما داریم در حوزه امنیت آرا است. شورای نگهبان در حوزه انتخابات باید پاسدار حق‌الناس باشد. سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره بررسی صلاحیت ها گفت: نسبت به کسانی که تأیید صلاحیت نشدند مدارک و مستندات ارائه می‌دهیم و قانع می‌شوند و تشکر می‌کنند. برخی هم ممکن است قانع نشوند. مثلاً اگر کلاهبرداری و محکومیتی بوده و فرد می‌گوید برای رضای خدا انجام دادم ما ناچاریم بر اساس اسناد رسمی ظاهر حکم و عمل کنیم. نیت‌خوانی که نمی‌توانیم کنیم.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) بیست وسوم تیر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12061 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2013666 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر