سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
 |  21/ خرداد/ 1398 - 3:43
  |   نظرات: بدون نظر
48 بازدید بازدید

تاکید وزیر دادگستری ضرورت برنامه ریزی جامع و مدون در حوزه مالکیت فکری


تاکید وزیر دادگستری ضرورت برنامه ریزی جامع و مدون در حوزه مالکیت فکری

وزیر دادگستری در جلسه شورای سیاستگذاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالکیت فکری بر ضرورت برنامه ریزی جامع و مدون در حوزه مالکیت فکری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، صبح امروز شورای سیاستگذاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه حقوق مالکیت فکری به ریاست وزیر دادگستری تشکیل جلسه داد.

سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت و اولویت مساله آموزش در زمینه حقوق مالکیت فکری در جامعه، از سازمان صدا و سیما درخواست کرد تا با جدیت بیشتری به مقوله معرفی و آموزش جنبه‌های مختلف حقوق مالکیت فکری بپردازد.

وی در این باره افزود: در بسیاری از کشورها موضوع آموزش مالکیت فکری از دوران مهد کودک برای کودکان آغاز می‌شود و این در حالی است که متأسفانه این موضوع در کشور ما حتی برای برخی از افراد تحصیلکرده نیز ناشناخته است؛ لذا برای توسعه فرهنگ مالکیت فکری در کشور ضروری است با اولویت قرار دادن بحث آموزش، تمامی متولیان از جمله سازمان صدا و سیما به میدان بیایند، چراکه این موضوع بسیار حساس و مهم و از طرفی فراجناحی و غیر شخصی است و منافع آن به کل کشور باز می‌گردد.

وزیر دادگستری همچنین بر ضرورت برنامه ریزی جامع و مدون در حوزه مالکیت فکری تاکید کرد و گفت: متأسفانه شاهد عدم تناسب ظرفیت‌های موجود با خروجی کار در این حوزه‌ایم و برای جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند دقت در برنامه ریزی و مدیریت صحیح زمان هستیم و با توجه به تعداد بالای دانشجویان و فارغ التحصیلان و درخشش بانوان در بخش‌های مختلف علمی و فناوری، حتی در مقایسه با کشورهای پیشرفته، امیدواریم توفیقات خوبی کسب کنیم.

همچنین در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا گزارشی از اقدامات شاخص خود در زمینه مالکیت فکری ارائه کردند.

وزیر دادگستری رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه حقوق مالکیت فکری است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4163 بازدید

بازدید دیروز: 23512 بازدید

بازدید کل : 2052879 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر