سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۹
 |  5/ خرداد/ 1398 - 3:01
  |   نظرات: بدون نظر
86 بازدید بازدید

رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران منصوب شد


رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور دکتر رضا رئوفیان به عنوان رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران منصوب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور بر اساس این حکم دکتر رئوفیان به مدت سه سال به ریاست این بانک منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: امید است با تدبیر و تلاش مداوم جنابعالی و بهره‌گیری از تجارب و امکانات کلیه سازمان های عضو بانک در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی مندرج در دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم قوه در سایه الطاف الهی و با عنایات حضرت ولی عصر(عج) موفق و مؤید باشید.

بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران بر اساس تکالیف قانونی و پیرو صدور دستورالعمل تشکیل بانک در سال ۱۳۹۲ با محوریت قوه قضائیه و در زیرمجموعه سازمان پزشکی قانونی کشور تشکیل شد. طبق دستورالعمل ابلاغی، ارکان بانک ژنتیک شامل هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره، رئیس بانک ژنتیک و تشکیلات اجرایی می باشد.

در قدم اول با حضور کلیه سازمان ها و نهادهای دخیل در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با جرائم، ۸۹ عنوان مجرمانه به عنوان دامنه شمول بانک ژنتیک تعیین و مورد تصویب هیئت مدیره بانک ژنتیک قرار گرفت. 

با همکاری و مساعدت نزدیک سازمان زندان‌ها با همکاران سازمان پزشکی قانونی در طی ۳ سال اخیر۹۰ هزار نمونه بیولوژیک و ۲۰ هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمین تحت پوشش بانک تهیه و در بانک ذخیره شده است. 

در پرتو الطاف الهی، جمهوری اسلامی ایران جزء معدود کشورهایی است که با اتکا به توانمندی و دانش نیروهای متعهد و متخصص داخلی و با استفاده از نرم افزار بومی موفق به تشکیل و راه اندازی چنین سامانه ملی شده است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11363 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1492746 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر