سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۰۲
 |  5/ خرداد/ 1398 - 2:03
  |   نظرات: بدون نظر
75 بازدید بازدید

مداح هتاک به دادسرا فراخوانده شد


سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران:

مداح هتاک به دادسرا فراخوانده شد

مداحی که در برنامه زنده شبکه پنج سیما به مقدسات جامعه اهل سنت اهانت کرده بود به دادسرای تهران فراخوانده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران افزود:​ متاسفانه در مراسمی که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) از شبکه پنج سیما پخش شد یکی از مداحان ضمن مرثیه خوانی به برخی مقدسات جامعه اهل سنت ایران اسلامی اهانت کرد که صراحتاً اعلام می‌کنم به موجب فتوای مقام معظم رهبری و بسیاری از مراجع عظام تقلید،  اهانت به مقدسات برادران اهل سنت حرام است و چنانچه این قبیل اعمال از ناحیه افراد سر بزند حتی اگر چنانچه این مراسم از صدا و سیما پخش نمی‌شد حرام و واجد وصف مجرمانه بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: به لحاظ اینکه این موضوع از شبکه پنج سیما به صورت زنده پخش شد عمل انجام شده علاوه بر حرمت شرعی، مصداق تشویش اذهان عمومی و اذهان جامعه مسلمان اهل سنت ایران اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی بود که قابل تعقیب کیفری و مجازات برای شخص مرتکب است.

اسماعیلی افزود: بر همین اساس علاوه بر اقدام مدیریت صدا وسیما به عنوان تکلیف اداری و سازمانی در برخورد با عوامل دست اندر کار برنامه بلافاصله از ناحیه دادستان تهران به عنوان مدعی العموم علیه مداح اعلام جرم و پرونده تشکیل و مشارالیه به مرجع قضایی و دادسرای تهران فراخوانده شد و تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

وی گفت: صراحتاً اعلام می‌کنم موضع قوه قضاییه، تعقیب کیفری جدی این شخص و هر فردی است که اعمال مجرمانه‌ای در این سطوح انجام دهد و تعقیب کیفری ایشان با اقتدار صلابت در دستگاه قضایی انجام شده است.

سخنگوی افزود: این فرد هم اکنون در دادسرا حضور دارد و بازپرس مشغول انجام تحقیقات قضایی از اوست و ما اقدام او را عالمانه و عامدانه می‌دانیم و اگر چه ممکن است توضیحاتی داشته باشد، اما توضیحات وی قابل پذیرش نخواهد بود و در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، دستگاه قضاییه با این شخص برخورد می‌کند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9123 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1490506 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر