سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۳۱
 |  5/ خرداد/ 1398 - 12:34
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

تاکید نماینده کلیبر بر ضرورت مبارزه با فساد


تاکید نماینده کلیبر بر ضرورت مبارزه با فساد

نماینده مردم کلیبر در مجلس گفت: موریانهِ فساد از انواعِ مختلف به ویژه فساد اقتصای در حال نفوذ به ریشه اعتماد و امید مردم نسبت به نظامِ عزیزتر از جانمان است.

به گزارش ایسنا، قلی‌الله قلی‌زاده در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه روز قدس یقینا حضور در راهپیمایی این روز را فراموش نخواهیم کرد و با حضور گسترده خود، صهیونیست جهانی را ناامیدتر خواهیم کرد.

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس، ریشه مشکلات اقتصادی کشور محدود به آمریکا و نوسانات ارزی نیست.

وی مادر دردهای اقتصادی کشور را «فساد» دانست و افزود: اعتبار، اقتدار و امنیت ملی کشور حاصل رابطه عاطفی و معنوی مردم با نظام است. هرگاه نظام با چالشی روبرو شد، دستهای پرقدرت و حضور حماسی مردم در میدان موجب پایان چالشها شده است اما متاسفانه مشکلات و فساد اقتصادی موریانه‌وار ضمن نابود منابع و ذخائر کشور، اعتماد و امید مردم را هدف قرار داده است. فساد مالی و اقتصادی به پدیده مزمن و مرموزی تبدیل شده است که قلب و جان نظام را نشانه گرفته است البته فساد فقط محدود به قلمرو سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی محدود نشده است.

وی با بیان این که فساد اخلاق و رفتار جامعه را تباه می‌کند گفت: کاری‌ترین ضربه فساد بر پیکر اقتصاد، به هم ریختن توازن و ترکیب دخل و خرج ملت و کشور است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس ادامه داد: فساد سیاستمداران و کارگزاران منابع مالی را بیشتر به مراکزی سوق می‌دهد که رشوه‌ها و کمیسیون‌های آنچنانی عایدشان شود. ریشه همه گرفتاری‌های مردم و کشور، فساد است.

 قلی‌زاده چند نرخی بودن قیمت ارز، کالا و خدمات،  تنوع، پراکندگی و ناهماهنگی دستگاه‌های نظارتی، موازی‌کاری و تضاد در عملکردها، ضعف منابع، امکانات و توانایی دستگاه‌های نظارتی در برخورد با فساد، ذی‌نفع بودن خدمات‌دهنده و ناظر در دستگاه‌های نظارتی، وجود انحصار گسترده دولتی، غیردولتی و خصوصی و مافیای پنهان و قدرتمند در فضای اقتصادی را از مهمترین ریشه‌های ایجاد رانت‌خواری، قاچاق و فساد برشمرد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17317 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1498700 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر