جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۶
 |  16/ اردیبهشت/ 1398 - 2:01
  |   نظرات: بدون نظر
45 بازدید بازدید

پیش بینی شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه خواری


رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد

پیش بینی شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه خواری

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تظاهر به روزه خواری جرم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام جعفری در حاشیه همایش گردهمایی ائمه جمعه، تظاهر به روزه خواری را شرعا و قانونا عملی مذموم، ممنوع و ناپسند و مورد نکوهش توصیف و تصریح کرد: روزه خواری در ملأ عام، علاوه بر هتک حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران، و عقوبت شرعی عملی مجرمانه و واجد آثار کیفری و جزایی است.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی، برای کسانی که در انظار عمومی مبادرت به روزه خواری می‌کنند، کیفر و مجازات پیش بینی شده است.

این مقام قضائی گفت: حتی کسانی که به علت بیماری، مسافرت و یا داشتن عذر شرعی و هر دلیل دیگری نمی‌توانند روزه بگیرند، فقط مجازند روزه نگیرند اما با این وجود مجاز نیستند و حق ندارند در ملأ عام و در انظار عمومی اقدام به روزه خواری کنند.

جعفری بیان کرد: برای افراد دارای معاذیر شرعی، مکان‌های خاصی البته به دور از مرئی و منظر عمومی مشخص و مجوزهای لازم برای برخی صنوف و کسبه فعال در حوزه مواد غذایی صادر شده و به همین اعتبار تمهیدات لازم برقرار گردیده تا این قبیل افراد بتوانند حسب مورد از این امکنه استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه برای رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه خواری، شعب ویژه‌ای پیش بینی و در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: وظیفه نیروی انتظامی است تا با حساسیت مضاعف، در صورت مشاهده مصادیق روزه خواری در ملأ عام سریعاً با مجرمین برخورد کرده و در برابر این عمل مجرمانه واکنش جدی نشان دهند و از طرفی مراتب را به مرجع قضائی گزارش کنند تا در شعب ویژه‌ای که برای رسیدگی‌های قضائی مستقر شده، به سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گیرد و تصمیم قضائی مناسب اتخاذ شود.

جعفری در پایان اظهار کرد: بیشتر مردم ما افرادی متدین هستند که با صیانت نفس و خود مراقبتی حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت می‌کنند و آن را فرصتی برای بهره‌گیری از معنویات و فضائل و کرامات این ماه پر خیر و برکت می‌دانند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6276 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1974664 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر