پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
 |  2/ خرداد/ 1398 - 8:38
  |   نظرات: بدون نظر
150 بازدید بازدید

گلریزان، تجلی ایمان، بخشندگی و مهربانی مردم طارم


به گزارش ایرنا، با توجه به برگزاری جشن های گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ۸ شهرستان استان زنجان، مردم نوع دوست و سخاوتمند شهرستان طارم برای کمک به افراد دربند که توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته و بی گناه در پشت میله های زندان در انتظار دیدار خانواده خود هستند، در جشن گلریزان این شهرستان حضور بهم رسانده و با دست های بخشنده خود اوج مهربانی و کمک به هم نوع را به نمایش گذاشتند.

** زندانیان جرایم غیرعمد مالی، مجرم نیستند
رئیس کل دادگستری استان زنجان در اولین جشن گلریزان طارم که با همکاری ستاد دیه استان زنجان و مردم خیر این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر این‌که زندانیان جرایم غیرعمد مالی جرمی را مرتکب نشده‌اند، افزود: این زندانیان صرفا بر اثر یک اتفاق و ناخواسته روانه زندان شده‌اند و توان پرداخت دیون و بدهی خود را ندارند.
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: با توجه به اینکه این زندانیان آبرومند بوده و اهل گناه نیستند، با پرداخت بدهی‌ می‌توان آزادی آنان را فراهم کرد، از این‌رو با توجه به این‌که در ماه مهمانی خدا قرار گرفته‌ایم، آزادی زندانیانی که بیشتر به عنوان سرپرست خانواده هستند و شاد کردن دل افراد خانواده از این طریق، اجر و پاداش زیادی نزد خداوند دارد.
رئیس شورای قضایی استان زنجان رمضان را یکی از ماه های پرفیض و برکت خدا دانست و با تقدیر از حضور خیران و مردم شهرستان طارم، گفت: یکی از عبادت ها در این ماه کمک به همنوعان است و حضور شما مردم و کمک به نیازمندان و همنوعان یک توفیق الهی است که باید شکرگزار این فرصت و توفیق بود.
حجت الاسلام صادقی نیارکی انفاق و گذشت مالی را از ارزشهای معنوی و انسانی دانست و خاطرنشان کرد: انفاق کردن و حفظ آبرو در راه خدا برای رفع حاجت افراد نیازمند و بی گناه، آثار و برکات زیادی دارد و برای اهل خیر، احسان محسوب می شود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان میزان پرونده های وارده به دادگستری شهرستان طارم را اندک ارزیابی کرد و افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که مردم طارم اهل گذشت و ایثار بوده و با بخشندگی خود مانع تشکیل پرونده های مالی غیرعمد در شهرستان می شوند.
وی از آزادی ۴۵ زندانی جرائم غیر عمد تا پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان جاری خبر داد و تصریح کرد: از محل کمک های مردم در جشن های گلریزان استان زنجان تا امروز ۴۵ زندانی آزاد شده است که برای آزادی ۱۴۵ زندانی دیگر امیدواریم با کمک‌های شما عزیزان در ماه میهمانی خداوند شاهد آزادی تمامی این زندانیان در استان باشیم.

** آموزش و آگاه سازی مردم از عوامل بازدارنده جرائم غیرعمد مالی است
فرماندار شهرستان طارم نیز کمک های مالی مردم این شهرستان در ماه ضیافت الهی را توفیق الهی برشمرد و افزود: وظیفه اصلی نهادهای دولتی اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از طریق آموزش های مربوطه در مورد مسائل حقوقی است و امیدواریم با اطلاع رسانی و آموزش به خانواده ها و پیشگیری، همه کمک کنیم تا کسی به جرم غیر عمد گرفتار زندان نشود.
وی دلیل زندانی شدن بسیاری از مردم برای جرائم غیر عمد مالی را عدم آگاهی آنان برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از مردم بدون آگاهی به خاطر چک یا سفته و همچنین نداشتن بیمه خودرو و عدم توانایی پرداخت دیون خود گرفتار زندان شده اند.
ستار صفری آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را موجب کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد زندانی شدن سرپرست خانوار بخصوص در جرائم مالی غیر عمد آسیب های زیادی به همسر و فرزندان آنان وارد کرده و حتی منجر به از هم پاشیدن خانواده می‌شود و باید از ظرفیت بالای خیران شهرستان برای بهبود شرایط زندگی خانواده‌های زندانیان، استفاده کرد.
رئیس شورای تامین شهرستان طارم عنوان کرد: بیشترین حجم پرونده های موجود در دادگستری شهرستان مربوط به مسائل خانوادگی و مشکلات اقتصادی است.
این مسئول مردم شهرستان را خیر و نوع دوست توصیف و تشریح کرد: در سال ۹۷ توسط خیران این شهرستان از طریق نهادهای خیریه بیش از ۳۰ میلیارد ریال انواع کمک های نقدی و غیرنقدی برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.
وی همچنین از مشارکت مردمی در اجرای پروژه های عمرانی این شهرستان ابراز خرسندی کرد و افزود: همچنین مردم همیشه در صحنه طارم در سال ۹۷ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای احداث پروژه های عمرانی در سطح شهرستان خودیاری و مشارکت داشته اند.

** ۹۵۰ میلیون ریال در جشن گلریزان طارم جمع آوری شد
رئیس دادگستری شهرستان طارم گفت: به همت خیرین در اولین جشن گلریزان این شهرستان مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال کمک های نقدی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.
علیرضا عسگری محکومان مالی و غیرعمد شهرستان طارم را ۱۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر محکومان مالی و غیر عمد این شهرستان مربوط به کارهای کشاورزی و بدهکاران مالی هستند و توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند که با کمک مردم نوع دوست این شهرستان آزاد خواهند شد.
۹۸۸۶/۶۰۸۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6797 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1721661 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر