جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸
 |  16/ اردیبهشت/ 1398 - 10:05
  |   نظرات: بدون نظر
77 بازدید بازدید

۳ هزار و ۷۴۵ موتورسوار سال گذشته کشته شدند


احمد شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از حوادث رانندگی در کشور فوت کردند که ۲۱،۸ درصد از این جانباختگان، موتورسوار بودند.
وی ادامه داد: در سال گذشته استان تهران با ۳۸۶ فوتی موتورسوار در حوادث رانندگی، دارای بیشترین فوت موتورسوران بود و سپس استان های فارس با ۳۲۷ و اصفهان با ۲۸۹ فوتی دارای بیشترین جانباختگان موتورسوار بودند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: استان های گلستان (۴۲٫۶ درصد)، هرمزگان (۳۶٫۲ درصد) و بوشهر (۳۰٫۲ درصد) هم به ترتیب دارای بیشترین نسبت جانباختگان موتورسوار به کل تصادفات استان بوده اند.

* بیشترین درصد فوت موتورسواران، مربوط به موتورسواران برون شهری
شجاعی اعلام کرد: در سال گذشته ۳۸،۴ درصد از جانباختگان موتورسوار مربوط به موتورسواران درون شهری بود و این درحالی است که ۴۴،۵ درصد از موتورسواران فوت شده در حوادث رانندگی شامل موتورسواران برون شهری بودند.
وی اضافه کرد: ۱۰،۸ درصد موتورسواران در جاده های روستایی ۱،۲ درصد در راه های اختصاصی و ۵،۲ درصد هم در سایر راه ها فوت کرده اند.

* ۷۹ درصد موتورسواران فوت شده راکب موتورسیکلت بودند
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ۷۹ درصد موتورسواران فوت شده راکب موتورسیکلت و ۱۹،۶ درصد هم سرنشین موتورسیکلت بودند و وضعیت ۱،۴ درصد از فوتی های موتورسوار هم نامعلوم بود.
وی ادامه داد: ۹۶،۳ درصد افراد فوتی مرد و ۳،۷ درصد زن بودند. از نظر، سنی هم ۱۳،۵ درصد زیر ۱۸ سال و ۲۵،۸ درصد بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال بودند و ۲۸،۸ درصد بین سنین ۲۵ تا ۳۹ سال و ۱۰،۷ درصد در سن ۴۰ تا ۴۹ سال ۲۱٫۱ درصد هم ۵۰ سال به بالا بودند.

* فوت ۸۰ درصد موتورسواران بر اثر برخورد با وسیله نقلیه
شجاعی گفت: ۸۰ درصد موتورسواران بر اثر برخورد با یک وسیله نقلیه فوت کردند، همچنین ۱۰ درصد از موتورسوارها بر اثر واژگونی و ۷،۳ درصد هم بر اثر برخورد با جسم ثابت و ۲،۷ درصد هم به نحوی دیگر فوت کردند.
وی افزود: ۴۱ درصد از موتورسواران فوت شده دارای شغل آزاد بودند و ۲۰،۱ درصد کارگر، ۱۰،۸ درصد دانش آموز ۷،۷ درصد کشاورز ۴،۴ درصد بیکار و ۱۶ درصد هم سایر مشاغل را داشتند.
اجتمام*۲۱۸۱*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6414 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1974802 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر