شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
 |  14/ خرداد/ 1398 - 6:39
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

نیکوکاران آبسرد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گل کاشتند


نیکوکاران آبسرد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گل کاشتند

در مراسم گلریزان زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد, مسئولان و نیکوکاران آبسرد با اهدای مبلغ ۳۵۴ میلیون تومان به ستاد دیه استان تهران گل کاشتند.

به گزارش ایسنا، در مراسم جشن گلریزان کمک به زندانیان غیرعمد که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر آبسرد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی امام جمعه این شهرستان ضمن سخنانی, نیکوکاران را به مشارکت در امر خیر و آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد فرا خواند.

مجتبی محمدی رییس دادگستری دماوند با اشاره به آثار مثبت کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد گفت این نوع کمک‌ها بسیار ارزشمند بوده وباقیات صالحات است و باید در طول سال هم ادامه یابد.

وی ادامه داد: تمام تلاش قضات این است که افراد زندانی نشوند ولی وقتی فرد بدهکاری به زندان می رود علیرغم میل باطنی قضات و از روی اجبار است و شاکی نیز حقوقی دارد.

 همچنین در ادامه این مراسم، رحمانی  مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران اظهار داشت: زندانی بدهکار, بزهکار نیست و فقط به دلیل بدهی مالی در زندان به سر می برد.  در سال ۹۶، تعداد ۱۹ زندانی در دماوند با کمک‌هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۹۷ میلیون تومان و در سال ۹۷ نیز تعداد ۱۲ نفر با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۷۰ میلیون تومان توسط ستاد دیه استان تهران در این شهرستان آزاد شدند.

 رحمانی تاکید کرد: این آمار بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است، زیرا تعدادی از زندانیان دماوند به اوین منتقل شده و از آنجا آزاد می‌شوند، از این رو در آمار دماوند ثبت نمی‌شوند.

وی افزود:  بزرگ‌ترین خیران در این خصوص، شکات هستند و ۸۰ درصد از پرونده‌ها با گذشت افراد شاکی به سرانجام می‌رسد.

رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر، تعداد یک‌هزار و ۳۶۵ زندانی غیرعمد در استان تهران وجود دارد که از این تعداد، ۵۱۶ نفر شرایط کمک نداشته و ۸۴۹ نفر مشمول دریافت کمک‌های ستاد دیه هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: در سال گذشته، تعداد ۹۰۱ نفر زندانی در استان تهران آزاد شدند؛ بدهی این افراد بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان بود که توانستیم مشکل پرونده آنها را با ۲۱ میلیارد تومان بسته, آنان را آزاد کنیم.

در پایان مراسم, مبلغ ۳۵۴ میلیون تومان توسط نیکوکاران حاضر به ستاد دیه نمایندگی استان تهران اهدا شد که منوچهر رحمانی اظهار داشت این شهر از جمله شهرهایی در استان تهران است که مسئولان آن با همت مثال زدنی گلریزان برگزار کردند و برای کمک به زندانیان خود پیشقدم بودند و نیکوکاران نیز بیشترین سهم مشارکت را داشتند.
عزیزان نیکوکار جهت اهدای کمک های مالی و آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط جرایم غیرعمد می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۸۷۰ و یا مراجعه حضوری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، نبش اعرابی ۶، پلاک ۲۵، طبقه سوم و همچنین به سایت نمایندگی ستاد دیه استان تهران (نشانیwww.tehipro.ir ) با فعالیتهای این نمایندگی و نیز نحوه ارسال کمکهای مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.
انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12510 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1996781 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر