جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۵
 |  15/ اردیبهشت/ 1398 - 12:10
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

نماینده ساوه: با اقدام قضایی محکم به مفسدان اقتصادی درس عبرت دهیم


نماینده ساوه: با اقدام قضایی محکم به مفسدان اقتصادی درس عبرت دهیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کوتاه کردن دست دلالان و مفسدان در واردات و صادرات قاچاق در سالی که نام رونق تولید نام گرفته است، بزرگ‌ترین خدمت به کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا منصوری در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس با تبریک روزهای کارگر و معلم، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اوضاع کشور چند تذکر می‌دهم.

وی ادامه داد: در نطق سال گذشته‌ام پیش‌بینی‌ها و راه‌حل‌هایی را برای اوضاع اقتصادی این روزهای کشور بیان کردم و خواستار دیدار حضوری با رییس‌جمهور شدم اما هنوز زمینه این دیدار فراهم نشده است. این بار پیش‌بینی‌های احتمالی اقتصادیم را به دلیل شرایط محتل در جنگ سخت اقتصادی نمی‌توانم از پشت تریبون مجلس بیان کنم بلکه همراه با راه حل‌ها باید به تیم اقتصادی دولت ارائه کنم. اگر فرصت داده شود حاضرم راه حل‌هایم را همراه با تحلیل وضعیت اقتصادی به رییس‌جمهور ارائه کنم.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: باید بدانیم که چه کردیم که اقتصاد کشورمان امروز به این وضعیت افتاده است. آیا می دانید در دولتهای فعلی و گذشته در عوضِ دریافت تسهیلات مالی از کشورهای  دنیا سود پول ۲۴ درصدی به صورت دلاری پرداخت کردیم؟ از اواخر دهه ۱۳۷۰ تا اواخر دهه ۱۳۸۰ با ثابت نگهداشتن ارزش پول ملی در برابر دلار و نرخ تورم بالا منابع را بابت سود پول به سپرده‌گذاران حتی خارجی‌ها تقدیم کردیم که همین یک کار باعث انحلال هر اقتصادی در دنیا می‌شود. آیا این اشتباه بزرگ آگاهانه انجام شده است یا دست‌هایی در کار بوده است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رییس‌جمهور از وی پرسید: چرا از این اشتباه بزرگ دنباله‌روی می‌کنید؟ اگر به حفظ ارزش پول اعتقاد دارید نرخ تورم را کنترل کنید که قابل دستیابی  است اما نباید قیمت دلار به صورت دستوری و اجباری تعیین شود. حجم نقدینگی بیش از ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که هر چهار سال دو برابر می‌شود. در چهل سال گذشته ارزش پولی در ده دوره چهار ساله به میزان دو به توان ۱۰ یعنی ۲۰۴۶ برابر شد و بیم آن می‌رود که در چهار سال آینده به اندازه همهِ چهل سال گذشته افزایش نقدینگی خواهیم داشت که باید جلوی این معضل را گرفت.

منصوری ادعا کرد: آیا می‌دانید قدرت نصب شده ۵۰۰۰ مگاوات برق در اول انقلاب اکنون به ۱۴ برابر افزایش یافته و باز در تابستان پیش‌رو خاموشی خواهیم داشت؟ با سوء مدیریت و آموزش ندادن  مصرف برق کشورمان ۱۴ برابر نرم جهانی است و این رویه در بقیه مصارف نیز جاری است. نقش مدیران در دولت چیست؟ آیا می‌دانید یکی از پرمصرف‌ترین مردم جهان حتی تا سه برابر میانگین مصرف جهانی هستیم؟ چه کاری توسط دولتها برای آموزش و مدیریت برای کاهش مصرف انجام شد؟ آیا می‌دانید شرکتهای دولتی و خصولتی حیات خلوت دولتها بوده است؟ نه این دولت و نه دولت‌های گذشته نخواستند و نتوانستند این سفره‌های پهن شده در  حیات خلوت‌ها را جمع کنند.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادعا کرد: حال که شرکت‌های دولتی در حال ورشکستگی هستند چرا باز نمی‌خواهید راه سالم را پیگیری و اجرایی کنید تا اصل ۴۴ قانون اساسی را در پایان دولت اجرایی کرده باشید؟

وی کوتاه کردن دست مفسدان و مال‌اندوزان را مهمترین راه حل مقابله با جنگ اقتصادی با مدیریت صحیح دانست و افزود: باید با اقدام قضایی محکم و همه جانبه در مبارزه با مال‌اندوزان و مفسدان اقتصادی درس عبرت به همه مفسدان داد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6251 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1974639 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر