یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲
 |  1/ خرداد/ 1398 - 10:03
  |   نظرات: بدون نظر
102 بازدید بازدید

نماینده ولی فقیه در کردستان: کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی کاری خیرخواهانه است


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد در سنندج اظهار داشت: خداوند بر کمک به بندگان نیازمند تاکید کرده و کسانی که ناخواسته و بدلیل بدهی های مالی به زندان افتاده اند یکی از همان نیازمندان هستند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کسی مال خود را می بخشد آن مال پاک می شود و دلبستگی صاحب آن به امور دنیوی نیز کم می شود.
وی با اشاره به آیه قرآن که صحبت از قرض دادن مال به خداوند می کند، افزود: وقتی به نیازمندی کمک مالی می کنید همانند این است که پولی نزد خدا بگذارید و خداوند متعال آن را با چند برابر بر می گرداند.
آیت الله شاهرودی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان هر کار خیری ارزش بیشتری پیدا می کند و مومنان باید از این فرصت بهره ببرند.
نایب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور هم در این مراسم گفت: کمک مردم در جشن گلریزان سکوت، غم و ناراحتی را در خانواده زندانی از بین برده و آبادانی، امید، پویایی و روشنایی به آنان هدیه می‌دهد.
علی‌اکبر یساقی اظهار داشت: کمک به نیازمندان و زندانیان جرائم مالی اقدامی ارزشمند و خداپسندانه است.
وی اصافه کرد: پس از آزادی فرد زندانی ناراحتی ها و کم و کاستی های یک خانواده التیام می یابد و آرامش و وقار به کانون زندگی مددجوی آزادشده بر می‌گردد و همسایگان به چشم دوستی و احترام به آن خانواده می‌نگرند.
رئیس هیات امنای ستاد دیه کردستان هم در این آیین گفت: ستاد دیه کردستان از سال ۸۰ که فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون موفق به آزادی ۲ هزار و ۹۱۶ نفر از زندان شده است.
رشیدی اظهار داشت: در سال ۹۶ نیز ۲۷۷ نفر و در سال گذشته ۲۰۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان رها شدند که میزان بدهی های پرداختی سال گذشته نسبت به سال ۹۶ بیشتر بوده است.
وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۶۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و در سال گذشته نیز ۱۶۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال کمک برای آزادی زندانیان در این استان جمع آوری شد.
رشیدی با بیان اینکه در سال گذشته از ۲۰۱ نفر زندانی آزاد شده ۱۹۵ مرد و ۶ نفر زن بودند، اضافه کرد: ۱۴ نفر از زندانیان آزاد شده مربوط به بدهی دیه به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال، ۱۵۶ نفر مربوط به محکومین مالی با ۷۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال، ۲۹ نفر مربوط به مهریه با ۵۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال و ۲ نفر نیز مربوط به نفقه با ۱۶۲ میلیون ریال بودند.
۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17122 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1785816 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر