شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۶
 |  18/ خرداد/ 1398 - 3:06
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

غیرت: کم ظرفیتی افراد در پذیرش مشکلات از عوامل بروز نزاع در جامعه است


/پاسخ به دعوت رییس قوه قضاییه در بررسی دلایل وقوع نزاع‌ها/

غیرت: کم ظرفیتی افراد در پذیرش مشکلات از عوامل بروز نزاع در جامعه است

یک وکیل دادگستری یکی از علل وقوع نزاع‌ها و دعاوی در جامعه که منتهی به تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود را ظرفیت کم پذیرش افراد در مواجهه با مشکلات دانست و گفت: مردم باید بیاموزند خوددار باشند، با درایت بیشتر با مشکلات برخورد کنند و در بروز مسائل و مشکلات در گام اول به سمت ناهنجاری، خشونت و سایر مسائل نروند.

فریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا، در راستای دعوت رئیس قوه قضائیه از صاحب‌نظران برای بررسی علل وقوع نزاع‌ها و دعاوی در جامعه که منتهی به تشکیل پرونده‌های کثیر قضائی می‌شود، اظهار کرد: این موضوع از طرف قوه قضائیه عنوان شده و دلایل توجیهی آن هم از ناحیه قوه قضائیه انجام خواهد شد. به طور قطع بعد از تشکیل جلسه‌ای در این باره و طرح مسائل می‌توان در مورد موضوعات مطرح شده اظهارنظر یا بحث و گفت‌وگو کرد.

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه این اقدام قوه قضائیه در راستای دعوت از صاحب‌نظران کار بسیار خوب و ارزنده‌ای است، عنوان کرد: اینکه چه عواملی باعث پیدایش این معضل و ناهنجاری می‌شود ناشی از عوامل اجتماعی و عواملی است که ریشه فرهنگی و تربیت اجتماعی دارد. این برخوردها و نزاع‌ها گاهی به علت ناملایمات و تضاد منافع است و متأسفانه از طرف دیگر ظرفیت افراد در پذیرش مشکلات هم کم است به نحوی که تحمل پذیرایی مشکلات را ندارند که منجر به برخوردهای بد و ایجاد ناهنجاری می‌شود.

وی بیان کرد: البته ایجاد راهکارهای مقابله با این مسائل صد درصد نیازمند یک کار فرهنگی و توصیه به مردم است تا در بروز مسائل و مشکلات در گام اول به سمت ناهنجاری، خشونت و سایر مسائل نروند. ما می‌بینیم که در جامعه یک مسئله کوچک منجر به برخورد فیزیکی می‌شود. این موارد نیاز به فرهنگ‌سازی و توجه به جامعه در خودداری و تحمل دارد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: مسائل اقتصادی نیز یکی از عوامل بروز اختلاف است که می‌تواند مشکل‌ساز باشد اما اینکه مردم بیاموزند در مواجهه با مشکلات کوچک و بزرگ چه برخوردی انجام دهند مهمترین راهکار مقابله با این موارد است. مردم باید بیاموزند خوددار باشند و با درایت بیشتر با مشکلات برخورد کنند.

غیرت افزود: فرهنگ‌سازی اصولاً در جامعه بر عهده متولیان جامعه و کسانی است که مستقیم با فرهنگ مردم سرو کار دارند تا به آنها آموزش دهند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد قوه قضائیه برای پیدا کردن راهکار و دعوت از صاحبنظران برای رسیدن به نقطه اشتراک پیشنهاد خوبی است اما فرهنگ سازی و توجه به مردم که از همان ابتدای کار به سراغ بدترین نوع اقدامات نروند از همه مسائل اهمیت بیشتری دارد که باید تعلیم و ترویج داده شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6933 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1991204 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر