جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۹
 |  28/ خرداد/ 1398 - 3:05
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

ضربه‌ به شبکه جاسوسی آمریکا/گزارش خلاف واقع در پرونده بانک سرمایه/عواقب خروج آمریکا از برجام…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ خرداد بخوانید؛

ضربه‌ به شبکه جاسوسی آمریکا/گزارش خلاف واقع در پرونده بانک سرمایه/عواقب خروج آمریکا از برجام…

نخستین ضربه‌ جهانی واجا به شبکه‌ جاسوسی آمریکا/ همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی در دستور کار دولت/ افتتاح ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) با حضور رئیس‌جمهور/ آخرین اخبار انتخاباتی از زبان یک عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب/ آغاز فعالیت کارگروه رسانه‌ اصلاح‌طلبان/ صدور دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه از سوی ترامپ/ دهمین جلسه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه/ صدور بیش از ۳۵۰ اذن قصاص از ابتدای امسال و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و هشتم خرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گردهمایی رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها از همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح ترمینال سلام در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در شرایطی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم از آینده ناامید شده اند ما شاهد حرکت‌های بزرگ در کشورمان هستیم، اظهار کرد: امروز اساس جنگ بدخواهان با اما جنگ امید یا جنگ اراده هاست. آنها می خواهند به نقشه و توطئه خود امیدوار باشند و ملت را از آینده توسعه خود ناامید کنند اما ملت ما می خواهد سرزندگی خود را نشان دهد و دشمن را سرخورده سازد. وی با تاکید بر اینکه طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم‌تجربه هستند، گفت: دشمنی آنها به‌طور مستقیم علیه فرد فرد ملت ایران است، اما بی‌تردید در این مبارزه موفق نخواهند بود.

اسحاق جهانگیری هم در بدو ورود به استان زنجان با بیان اینکه شرایط کشور به خاطر فشارهای بین‌المللی آمریکا و برخی کشورهای منطقه شرایطی خاص است، گفت: باید سیاست های دولت برای عبور از این مقطع و مقاومت در برابر فشارها برای مردم و مسئولین استان در حوزه‌های اقتصادی و بودجه تشریح شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعرفه خدمات صدور گواهی معاینه فنی ماشینی (مکانیزه) خودروها و موتورسیکلت‌ها را ابلاغ کرد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از وارد کردن نخستین ضربه جهانی به شبکه جاسوسی آمریکا در بستر سایبری با محوریت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: به زودی اطلاعات و جزئیات تکمیلی جدیدترین ضربه وارد شده به این شبکه جاسوسی در آینده‌ای نزدیک ارائه می‌شود.

یک عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به آخرین اخبار انتخابات پیش رو بیان کرد: در حال حاضر هر کدام از احزاب و بخش‌ها در حال انجام فعالیت‌های اولیه و سازماندهی آنها هستند. برخی از احزاب که شرایط آنها منطبق با قوانین نیست به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مراجعه کرده و مشکلات را برطرف می‌کنند. وی با اشاره به اقدامات احزاب و بخش‌های مختلف برای سازماندهی و ورود به انتخابات پیش رو بیان کرد: اکنون برای ارزیابی انتخابات پیش رو زود است و باید مقداری صبر کرد.

جلسه کارگروه رسانه و ارتباطات شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با حضور اعضای کارگروه و کارشناسان این حوزه برگزار شد. در این جلسه برخی از برنامه‌های کارگروه رسانه برای اجرا در چند ماه آتی به تصویب رسید.  

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران هم در نشستی با فرمانداران تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس، فرمانداران از حواشی پرهیز کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور هم با بیان اینکه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت برای ما در انتخابات اهمیت دارد، بر این نکته که تمام کسانی که با سلایق مختلف در چارچوب نظام حرکت می کنند باید فرصت داشته باشند خود را در انتخابات عرضه کنند، تاکید کرد و گفت: این مردم هستند که انتخاب نهایی را انجام می دهند، ما به انتخاب مردم اعتماد داریم.

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام هزار نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرده است. مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند این افزایش نیرو در خاورمیانه به دلیل افزایش تنش‌ها در خلیج فارس است. در تازه‌ترین مورد از این تنش‌ها پنجشنبه گذشته در اقدامی مشکوک دو نفتکش در دریای عمان هدف قرار گرفتند که آمریکا بلافاصله و بدون ارائه مدرک قابل استنادی ایران را مسئول آن دانست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از گسترش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، تاکید کرد که واشنگتن برای اجتناب از افزایش تنش با ایران باید از اعزام نیروی بیشتر خودداری کند.

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  هم با اشاره به رفتارهای ضد و نقیض مقامات آمریکایی‌ به خصوص رئیس جمهوری این کشور، گفت: ترامپ تعادل روحی ندارد. روزی صحبت مذاکره با ایران آن هم بدون پیش شرط و روز دیگر با پیش شرط را مطرح می‌کند. می‌گوید که قصد جنگ با ایران را ندارد، اما تهدید نظامی را مطرح می‌کند یا این‌که می‌گوید دنبال افزایش تحریم نیست، اما یک مرتبه تحریم‌ها را زیاد می‌کند اینها همه نشان می‌دهد که ترامپ تعادل روحی ندارد کما این‌که تزلزل در کابینه‌اش چنین موضوعی را نشان می‌داد.

همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بدو ورود به مسکو گفت: با پدیده‌ای جهانی به اسم ترامپیسم مواجهیم که سلیقه‌ای و شخصی است . دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورها در شهر اوفا، خروج آمریکا از برجام و بی عملی اروپا در برابر آن را زمینه ساز خارج شدن گفت‌وگو و دیپلماسی برای رفع چالشهای امنیتی در جهان عنوان کرد و اظهار داشت: ایران پس از یکسال فرصت دادن به دیپلماسی برای اجرای تعهدات، بخشی از تعهدات خود را در چارچوب برجام و برای حفظ آن و ایجاد موازنه در این توافقنامه بین المللی کنار گذارد.

سخنگوی سازمان ملل مواضع دبیرکل سازمان ملل را درباره اهمیت برجام و لزوم پابندی ایران و سایر اعضای آن به تعهدات مرتبط با این توافق بیان کرد و گفت: دبیرکل از تمام اعضای برجام می‌خواهد به تعهدات‌شان پایبند باشند.

همچنین یک مسئول عراقی اعلام کرد که صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت فردا به بغداد سفر می‌کند و در رابطه با تنش میان ایران و آمریکا با مسئولان عراقی گفت‌وگو می کند.

یک رسانه عربی هم با اشاره به اینکه مصر اخیرا کانال ارتباطی با ایران ایجاد کرده است مدعی شد که برخی مسئولان ایرانی اخیرا به قاهره سفر داشته‌اند و در رابطه با آخرین تحولات منطقه از جمله حوادث دریای عمان و بندر فجیره بحث و تبادل نظر کردند.

اسپوتنیک هم  به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که یک هیئت از طالبان به منظور آماده شدن برای هفتمین دور از گفت‌وگوهای برقراری صلح با آمریکا وارد تهران شده است. این هیئت به سرپرستی ملا برادر آخوند معاون رهبر طالبان روز دوشنبه نیز به چین رفته بود تا درباره روابط آینده این گروه در صورت دستیابی به یک توافق صلح با آمریکا رایزنی کند.

دهمین جلسه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان اعلام کرد که در پرونده بانک سرمایه ۳۰ کارشناس رسمی دادگستری گزارش خلاف واقع ارائه کردند. قاضی مسعودی مقام، ظهر امروز ختم دهمین جلسه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه را اعلام کرد و گفت: به دلیل تداخل این دادگاه با سایر دادگاه‌های دیگر ممکن است، جلسات عصر برگزار شود. از هفته آتی سعی می‌شود که ۲ یا ۳ روز به شعبه ما وقت رسیدگی داده شود. وی افزود: ادامه این جلسه، ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۲ تیرماه خواهد بود.

همچنین فردا چهارشنبه ۲۹ خرداد، متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو به اتهام لیزینگ بی مجوز و کلاهبرداری به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می‌شوند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، گفت: در این مدت کوتاه با یک اقدام انقلابی و زحمت فوق العاده همکاران ما بیش از ۶۰۰ پرونده از این ماده ۴۷۷ تعیین تکلیف قطعی شده و بیش از دو هزار پرونده توسط رئیس قوه قضائیه جهت بررسی دوباره امضا شد. وی افزود: موضوع دیگر مربوط به استیذان قصاص بود. بر اساس تفویض از سوی رهبری اذن اجرای قصاص باید از سوی رئیس قوه قضائیه باشد. پس از تعطیلات فروردین امسال بیش از ۳۵۰ مورد اذن صادر شد و نزدیک به ۲۵۰ مورد هم آماده ارائه به رئیس قوه قضائیه است. البته با توجه به حجم کار رئیس قوه قضائیه، رئیس دستگاه قضا برای فرد دیگری هم از رهبری اذن گرفته است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7774 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1736813 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر