پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
 |  25/ اردیبهشت/ 1398 - 3:09
  |   نظرات: بدون نظر
97 بازدید بازدید

۲۷ واحد غیربهداشتی در همدان پلمب شد/ امحای حدود ۱۵٫۵ تن مواد غذایی فاسد


یوسف افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این واحدها شامل آشپزخانه و اغذیه فروشی، چلوکبابی، رستوران سنتی، نانوایی سنتی، سفره خانه و کارگاه تولید شیرینی است.
وی ادامه داد: همچنین کارگاه قنادی، مرکز تهیه غذای بیرون بر، مرکز تولید و عرضه نان فانتزی و واحد سرو بستنی و آبمیوه به علت رعایت نکردن مولفه های بهداشتی پلمب شدند.
کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان اضافه کرد: همچنین ۳۵ واحد متخلف به علت نواقص بحرانی و غیر بحرانی به مرجع قضایی معرفی شدند.
افشار، نواقص بحرانی را شامل مواردی دانست که رعایت نکردن آنها به طور مستقیم موجب به خطر افتادن سلامت انسان می شود و آن را طبق آیین نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در چهار بخش بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار، بهداشت ساختمان و بهداشت مواد غذایی معرفی کرد.
وی اضافه کرد: چنانچه بازرسان نواقص بحرانی نظیر تمیز نبودن دست ها، تفکیک نکردن مواد خام از پخته، تنظیم نبودن دمای یخچال و نامناسب بودن سیستم آبرسانی و موارد مشابه را مشاهده کنند علاوه بر تذکر ۴۸ ساعت برای رفع این نواقص مهلت داده و در صورت بی توجهی، واحد یاد شده را پلمب می کنند.
کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان، از انجام ۲ هزار و ۴۰۵ مورد بازرسی خبرداد و گفت: علاوه بر بازرسی های یاد شده، بازرسی از اماکن عمومی و نمونه برداری و کلرسنجی از آب آشامیدنی نیز صورت گرفته است.
افشار ادامه داد: ۲۱۹ مورد امحای مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف به میزان ۱۵ تن و ۴۳۶ کیلوگرم از ابتدای ماه رمضان تاکنون صورت گرفت.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6618 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1721482 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر