جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
 |  25/ اردیبهشت/ 1398 - 12:12
  |   نظرات: بدون نظر
191 بازدید بازدید

مدیرکل زندان ها: افزایش اعتیاد در استان اردبیل نگران کننده است


به گزارش ایرنا ، مراد فتحی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی اردبیل افزود: با توجه به اینکه خانواده های زندانی قشر آسیب پذیر جامعه هستند بحث ارتقای مهارت های اخلاقی و پیشگیری از اعتیاد برای همسران و فرزندان و نیز ترک معتادان مد نظر قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته برای کاهش اعتیاد و اجرای برنامه های مربوط به ارتقای مهارت های اخلاقی برای همسران و فرزندان زندانیان مبلغ ۱۲ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد و به ۴۸۰ نفر از خانواده های معتادان در شهرستان های مشگین شهر ، خلخال ، گرمی و پارس آباد آموزش لازم برگزار و برای هر شرکت کننده یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بسته فرهنگی شامل کتب آموزش مرتبط و گواهینامه شرکت در دوره اعطا شد.
فتحی با اشاره به تلاش‌ های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در راستای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی از آسیب‌ های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم کیفری در جامعه افزود: این اقدامات منجر به کاهش ورودی زندان های استان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ شد.
او به ورود سه هزار و ۲۵۳ درخواست به شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ های استان در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با عفو گسترده رهبر فرزانه انقلاب هزار و ۷۱ زندانی استان مشمول این عفو شده و از زندان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: زمینه سازی برای عفو بیش از هزار زندانی نتیجه تلاش و بررسی پرونده‌ های زندانیان مشمول عفو، از سوی کارکنان اجرای احکام و قضایی زندان‌ ها بود.
فتحی افزود: پارسال با کمک مالی خیرین اردبیلی ۴۴ نفر از زندانیان استان آزاد شدند و مجموع زندانیان آزاد شده از محل کمک های مالی مردمی جشن های گلریزان ، برنامه ماه عسل ، تلاش شورا‌های حل اختلاف و ستاد دیه در سال گذشته به هزار و ۴۶۲ نفر رسید.
در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی تبادل نظر کردند.
۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11107 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979495 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر