جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰
 |  2/ خرداد/ 1398 - 5:05
  |   نظرات: بدون نظر
95 بازدید بازدید

مرحوم کشاورز استقلال وکلا را در چارچوب قانون معنادار می‌دانست


رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان:

مرحوم کشاورز استقلال وکلا را در چارچوب قانون معنادار می‌دانست

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: از مهمترین عواملی که موجب بقای نهادهای مدنی می‌شود حفظ وحدت و عدم وجود تناقض است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: از مهمترین عواملی که موجب بقای نهادهای مدنی می‌شود حفظ وحدت و عدم وجود تناقض است.

به گزارش ایسنا، لیلا رئیسی امروز (پنجشنبه) در آئین یادبود بهمن کشاورز اظهار کرد: کشاورز یک الگوی تمام نمای وکالت در کشور است چراکه ایشان نقش بسزایی در پویایی قدیمی ترین نهاد مدنی کشور ایفا کردند.

وی با بیان خصوصیات مرحوم کشاورز ادامه داد: ایشان با نحوه رفتار و عملکرد شغلی و شخصی خود موجب رشد و توسعه نهاد وکالت شدند، باید گفت از جمله مهمترین عواملی که موجب بقای نهادهای مدنی می‌شود حفظ وحدت و عدم وجود تناقض است و کشاورز به شدت نقش رهبری که وظیفه آن حفظ وحدت وکلاست را به زیبایی ایفا کرد و باید گفت وحدت عامل دوام وکالت در کشور است و کشاورز نقش قابل توجهی در این امر داشت.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با بررسی ابعاد گوناگون حرفه وکالت تصریح کرد: از نگاه بیرونی مرحوم کشاورز در سه مؤلفه ارتباط وکیل با موکل، ارتباط وکیل با دستگاه قضائی و ارتباط وکیل با جامعه نقش مؤثری ایفا کردند در خصوص ارتباط وکیل با موکل باید گفت ایشان همواره و با حوصله فراوان گوش شنوایی برای موکلان خود بود و در بخش‌های دیگر همواره قانون حرف اول و آخر را بیان می‌کرد.

رئیسی قانون مداری را ویژگی مهم کشاورز دانست و تاکید کرد: مرحوم کشاورز استقلال وکلا را در چارچوب قانون معنادار می‌دانستند و همیشه در اجرای قانون قاطع و در عین حال تعاملاتی هوشمندانه با دستگاه قضا داشتند چراکه وکلا به هیچ عنوان جنگی با دستگاه قضا نداشته و نخواهند داشت.

وی در پایان اینگونه به سخنانش خاتمه داد: هر زمان که حقوق مردم به خطر می‌افتاد استاد کشاورز دست به قلم می‌شدند و با زبان یک حقوقدان مسلط و با ادب به روشنگری می‌پرداختند و همه دیدیم در مراسم بزرگداشت ایشان آحاد مؤثر جامعه حضور داشتند که این امر خبر از محترم بودن ایشان در میان تمام اقشار می‌هد و باید گفت استاد کشاورز نسبت به جامعه خود بی اهمیت نبودند و به واسطه همین امر ایشان موجب رشد نهاد وکالت در کشور شدند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6408 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1627079 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر